Niet te resizen Font voor Apple en pc

Pagina: 1
Acties:

• Shiske
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59
Yow,
ik ben op zoek naar een font instelling of css wat je niet kan resizen op een apple en op een pc. Ik zit hier namelijk vakantie werk te doen als webdesigner en fonts die ik maak op een pc gaat nogal raar doen op een apple (IE 5.0 geloof ik).
Bestaat er een grootte (in px, %, ems of wat dan ook) die de fonts niet laat resizen?

Verwijderd

Als je pixels (px) gebruikt resizen ze niet, in tegenstelling tot punts (pt.)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:50
Fonts die je maakt :?

px Is inderdaad een vaste grootte, als je dat bedoelt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. fonts die jezelf maakt op een Apple? :)

Denk dat je je sowieso voor webdesign beter kan houden aan de standaard websafe lettertypes (Verdana,Arial,etc).

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 23-06-2004 12:42 ]

• Shiske
sorry sorry, bdoelde css stylen :).

• Shiske
K, ik heb px geprobeert maar dat werkt niet, windows laat 'm idd netjes niet resizen maar op een apple wordt het gewoon vergroot of verkleint ;(.
Weet iemand een andere maat die niet kan resizen op een apple :?.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Nee. Dat is een handige browserfunctie voor mensen die wat minder goede ogen hebben. UBerhaupt jammer dat IE/Win dit onmogelijk maakt met px-values... magoed.. misschien beter in een volgende versie.

Zorg gewoon dat je site er goed uitziet met standaard lettergroottes.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:32
Vertel eens welke browser. Os lijkt me niet echt relevant...

• Willem
  • Laatst online: 00:50
Ehm als je een standaardgrootte instelt in de browser zelf dan heb je er inderdaad niets aan maar dan kiest de gebruiker er zelf voor (bv. visueelgehandicapten). :)

Misschien is dat aan de orde?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Shiske
Ja tis niet voor mezelf maar voor een bedrijfje waar ik werk, het gaat om de site www.adopteereenappelboom.nl en ze gaan echt alles uitproberen.
Wat er bv gebeut op een 14.4 k modem, wat als je text grootte op 300%, hoe worden pagina's uitgeprint en noem maar op.
Dus daarom heb ik graag een textgrootte die niet resized want dan ben ik iig van dat gezeur af.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:32
Adviseer die mensen gewoon goed. Het is niet de bedoeling dat je op deze manier te werk gaat..

• TeeDee
  • Laatst online: 23:36

TeeDee

CQB 241

"Windows" laat mij die fontsize gewoon resizen hoor.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 13:21
Shiske schreef op 23 juni 2004 @ 15:14:
Ja tis niet voor mezelf maar voor een bedrijfje waar ik werk, het gaat om de site www.adopteereenappelboom.nl en ze gaan echt alles uitproberen.
Wat er bv gebeut op een 14.4 k modem, wat als je text grootte op 300%, hoe worden pagina's uitgeprint en noem maar op.
Dus daarom heb ik graag een textgrootte die niet resized want dan ben ik iig van dat gezeur af.
Ik zou ze dan in ieder geval adviseren om de layout "standaard" op 800x600 te kiezen, als lay-out zo belangrijk voor hen is.
Ook zou ik de links naar de "under construction" pagina's gewoon netjes weghalen, staat zo amateuristisch, doet afbreuk aan de rest.

• Shiske
De text resized nog idd omdat het em is ipv px.
Die schermgrootte is afgesteld op 1024 omdat dat volgens hun de meest voorkomende schermgrootte is (is ook zo geloof ik).
En die under constuctie dingen vinden zij mooi :), ik maak 'm samen met iemand anders (lees: die sloopt alles wat ik maak zodat ik het 2-3 keer overnieuw kan doen) en die bepaalt die dingen.

• Shiske
kee fuck it, kheb alles maar px gemaakt, hier maandag wel of het goed is of niet.

anyway, bedankt voor de reacties..
ltrz
Pagina: 1