Toon posts:

PC start autromatisch op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, als ik de stekker insteek start mijn pc automatisch op zonder dat ik op de startknop druk. De startschakelaar werkt zoals het hoort, de fout ligt dus waarschijnlijk in de bios maar ik vind niet waar.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
wake-on-power :? Heb je je pc wel normaal afgesloten? Wake-on-usb?

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:53

Salandur

Software Engineer

Welk merk PC heb je? De HP-computers hebben een functie bij powermanagent en die zet de computer aan als er stroom op komt te staan, heet als het goed is power up on powerloss

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

je moet even op het moederbord kijken aan welke pinnetjes de power button vast zit. Waarschijnlijk aan pinnetjes voor Immediate Boot-Up. Deze manier van opstarten werkt zodra de pc spanning krijgt, zoals bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
Met dat usb gedoe heeft het nx te maken. Heb dat net geprobeert maar geeft geen verschil. Met een van de pinnetjes op het moederbord kan het ook nx te maken hebben want het enigste dat ik gedaan heb is de back-up-batterij eruit gehaald.

Mijn moederbord is van QDI Kinetiz 7.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25
Meestal zit er een functie in de BIOS waar je aan kan geven wat je pc moet doen bij powerloss.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 12:03:
Met dat usb gedoe heeft het nx te maken. Heb dat net geprobeert maar geeft geen verschil. Met een van de pinnetjes op het moederbord kan het ook nx te maken hebben want het enigste dat ik gedaan heb is de back-up-batterij eruit gehaald.

Mijn moederbord is van QDI Kinetiz 7.
die backup batterij is gewoon een cmos batterij en dat staat op zich los van je biossettings.
Zet gewoon restore on ACpowerloss uit en hij start niet meer automatisch op.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nochthans begonnen toen ik er die batterij heb uitgenomen. Het enige dat me aan AC powerloss doet denk is ACPl dat ik zie staan, maar wat ik daar ook wijzig het maakt geen verschil.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het probleem is nochthans begonnen toen ik er die batterij heb uitgenomen -> bios instellingen op default... je moet gewoon Restore on Powerloss opnieuw disablen in het bios.
Pagina: 1