Toon posts:

[NT4] ntuser.dat direct aanpassen voor registerwijziging? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Windows NT 4.0 service pack 6a + alle updates
Printers hp deskjets .... allemaal op lpt1

Ik moet voor ongeveer 30 gebruikers de poorten van de lokale printers aanpassen, nadat alle namen van de computers zijn verandert.
De printers hangen lokaal de aan pararelle poort.

Ik wil eigenlijk ntuser.dat die op de server staat in iedere map van die specifieke gebruiker openen met (een soort regedit-tooltje) dan wijziging en dan opslaan.

Is dit op mogelijk?

Verwijderd

nee maar probeer poledit eens

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
regedt32 is je vriend. Selecteer HKEY_USERS, klik in menu op Register -> Compoment Laden....
Selecteer ntuser.dat, geef een naam en doe wat je wilt veranderen.
Vergeet niet compoment weer te verwijderen, anders kunnen ze niet inloggen.

Trouwens, voor je probleem: is een policy niet wat handiger?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:40:
nee maar probeer poledit eens
Daar zat ik ook aan te denken, ik heb een programma wat registry files kan importeren en dan kun je naar hartelust editen totdat je het opslaat als een adm file. Deze inlezen in poledit en dan voor iedere gebruiker eenmaal aanpassen en dan weer dit beleid eruithalen, maar dan moet je zoveel stappen doorlopen. Ik hoopte eigenlijk voor een iets minder gecompliceerde oplossing :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. het lijkt me dat het direct aanpassen van de (binaire) ntuser.dat zo goed als onmogelijk is; al is het alleen maar omdat dit bestand wordt gelocked zodra de user inlogt. Als ik jou was zou ik dit gewoon op de nette en juiste manier doen aangezien dat de enige mogelijke oplossing is :)

[NT4.0] ntuser.dat editen.Welk proggramma? > [NT4] ntuser.dat direct aanpassen voor registerwijziging? *

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 23-06-2004 11:40 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 23 juni 2004 @ 11:40:
Tjah.. het lijkt me dat het direct aanpassen van de (binaire) ntuser.dat zo goed als onmogelijk is; al is het alleen maar omdat dit bestand wordt gelocked zodra de user inlogt. Als ik jou was zou ik dit gewoon op de nette en juiste manier doen aangezien dat de enige mogelijke oplossing is :)

[NT4.0] ntuser.dat editen.Welk proggramma? > [NT4] ntuser.dat direct aanpassen voor registerwijziging? *
Dan ga ik maar aan de slag, bedankt voor alle hulp. :)

Verwijderd

Topicstarter
robertpNL schreef op 23 juni 2004 @ 10:48:
regedt32 is je vriend. Selecteer HKEY_USERS, klik in menu op Register -> Compoment Laden....
Selecteer ntuser.dat, geef een naam en doe wat je wilt veranderen.
Vergeet niet compoment weer te verwijderen, anders kunnen ze niet inloggen.

Trouwens, voor je probleem: is een policy niet wat handiger?
Lijkt mij ook want via regedt32 kom ik er niet uit. Maar ja ik heb geen kant en klare policie in windows nt 4.0 voor dit soort dingen.

toch maar op de oude vertrouwde manier....
Pagina: 1