Toon posts:

Javascript leesbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar .js-bestanden waarin de code om de een of andere reden allemaal op één regel staat, zonder enters of spaties. Is er een snelle manier om de code weer een beetje 'leesbaar' te maken, voordat ik alles met de hand ga corrigeren?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

je kan in een editor zoals bijvoorbeeld ultraedit. WordWrap aanzetten dan wordt alles op de volgende regel gezet als de regel vol is.

Als dit niet is wat je wil moet je denk ik inderdaad met de hand enters er tussen geven.

[ Voor 27% gewijzigd door TwoR op 23-06-2004 11:00 ]

Verwijderd

je kunt in elk geval beginnen met dmv zoek en vervang alle ;'s te vervangen door ;+nieuwe regel. sommige editors (bv editplus) geven bij het begin van een accolade ({) aan welke sluit accolade erbij hoort; dan weet je waar je moet inspringen. enzovoort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:55:
Ik heb een paar .js-bestanden waarin de code om de een of andere reden allemaal op één regel staat, zonder enters of spaties. Is er een snelle manier om de code weer een beetje 'leesbaar' te maken, voordat ik alles met de hand ga corrigeren?
Waarschijnlijk zal de auteur om de een of andere reden niet willen dat jij zijn broncode gemakkelijk kan lezen... Dat is nou precies de reden waarom ik twijfel of ik je de oplossing zal geven... Je moet in ieder geval het bestand opnieuw inlezen en alle spaties weer goed zetten, daar moet je gewoon een eenvoudig programma voor schrijven.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 11:42:
[...]

Waarschijnlijk zal de auteur om de een of andere reden niet willen dat jij zijn broncode gemakkelijk kan lezen... Dat is nou precies de reden waarom ik twijfel of ik je de oplossing zal geven... Je moet in ieder geval het bestand opnieuw inlezen en alle spaties weer goed zetten, daar moet je gewoon een eenvoudig programma voor schrijven.
Waarom zou je de oplossing dan niet geven? Het lezen van een .js-file is niet verboden ofzo.

Zelf zorg ik ook dat de overbodige spaties/newlines/tabs verwijderd worden uit de sources om ruimte te besparen, dus het hoeft niet per se te zijn dat men informatie wil vermoeilijken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Als je js schrijft zet je het ook niet allemaal op 1 regel. Die paar spaties en tabs schelen echt niet zo ontzettend veel, dus het is echt wel met opzet om het onleesbaar te maken :)

Voor html bestaan er van die "tidy" progsels die het netsjes leesbaar voor je neerzetten. Ik heb zoiets nog nooit voor js gezien, maar dat is natuurlijk prima zelf te maken. (ook in js zelf, met regexp b.v.)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

TRON schreef op 23 juni 2004 @ 11:46:
[...]

Waarom zou je de oplossing dan niet geven? Het lezen van een .js-file is niet verboden ofzo.

Zelf zorg ik ook dat de overbodige spaties/newlines/tabs verwijderd worden uit de sources om ruimte te besparen, dus het hoeft niet per se te zijn dat men informatie wil vermoeilijken.
Ik geef hem wel de oplossing, alleen niet het programma... Als hij het orgineel wil, dan kan hij zich altijd nog wenden tot de auteur...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 11:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=automatic javascript code reformatting]
1e hit: http://www.thedance.net/~...ERS/code_beautifiers.html
In hoofdstuk III (Javascript) staat een link naar http://www.jcay.com/javascript-code-improver.html :)

Verwijderd

Als het gaat om het (re-)formatten van programmacode (ook wel beautifying genoemd) is er m.i. geen beter en completer programma dan Polystyle (voorheen Trita).
Polystyle is a source code beautifier which learns your personal formatting style by examining examples of your code.
Pagina: 1