[XPProf] Bootprobs, blauwe schermen en meer

Pagina: 1
Acties:

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15
Gdday!

Ik heb iets geks. Ik draai Windows XP Professional, en heb sinds 2 dagen bootproblemen.
Het gedonder begon maandagavond, waar ik na een zwaar tentamen een biertje dronk, en Joint Ops speelde. Je voelt 'm al: bier over toetsenbord.

Tientallen minuten daarna (uiteraard toetsenbord schoongedept) lijkt het alsof in Joint Ops mijn toetsen omgedraaid zijn: Ik wil reloaden (R), en de console valt naar beneden (???)

Het was mooi, ik wil rebooten, en nog even mijn mail nakijken, maar mijn PC start niet meer op:

- Hij geeft WEL het Windows XP Logo, met "lopende balk" onderaan
- Vervolgens start hij door naar het blauwe inlogscherm.
- Hier blijft hij hangen. Hij geeft een permanente muis die een zandloper geeft. Af en toe ratelt de RAID partitie. ER IS DUS ACTIVITEIT. Ik heb de PC 12 uur de kans gegeven om te booten. Niente.

Ik dacht dat het aan het toetsenbord lag (draadloze Logitech natural via USB). Ik heb deze vervangen door mijn oude (Microsoft natural via PS/2). Dit was geen oplossing.

Vervolgens heb ik getracht te booten via safe mode. Hierbij geeft hij hetzelfde probleem. (?)

Een maat gebeld. Hij raadde mij aan om met Bootlog proberen te booten. Dit lijkt niet in XP te zitten.

Ik heb geen supergroot probleem hier. Ik werk nu onder SuSE 9 (Dualboot), en kan bij alles, maar ik heb echt geen zin om de formatteren (dan ga ik heb echt rigoreus doen nl). Ik loop hier nu wel vast.

Wie weet nog een tip, of optie?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DiedX
Goed nieuws: tentamen gehaald, derhalve P binnen :) Maar mijn PC doet het nog niet :( Wie helpt? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je je PC vanaf het netwerk benaderen op het moment dat hij geboot is? Zo ja - probeer eens via het netwerk je eventlog uit te lezen om te zien ofdat daar bijzondere dingen in staan :)

Btw - 2 keer CTRL+ALT+DEL drukken geeft ook geen inlog scherm vermoedelijk? :)

• DiedX
Het eerste denk ik bijna niet. Die tweede vind ik sterk :) CTRL-ALT en dan 2 keer DELETE toch?

Ik kijk vanavond!

• DiedX
Beide niet dus. Die bootlogging heb ik ontdekt. Hebben we daar wat aan?

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 14:54
Ik heb hetzelfde probleem gehad, windows XP was gewoon actief, maar het toetsenbord en usb muis reageerden nergens meer op. Bij mij ontstond dit na een aantal usb apparaten te hebben ingeplugged. Opnieuw opstarten mocht ook niet helpen.

Enige optie: Format c:\ of windows opnieuw installen

Verwijderd

je kan je windows vernieuwen zonder te formateren :P leuke optie dan, dit doe je door gewoon telkens in de blauwe instalatieschermen te zeggen dat je windows xp opnieuw wil inbstaleren. bij het kiezen van de schrijf pak je de C: (of ander, waar vroeger ook je windows opstond) dan maakt de installer melding dat6 er op deze schrijf al windows staat. je kan kiezen om windows xp in een nieuwe map te zetten, of in de windows map te zetten, ben je alleen wel je vorige instal kwijt. je hebt dan inprinciepe een chone instal, maar wel je bestanden nog :P alleen je programma's op nieuwe installen. denk dat je dan het snelst van je probleem afbent, aangezien hierboven al staat dat iemand alleen nog maar opnieuw kon instaleren 9 het probleem op te lossem

• DiedX
markweb4 schreef op 25 juni 2004 @ 09:46:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, windows XP was gewoon actief, maar het toetsenbord en usb muis reageerden nergens meer op. Bij mij ontstond dit na een aantal usb apparaten te hebben ingeplugged. Opnieuw opstarten mocht ook niet helpen.

Enige optie: Format c:\ of windows opnieuw installen
Mooi man, erg hoopgevend :(

In ieder geval bedankt voor het reageren. Ik heb gister getracht met CTRL-ALT-DELETE te hacken, maar dat werkte niet. Ik zag wel dat er een keyboard-buffer-overflow ontstond (pieptoontjes), en daarna was het spreekwoordelijk over.

Ik ga maandag een RAID-controller kopen, en een 200GB HDD. Trek een backup, en ga de boel opnieuw erop gooien.

In ieder geval hartstikke bedankt voor het reageren!

Pagina: 1