Toon posts:

[access] Tekstvak opslaan in tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

heb een tekstvak die gegevens ophaalt vanuit een keuzevak lijst ( besturingselemtbron =Productieordernummer.Column(3) )

dit lukt wel, maar wil de gegevens opslaan in een tabel, heb de volgende gedaan:

afterupdate : Me.tekst144.Value = [Table]![tblpafnr]![Artikelnr]

heb alles geprobeerd, F1, google,got.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met die afterupdate doe je het precies verkeerd om natuurlijk he.

Overigens werkt het sowieso niet op die manier, hoe moet access nou weten van welk record je het veld wilt updaten?

Ik zou het met 'n stukje update-sql doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik heb de volgende gedaan :

=[Forms]![frmProductie]![Productieordernummer].[Column](1)

in de tekstvak komt dan de gegevens te staan, leuk en aardigmaar deze gegevens wil ook wel opslaan in een tabel, maar hoe doe ik dit dan ?

omdat er als besturingselementbron dit is gedefineerd : =[Forms]![frmProductie]![Productieordernummer].[Column](1)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op de manier die jij doet is het 'read only'.
In dat veld kan je op die manier geen waarde opslaan. Dat zal je echt met code moeten gaan doen.

Dus bij het openen van het record de waarde van het veld uit de gewenste tabel halen, en bij afsluiten weer opslaan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.