Welk WiFi kaartje compatibel met PCI 2.1 (o.a. 440BX)?

Pagina: 1
Acties:

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik weet dat dit een keiharde kick is =] (als in de noten)
Maar aangezien ik niet weer een nieuw topic wil beginnen. Ik ben ook jaren lang een gebruiker geweest van een asus 440bx, maar aangezien ik geen afscheid kan nemen van mijn systeempje :Y) en ook dit beestje draadloos wil krijgen wat voor kaartje moet ik er in stoppen dan? Ik weet dat een linksys 54wmpg kaartje niet werkt ;-)

Wat kan ik er dan in stoppen? Liefst iets van 54mbit anders 11mbit. Is dus een asus 440bx "nieuwste" bios updates en win2k.

Beste!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Die wifi kaartjes hebben pci 2.1 (dacht ik) nodig. Gaat dus niet lukken op een BX. Koop een usb adapter en je probleem is opgelost.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
olof schreef op 23 juni 2004 @ 09:18:
Die wifi kaartjes hebben pci 2.1 (dacht ik) nodig. Gaat dus niet lukken op een BX. Koop een usb adapter en je probleem is opgelost.
En USB 1 is max 12 Mbit/s, dus dan heb je er nog weinig aan, tenzij er een USB 2.0 PCI kaart in zit.. B)

(En ze willen 2.2, terwijl dat mobo versie 2.1 heeft ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 23-06-2004 09:21 ]

{signature}

• olof
Kaasboerke schreef op 23 juni 2004 @ 09:06:

Wat kan ik er dan in stoppen? Liefst iets van 54mbit anders 11mbit. Is dus een asus 440bx "nieuwste" bios updates en win2k.
Voutloos schreef op 23 juni 2004 @ 09:21:
[...]

En USB 1 is max 12 Mbit/s, dus dan heb je er nog weinig aan, tenzij er een USB 2.0 PCI kaart in zit.. B)

(En ze willen 2.2, terwijl dat mobo versie 2.1 heeft ;) ) Je hebt helemaal gelijk
11Mbit mag dus ook.

edit:

wlan pci adapter wel op 440 LX niet op 440 BX/

Ik geef je een link naar een topic van mijzelf over hetzelfde probleem. Misschien dat je daar nog iets aan hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door olof op 23-06-2004 10:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaande posts zijn dus verplaatst uit Het grote 440BX topic deel 1 aangezien het niet om een 440BX-specifiek onderwerp gaat én omdat het een NT-probleem betreft ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Ik dan wel geen 440BX board, maar wel een oude Optiplex GXa PII-233 waarin een conceptronic 54Mbit wifi kaartje perfect werkt. Er stond op dat doosje dat ie minimaal een PII-450 nodig had (zal ook wel aan de PCI specificaties liggen) maar draait toch vrolijk.

Ik denk dat je het gewoon even uit moeten proberen.. leen een kaartje van een vriend ofzo, als je wat dichter in de buurt van Weert limburg woonde kon je die van mij wel even lenen..

Pvouput live

• Kaasboerke
Ik heb al wel een 54wmpg linksys kaartje geprobeerd, maar dat ding deed het niet, omdat de linksys een 2.2 pci bus wilt hebben. En dat heeft mijn ding niet. Wat voor specs heeft de Conceptronic dan nodig? (pci bus?)

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Kaasboerke op 23-06-2004 10:37 . Reden: spelfout ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Wat je ook kunt overwegen is een 54 mbit sitecom/ sweex te nemen, Dit zijn vaak b-merken met een realtek chipset aan boord dan werkt het wel.

Ik heb die ellende ook gehad, 2x board vervangen, maar nee. Toen maar ff naar de helpesk gebeld van Belkin (daar heb ik router+kaarten van) en die adviseerde me raar maar waar een sitecom/sweex te nemen.

En dat werkt al vanaf oktober goed.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• olof
Meneer aard schreef op 23 juni 2004 @ 10:39:
Wat je ook kunt overwegen is een 54 mbit sitecom/ sweex te nemen, Dit zijn vaak b-merken met een realtek chipset aan boord dan werkt het wel.

Ik heb die ellende ook gehad, 2x board vervangen, maar nee. Toen maar ff naar de helpesk gebeld van Belkin (daar heb ik router+kaarten van) en die adviseerde me raar maar waar een sitecom/sweex te nemen.

En dat werkt al vanaf oktober goed.
Mijn 11Mbit q-tec kaart met realtek chip doet het dus niet.

Probeer te regelen met een winkel oid dat je de kaart eerst mag proberen en dat ze hem terug nemen als het niet werkt.

• Kaasboerke
Bedankt voor al jullie reacties!

Nog 1 vraagje misschien beetje offtopic maar wat is het maximale bereik van zo'n USB kaartje?

De "Grote Wireless Topics" zijn best erg groot en ik lees verscheidene reacties van, dat hangt van je huis af hoeveel muren je hebt, maar ik zoek meer van een reactie, basta die USR of die Linksys heeft het beste bereik.

Als dit niet mag, zet er dan maar een slotje op.

Groeten!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Ik heb zelf een linksys op usb en ik denk dat het bereik/ontvangst van een extern kastje beter is dan van een pci kaart die achter je pc een antennetje heeft. Ik heb gemerkt dat bijv de hoogte erg uitmaakt. En een extern kastje kan je iets verplaatsen om beter ontvangst te hebben.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kaasboerke schreef op 28 juni 2004 @ 10:14:
Bedankt voor al jullie reacties!

Nog 1 vraagje misschien beetje offtopic maar wat is het maximale bereik van zo'n USB kaartje?

De "Grote Wireless Topics" zijn best erg groot en ik lees verscheidene reacties van, dat hangt van je huis af hoeveel muren je hebt, maar ik zoek meer van een reactie, basta die USR of die Linksys heeft het beste bereik.

Als dit niet mag, zet er dan maar een slotje op.

Groeten!
Simpelweg omdat het niet te vertellen valt.
Wat bij mij retestraQ performed, kan bij jouw bagger wezen, en vice versa.
Al kun je uiteraard wel *iets* erui afleiden, maar daarvoor staan er ook inmiddels al 3 wifitests op de FP (zie de FAQ).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1