Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
ja.Tevens heb ik meteen de vraag of het mogelijk is om binnen een listview de data die in de cellen staan aan te passen?
https://fgheysels.github.io/
ListView zit in een Microsoft Common Controls library, als je die toevoegt kan je ListView gebruiken.
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Mmm of ik doe het fout of ik snap het niet echt.raoulduke schreef op 23 juni 2004 @ 10:51:
ListView zit in een Microsoft Common Controls library, als je die toevoegt kan je ListView gebruiken.
Ik heb net in het rijtje van componenten gekeken en daar zie ik alleen iets wat er op lijkt maar het is het zeker niet. En dat is de "Microsoft Common Dialog Control 6.0".
Weet iemand toevallig in welke .ocx dit zit, dan kan ik het misschien op die manier proberen?
Een ListView is toch gewoon een Win32 control ?
Ja ik weet het!
Na een tijdje zitten zoeken op MSDN ben ik er achter gekomen dat deze in het component "Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6)" zit samen met nog een aantal items zoals tabbladen progresbars etc. etc.
Na een tijdje zitten zoeken op MSDN ben ik er achter gekomen dat deze in het component "Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6)" zit samen met nog een aantal items zoals tabbladen progresbars etc. etc.
VB controls zijn geen standaard windows controls, het zijn COM wrappers rond die controls. Vandaar ....whoami schreef op 23 juni 2004 @ 11:03:
Een ListView is toch gewoon een Win32 control ?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik heb nu alles netjes voor elkaar maar nu zie ik dat ik alleen het eerste veld in elk record kan wijzigen. Ik heb een beetje zitten spelen met de variabelen van die listview maar ik kan nergens instellen hoe ik alle velden kan wijzigen?
Wie weet hoe ik dat wél kan doen?
Een ListViewItem heeft een SubItems property. Kijk daar eens naar.
Mmm, volgens mij begrijp ik het niet helemaal meer
Ik heb nu:
En nu wil ik eigenlijk dat ik de derde kolom (uren) kan wijzigen daar te dubbelklikken en aanpassen. Als ik dan de selectie opheft moet hij auto in de database worden gezet. Dit is denk niet zo'n probleem, maar ik kan nu alleen de eerste kolom aanpassen.
Maar helaas omdat ik een Set mItem moest doen krijg ik niet meer na het invoeren van een punt achter de mItem.SubItems extra opties. Maar als ik type lvwDB. dan krijg ik daar niet de functie SubItems. Dus kan ook niet op die manier achterhalen of ik nog het één en ander kan uitspoken.
Maar ik denk dat ik het zo gaat maken dat als ik op een regel klikt dat ik een extra form krijgt te zien met daarin me veldjes van de database, dat is misschien wel beter voor mijn programma.
Ik heb nu:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| lvwDB.ListItems.Clear lvwDB.ColumnHeaders.Clear lvwDB.ColumnHeaders.Add , , "Maand", 1000 lvwDB.ColumnHeaders.Add , , "Jaar", 700 lvwDB.ColumnHeaders.Add , , "Uren", 1000 Set Conn = CreateObject("ADODB.connection") Set RS = CreateObject("ADODB.Recordset") Conn.Open DSNCONNSTRING RS.Open "SELECT * FROM Uren", Conn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText Do While Not RS.EOF Set mItem = lvwDB.ListItems.Add() mItem.Key = "Id" & RS("Id") Maand = MonthName(Month(RS("Datum")), False) Jaar = DatePart("yyyy", RS("Datum")) mItem.Text = Maand mItem.SubItems(1) = Jaar mItem.SubItems(2) = RS("Uren") RS.MoveNext Loop RS.Close Conn.Close Set RS = Nothing Set Conn = Nothing |
En nu wil ik eigenlijk dat ik de derde kolom (uren) kan wijzigen daar te dubbelklikken en aanpassen. Als ik dan de selectie opheft moet hij auto in de database worden gezet. Dit is denk niet zo'n probleem, maar ik kan nu alleen de eerste kolom aanpassen.
Maar helaas omdat ik een Set mItem moest doen krijg ik niet meer na het invoeren van een punt achter de mItem.SubItems extra opties. Maar als ik type lvwDB. dan krijg ik daar niet de functie SubItems. Dus kan ook niet op die manier achterhalen of ik nog het één en ander kan uitspoken.
Maar ik denk dat ik het zo gaat maken dat als ik op een regel klikt dat ik een extra form krijgt te zien met daarin me veldjes van de database, dat is misschien wel beter voor mijn programma.
Ah, dat kan je niet afaik. Door erop te dubbelklikken kan je enkel de eerste kolom aanpassen.Polderdijk schreef op 23 juni 2004 @ 16:04:
Wat je wel kan doen is; als je dubbelklikt op een listitem; een custom formpje tonen waarop je die waarden kan aanpassen.
Als je daar dan op OK klikt, kan je die waarden doorvoeren naar je ListView.
Hm, ok dus.Maar ik denk dat ik het zo gaat maken dat als ik op een regel klikt dat ik een extra form krijgt te zien met daarin me veldjes van de database, dat is misschien wel beter voor mijn programma.
Pagina: 1