HiSax: Approval certification failed

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik probeer isdn aan de praat te krijgen onder debian. Het is een PCI isdn kaart, die het ooit al gedaan heeft onder linux.

Het gaat mis als ik met modconf isdn en isdn-hisax installeer. In de message log staat dan het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
HiSax: Linux Driver for passive ISDN cards
HiSax: Version 3.5 (module)
HiSax: Layer1 Revision 1.1.4.1
HiSax: Layer2 Revision 1.1.4.1
HiSax: TeiMgr Revision 1.1.4.1
HiSax: Layer3 Revision 1.1.4.1
HiSax: LinkLayer Revision 1.1.4.1
HiSax: Approval certification failed because of
HiSax: unauthorized source code changes

De isdn kaart bestaat wel:
code:
1
2
devbak2:/var/log# lspci
0000:00:0a.0 Network controller: Cologne Chip Designs GmbH ISDN network controller [HFC-PCI] (rev 02)

Via google kom ik nauwelijks iets tegen. In alle tutorials en howto's werkt de kaart METEEN als je modconf hebt gedraaid :(.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

probeer de kaart eens met de volgende parameters te laden:

code:
1
modprobe hisax id=HiSax protocol=2 type=35

protocol=2 geeft aan dat het Euro isdn is en type=35 om aan te geven dat het een hisax kaartje is. Dat werkt bij mij om de kaart te laden, alleen daarna kan ik er niets meer mee. Zie met isdnlog wel als er gebeld wordt maar weg bellen lukt niet. Als jij meer succes hebt laat horen.

btw: welk tutorial gebruik je?

[ Voor 9% gewijzigd door FendtVario op 23-06-2004 11:00 ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Burat schreef op 23 juni 2004 @ 10:50:
HiSax: Approval certification failed because of
HiSax: unauthorized source code changes
[/code]
Niet relevant, de code werkt daarom wel gewoon.
De isdn kaart bestaat wel:
code:
1
2
devbak2:/var/log# lspci
0000:00:0a.0 Network controller: Cologne Chip Designs GmbH ISDN network controller [HFC-PCI] (rev 02)

Via google kom ik nauwelijks iets tegen. In alle tutorials en howto's werkt de kaart METEEN als je modconf hebt gedraaid :(.
Je zal aan de module echt moeten vertellen welke kaart je hebt. Zie ook de README.HiSax in de kernel source.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Kaartje werkt nu, inderdaad, moet type=35 en protocol=2 meegeven met modconf. Alles werkt nu perfect. Helaas is het een passief kaartje en kan ik dus geen faxen versturen..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Mag ik weten welke distro je gebruikt en welk tutorial ge gevolgd hebt? Dan kan ik misschien ook eens aan de slag. Heb zelf LFS gecompileerd en daarop de isdn4linux tools geinstalleerd. maar werken ho maar....

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
deze: http://www.wurtel.cistron.nl/i4l-howto-nl.html

Ik gebruik debian, dus is een kwestie van modconf draaien (*met* de juiste params) en daarna de juiste packages apt-get'en :)

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Die heb ik ook geprobeert, maar de fun houdt op bij het testen in minicom. steeds als ik weg bel krijg ik busy terug. En gelukkig zijn die meldingen zo duidelijk |:(

Ik heb mijn pc direct op het NT1 kastje aangesloten. Kabel is wel iets langer dan 10 meter, weet iemand of dat echt heel erg is in het boekje staat altijd 10 meter.

• igmar

igmar

ISO20022

FendtVario schreef op 23 juni 2004 @ 20:38:
Die heb ik ook geprobeert, maar de fun houdt op bij het testen in minicom. steeds als ik weg bel krijg ik busy terug. En gelukkig zijn die meldingen zo duidelijk |:(
Welk device gebruik je vanuit Minicom ? ttyI0 is de juiste iig. Verder logt de ISDN driver regels met een isdn_cause die vertellen waarom iets mis gaat.
Ik heb mijn pc direct op het NT1 kastje aangesloten. Kabel is wel iets langer dan 10 meter, weet iemand of dat echt heel erg is in het boekje staat altijd 10 meter.
Neuh, da's geen probleem.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ja, die gebruik in inderdaad. De error die ik krijg was ik ff kwijt (zat niet bij de juiste pc), maar dat is de foutmelding e001b. In de isdn4linux faq staat dit
This is a very popular error and means (see man isdn_cause): euro ISDN (E), location user (00), and out of order (1b).
Geweldig, zo'n populaire fout maar niemand heeft een oplossing. Zoals ik als zei gaat het loggen van inkomende gesprekken wel goed. Het opnemen van deze heb ik ook nog niet voor elkaar gekregen. Mocht iemand een oplossing weten hoor ik die graag.

Verwijderd

Terminator probleem? Haal bij je favoriete vaste-telefonie-winkel een splitter-met-terminator en plaats die aan het einde van de kabel. Dan nog een (heel kort) kabeltje van de splitter naar de ISDN kaart en dan zou het moeten werken.

Overigens, het faxen kan ook in 'software' gebeuren. Er zijn tenslotte toch ook fax-oplossingen voor andere dsp-loze ISDN kaarten, wat RVS-COM bij Windows blikjes doet.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Zou inderdaad kunnen, maar volgens het boekje van de NT1 (wat toch ook als zo duidelijk is) kun je dacht ik 2 apparaten direct op de NT1 aansluiten (de Y-configuratie :? ). Zal het toch eens proberen. Weet jij dan ook of ik nog wat moet veranderen aan die dip-switches in de nt1?

de configuratie is nu zo: NT1 op isra punt. Daarop aangesloten een QuattroVox en direct de pc (via 10meter kabel). dip-switches staan beide naar boven (on). Kan het zijn dat als ik op de ene poort met een terminator ga werken ik dat bij de andere ook moet doen? dus een een splitter+terminator aan de quattrovox?

Verwijderd

Volgens mij zijn QuatroVoxen niet zo gevoelig voor signaalverlies door gebrek aan terminatoren. Doe eerst maar eens aan de kant van de computer. Als het dan werkt ben je klaar. Werkt het niet kun je altijd nog de terminator in de NT1 inschakelen. Ik ga er vanuit dat de QuatroVox met een kort kabeltje (max 1 meter) naast de NT1 hangt (ligt? staat?)

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ja, inderdaad de quattrovox ligt in de meterkast. Maar ik de volgende situaties geprobeert:

1) QautroVox op NT1. Op de andere NT1 poort een kabel naar boven met aan het eind een ISDN verdeelblok met terminator. Vanuit hier een kabel naar de pc. Werkt niet, kan wel zien wie er belt dmv isdnlog maar bij het proberen wegbellen krijg ik nog steeds de E001B error.

2) Kabel naar boven alleen op NT1, direct in de PC. zelfde als 1, wel zien wie er belt maar niet wegbellen.

3) Kabel naar boven alleen op NT1, verdeelblokje met terminator. Vanaf verdeel blokje naar pc. Nog steeds hetzelfde.

Misschien is het ook wel een software probleem. Ik probeer met minicom te bellen en dit zijn de instellingen:

poort: /dev/isdn/tty01 (ik maak gebruik van devfs, vandaar het pad)
init string: AT&Exxxxxxxxx^M~AT&B512^M

Op de plaats van de x-en staat mijn telefoonnummer zonder 0 (dus 9 cijfers). Minicom initialiseert het modem maar bellen met ATD<nummer> lukt niet. Kan iemand misschien de init-string bevestigen?

• igmar

igmar

ISO20022

FendtVario schreef op 27 juni 2004 @ 22:26:
poort: /dev/isdn/tty01 (ik maak gebruik van devfs, vandaar het pad)
init string: AT&Exxxxxxxxx^M~AT&B512^M

Op de plaats van de x-en staat mijn telefoonnummer zonder 0 (dus 9 cijfers). Minicom initialiseert het modem maar bellen met ATD<nummer> lukt niet. Kan iemand misschien de init-string bevestigen?
Ik gebruik zelf AT&E0 voor het uitbellen, en dat gaat goed. Wat voor nummers probeer je te bellen ? E001B krijg je als je een nummer belt wat geen ISDN is. Mobiele telefoons, analoge lijnen, etc. geven die melding. Minicom geeft 'BUSY' aan.

Een nummer wat werkt : 026 4460880
Da's een inbelnummer van xs4all. Probeer dat eens.

[ Voor 3% gewijzigd door igmar op 28-06-2004 10:27 ]

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Haal je nu niet je init- en dail-string door elkaar? AT&E gebruik je om je caller id op te geven aan het isdn systeem. Na de init AT&E0<nummer> opgeven zorgt er alleen voor dat je caller id veranderd. Kijk maar eens naar mijn init-string, die begint met AT&E

(edit:) Ik probeer trouwens een van mijn eigen nummer te bellen op de ISDN aansluiting. Net zo als in het voorbeeld van wurtel. Alleen zie ik ook in minicom niet als er een gesprek binnenkomt, alleen met isdnlog.

[ Voor 38% gewijzigd door FendtVario op 28-06-2004 20:50 ]

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

heeft misschien iemand een andere init-string (of een andere oplossing)?

Pagina: 1