Toon posts:

Mega pc op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit erover te denken om zo'n mega pc aan te schaffen... Maar ik wil deze beneden onder mijn tv aansluiten. En dan pc als beeldscherm op de tv. Ik zou graag van jullie willen weten of de kwaliteit dan nog steeds goed te doen is???
Iemand ervaring?? 8)

Verwijderd

Mega PC?? Kan je iets duidelijker zijn kwa eventueel merk, specs. etc.? En wat bedoel je, je TV als beeldscherm gebruiken?? Dat zou ik in ieder geval niet doen.. TVs ondersteunen resoluties van 800x600.. De eventuele encoder-chippies op je videokaart kunnen 1024x768 aan maar die zet het gewoon weer om naar 800x600 voor je TV.. Kortom de lettertjes zijn meestal nauwelijks te lezen, en zijn dus never ever bedoeld om je werk mee te verrichten.. Ga je gamen en/of films kijken ermee (en is dit alles wat je doet) dan kom je er wel uit.. Oh ja, het schijnt ook dat als je een van die nieuwere Sony WEGA TVs hebt dat je dan ook wel je TV-scherm redelijk voor computer-doeleinden kan gebruiken..

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

hij heeft t denk ik over zo'n msi mega pc barebone

Verwijderd

Ik zou mss zo'n mega pc naast m'n tv zetten, zodat je idd films & games erop kunt spelen, maar bv voor internet en dergelijke zou ik dan gewoon een cheap-ass 15" tft aanschaffen.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:54:
Beste mensen,

Ik zit erover te denken om zo'n mega pc aan te schaffen... Maar ik wil deze beneden onder mijn tv aansluiten. En dan pc als beeldscherm op de tv. Ik zou graag van jullie willen weten of de kwaliteit dan nog steeds goed te doen is???
Iemand ervaring?? 8)
Hier is bestwel veel info over te vinden. Eigenlijk had je eerst zelf ff moeten zoeken (volgens mij heb je dit namelijk niet gedaan...)

Maaruh, het antwoord op je vraag is naar mijn mening: nee! dit is niet te doen!
Kijk, het is en blijft een tv. De kwaliteit is gewoon stukken minder dan bij een monitor. De resolutie is lager, de pixels zijn groter en staan wijder uit elkaar, en de refreshrate is heel laag.

Progjes (bv winamp) opstarten is nog net te doen, maar bv internetten wordt al lastig. Daarnaast krijg ik met zo'n lage refreshrate binnen de kortste keren koppijn.

Sommige mensen zullen het niet met mij eens zijn. Die zullen zeggen dat het goed te doen is. Maar ik vind van niet.....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Je kan ook je tv weg gooien en een groot tft scherm kopen, en een tv tuner in die mega pc stoppen :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 11:22:
Je kan ook je tv weg gooien en een groot tft scherm kopen, en een tv tuner in die mega pc stoppen :)
Zeker zo'n zielig 17" TFT schermpje om naar te turen? :?
Een TFT (tenzij een heeeele dure) kan niet tippen aan het beeldoppervlakte van een normale TV.

Een MegaPC is niet aanmerkelijk beter als een normale goede videokaart met TV-out.
Verder hangt ook veel af van de kwaliteit en afstand van je computer naar de TV (of 2.4Ghz draadloze zender).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op 23 juni 2004 @ 11:26:
[...]

Zeker zo'n zielig 17" TFT schermpje om naar te turen? :?
Een TFT (tenzij een heeeele dure) kan niet tippen aan het beeldoppervlakte van een normale TV.

Een MegaPC is niet aanmerkelijk beter als een normale goede videokaart met TV-out.
Verder hangt ook veel af van de kwaliteit en afstand van je computer naar de TV (of 2.4Ghz draadloze zender).
Ik bedoel natuurlijk een dure, min. 5000 euro.

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen ik begrijp hieruit dat het dus onverstandig is als je nog een ouwe televisie hebt! Even ter duidelijkheid ik had dit forum als afgezocht naar dit antwoord.. Dus check effe zoiets als je het zegt!
Maar mensen bedankt voor jullie reacties hier kan ik wel wat mee! ;)
Pagina: 1