[Excel] Filteren

Pagina: 1
Acties:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier een bestand met alle pc's met daarbij de processor snelheid.
Nu wil ik dat ik bijvoorbeeld alleen de pc's laat zien die een processor snelheid hebben van 1400Mhz om maar wat te noemen.
Maar dan wil ik in een soort som zien zeg maar hoeveel dat er zijn in totaal dus, als je niet sorteert zie je: Totaal 50 en zodra je alleen een pc wilt zien van 1400Mhz en dat zijn er 3 dat ie dan zegt: Totaal 3.

Heeft er iemand enig idee hoe je dit voor elkaar kan krijgen?

BMW Coderen? Stuur een DM!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
uhmmm ja selecteer alles

Klik op data en klik op sorteren, dan kan je lijst op alle mogelijke dingen laten selecteren.

• FabiandJ
  • Niet online
Kaasboerke schreef op 23 juni 2004 @ 09:56:
uhmmm ja selecteer alles

Klik op data en klik op sorteren, dan kan je lijst op alle mogelijke dingen laten selecteren.
Ja dit heb ik al alleen nu wil ik er onder zien zeg maar het aantal.
Dus zodat je niet hoeft te tellen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Kabbelend watertje

Hoe officieel wil je dit zien? Als je Autofilter aanzet en dan filtert op wat je wil dan laat Excel in de onderkant van het window zien hoeveel records je geselecteerd hebt.
Een andere oplossing is iets maken met een autofilter een een COUNTIF, maar ik kan zo geen methode verzinnen om de waarde van de autofilter in de COUNTIF te zetten.

Signatures zijn voor boomers.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:40
Makkelijker is om de tabel te selecteren en dan autofilter toe te passen. Dan kan je gelijk selecteren welke snelheid je wil zien. [Als je dan je filter hebt toegepast kan je denk ik met =AANTAL(bereik) het aantal cellen wel tellen].

hmmm, dat laatste werkt dus niet. Je kan natuurlijk wel even een kolom toevoegen met allemaal 1-tjes, en die dan met subtotaal optellen.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15
Yep, een verborgen kolom met formule:
IF((Cel met procsnelheid)>(Minimumwaarde (met$$));1;0)
Sum kolom.
Klaar.
De echt officiele manier is geloof ik de database functionaliteit van excel (ga naar functiekiezer, database en rag ergens op help.) Wordt wegens verregaande onoverzichtelijkheid <->onbegrip door mij nooit gebruikt (en daar ben ik niet de enige in geloof ik)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Kabbelend watertje

JeroenG33 schreef op 23 juni 2004 @ 10:23:

Je kan natuurlijk wel even een kolom toevoegen met allemaal 1-tjes, en die dan met subtotaal optellen.
Helaas, dat werkt net zo min als je COUNT. In Excel is de data niet weg, alleen hidden, zelfde functionaliteit als rechtermuisknop -> Hide.

Signatures zijn voor boomers.

• FabiandJ
  • Niet online
JeroenG33 schreef op 23 juni 2004 @ 10:23:
Makkelijker is om de tabel te selecteren en dan autofilter toe te passen. Dan kan je gelijk selecteren welke snelheid je wil zien. [Als je dan je filter hebt toegepast kan je denk ik met =AANTAL(bereik) het aantal cellen wel tellen].

hmmm, dat laatste werkt dus niet. Je kan natuurlijk wel even een kolom toevoegen met allemaal 1-tjes, en die dan met subtotaal optellen.
Dat laatste werkt ook niet dan krijg je of 1 te zien of alles bij elkaar.

• FabiandJ
  • Niet online
Subtiel kickje.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat is er is mis met menu data, subtotalen? Dat doet toch precies wat je wilt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien dit toch eigenlijk redelijk basiskennis is te noemen; wat lukt er dan niet? Een voorgekauwde oplossing lijkt me op GoT niet nodig of handig. Ook [rml]onkl in "[ EXCEL] Filteren"[/rml] geeft toch echt je antwoord (in 10 seconden had ik het werkend met zijn tip). Wat is dan nu je formule en war gaat het fout?

Maar inderdaad wil je "officieel" naar de database functionaliteit kijken (in Access of Excel: zie F1 -> "aantal" -> "dbaantal")

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:40
Dutch3men schreef op 23 juni 2004 @ 11:03:
[...]

Dat laatste werkt ook niet dan krijg je of 1 te zien of alles bij elkaar.
Dat met subtotaal werkt prima hoor, gebruik het net zelf in mijn eigen spreadsheet over callsizes in containervervoer. Dat is ook aantallen bij elkaar optellen. Alleen ik hoef maar 1 soort tegelijk te zien, dus ik stel een autofilter in met mijn criterium. Dan zie ik alleen de waarden die voldoen aan mijn criterium. Vervolgens klik ik onder de kolom met 1-tjes op het knopje "som". Dat wordt dan automagisch een subtotaal van alle zichtbare 1-en. Werkt prima!

(ik gebruik hier op mijn werk wel Office97)

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenG op 24-06-2004 10:01 . Reden: typo ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15
TS, hoe sorteer je (met verborgen kolommen, subtotalen, de sorteerfunctie en dan iets selecteren etc.)?
Pagina: 1