[ME] login scherm frequency out of range

Pagina: 1
Acties:

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Op de pc van een collega van me hebben we gisteren een upgrade van W98 naar ME uitgevoerd, omdat zijn W98 niet meer wilde booten. We konden verder geen foutmeldingen tevoorschijn halen, en ook een aantal manieren om het registry te herstellen hadden geen succes, vandaar de upgrade. Gelukkig doet ME het nu wel, en alle instellingen en programma's zijn onthouden, so far so good dus :)

Maar 1 klein dingetje zit nu ineens fout: het inlogscherm wordt niet getoond, omdat de resolutie/frequentie daarvan niet goed is. We hebben hier Philips 170S4 TFT-schermen die op een reso van 1280x1024 @ 60Hz werken, en doordat op een of andere manier de resolutie van het inlogscherm anders is dan het in-Windows scherm wordt het niet getoond omdat de monitor de resolutie in combo met de refreshrate niet aan kan :)

Er is dus wel in te loggen door netjes de pass in te tikken, maar je ziet het niet, alleen een rode zwevende melding dat men de reso moet veranderen: "Cannot display this video mode, change computer display input to 1280x1024@60Hz".

Ik heb hier op GoT, op Google, en in de Microsoft KB al met verschillende nederlandse en engelse keywords gezocht, maar ik heb helaas nergens iets over de resolutie van het inlogscherm kunnen vinden:

Microsoft.com search 'login screen out of range'
Google search op 'login screen windows wrong resolution'
GoT search op 'inlogscherm windows out of range'

Nu is mijn vraag dus, of iemand weet waar in Windows ME de resolutie/refreshrate voor het inlogscherm aan te passen is :?

LinkedIn
Instagram

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
staat de refreshrate van je VGA adapter in Windows wel goed ingesteld ?

Waarom heb je trouwens ME op je PC geïnstalleerd, terwijl deze in het netwerk hangt ? Kon je geen Win2K pro of XP Pro installeren ?
<no flame intended>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je proberen om in te loggen in veilige modus (F8) en dan je resolutie aan te passen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Long shot (registerwaarden op een NT 4.0 bak bekeken).....

Zodra je op de pc in bent gelogd, open de register editor.
Zoek de volgende sleutel op: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Services
Als het goed is staat hieronder de display adapter en daar kun je een waarde vinden genaamd:
DefaultSettings.VRefresh

Die zal waarschijnlijk op 75 Herz staan o.i.d. Maak hier 60 van en reboot ?
Je kan ook nog spelen met de DefaultSettings.XResolution en DefaultSettings.YResolution (800x600 maken?).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 12:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

En toen schoot er nog een tweede mogelijkheid te binnen voor als bovenstaande niet werkt.....

Je kan ook nog proberen de computer te 'syspreppen'. In de sysprep.inf file kun je de resolutie en refreshrate aanpassen.

• Remy

Remy

Topicstarter
nextware schreef op 23 juni 2004 @ 11:20:
staat de refreshrate van je VGA adapter in Windows wel goed ingesteld ?
Dat was misschien onduidelijk in mijn topicstart, maar in ME zelf is, -na- het inloggen prima te werken, de reso staat daarin wel correct :)
Waarom heb je trouwens ME op je PC geïnstalleerd, terwijl deze in het netwerk hangt ? Kon je geen Win2K pro of XP Pro installeren ?
Vooral vanwege oudere software die op het 95/98/ME-platform wel wil werken, en op Win 5.x zoals 2000/XP niet :) Een practische keuze dus, ook al ben ik er zelf ook niet zo blij mee...

Verder op de andere tips hierboven: bedankt, ik ga er zodadelijk mee aan de gang, eens zien of het gaat lukken :)

LinkedIn
Instagram

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 12:29:
En toen schoot er nog een tweede mogelijkheid te binnen voor als bovenstaande niet werkt.....

Je kan ook nog proberen de computer te 'syspreppen'. In de sysprep.inf file kun je de resolutie en refreshrate aanpassen.
offtopic:
Daar hebben we een speciale button voor uitgevonden waaarmee je je bericht nog kunt aanpassen na het versturen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Remy

Remy

Topicstarter
Goed, het is dus op een onverwachte manier opgelost: in apparaatbeheer hebben we de monitor verwijderd, die stond nog als 'Plug n Play monitor" ipv de Philips 170S4. Toen gelijk een reboot gedaan, en toen kwam het inlogscherm wel zichtbaar naar voren :) We hebben niet eens de installcd met drivers voor de 170S4 hoeven te gebruiken, dus da's ook weer mooi.

De tip van 1Nismo1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Services
Als het goed is staat hieronder de display adapter en daar kun je een waarde vinden genaamd:
DefaultSettings.VRefresh
werkte niet, omdat het WinME registry niet zo in elkaar zit :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1