Van suse 6.3 naar 9.0 zonder boot devices

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Hallo,

Op het werk proberen wij een touchscreen systeem zonder boot devices te upgraden naar een hoger suse systeem. Het is zoals gezegt een touchscreen systeem met hierin een AMD-K6 266 en 10Gb 4200 RPM laptop hdd en 64 Mb intern geheugen en een NIC. Er zit geen floppy drive in en ook geen mogelijkheid voor een CD-rom speler.

Wij lopen tegen een hoop problemen aan. We kunnen dus niet booten van de cd. We hebben via een udma 66 controler geprobeerd te starten. Helaas pakt deze dan de cdrom niet :( De cdrom speler is wel benaderbaar in linux zelf. Helaas kan ik nergens vinden hoe een installatie zonder boot te starten... Is het zo wie zo mogelijk om onder linux de setup te starten :?

Verder hebben we een ftp update geprobeerd. Hier krijgen we de melding dat Yast te oud is. Yast2 werkt niet. We krijgen een foutmelding. We hebben geprobeerd yast te upgraden en dan de install te starten. Ook dit wil niet. Is een ftp install ook onder linux te starten:?

Zijn er nu nog meer mogelijkheden:?:? Ik vraag me echt af ze dit systeem nou eigenlijk werkende hebben gekregen....

Thx

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Heb je de bios settings wel goed staan?
Welke versie van 9.0 probeer je te installeren? Is het de personal, download dan de iso van 9.1. Voor verdere info over deze versie kijk even op het tweakers FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aangezien je over yast begint, neem ik aan dat het over suse gaat? We zijn namelijk nog lang niet bij linux 6.3, en nog helemaaaal niet bij 9.0 :)
edit:
hmm, inderdaad, ik had over zijn 2e regel heengelezen, inderdaad suse, ik had het even in de topictitel veranderd :)

[ Voor 31% gewijzigd door blaataaps op 23-06-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
blaataaps schreef op 23 juni 2004 @ 12:41:
Aangezien je over yast begint, neem ik aan dat het over suse gaat? We zijn namelijk nog lang niet bij linux 6.3, en nog helemaaaal niet bij 9.0 :)
Check de tweede regel van zijn verhaal eens :P