Asus TR-DLS en dual celeron

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heeft iemand ervaring met dit mobo icm dual Celeron 300?
Ik weet dat de Celeron officieel niet wordt gesupport (en soms ook neit werkt) voor dual setup's, alleen nu blijkt de 300A (socket type) het op bepaalde mobo's wel te doen.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Als je even de search gebruikt van GoT hier krijg je al aardig wat hits, had je best even kunnen doen ;)

zoekbladzijde!

edit:
Als je wil dat mensen je hierbij helpen, kan je beter voor je topic [ervaring]/[ervaringen] zetten

[ Voor 20% gewijzigd door the_RJ op 23-06-2004 09:34 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al via Google gezocht? Ik zie genoeg hier over. :)

Zoeken naar: Asus TR-DLS dual celeron

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• wezep
Uiteraad heb ik de search en google al geprobeerd, maar kom nergens tegen of dit op dit mobo werkt. Op een bp6 werkt het wel, maar ook op een tr-dls?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zoeken op: Asus TR-DLS dual celeron tr-dls

Alle artikelen al doorgelezen? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Ten eerste: waarom zou je in godsnaam twee 300 MHz Celerons op zo'n moederbord willen gebruiken??? :? :? Die TR-DLS is een fantastisch bord, maar meer van de Tualatin-generatie.

Verder vrees ik voor je dat het bord alleen FC-PGA cpu's ondersteunt, en geen PPGA.

Edit:
[url=]http://www.asuscom.de/support/FAQ/faq095a_CPU_Upgrade_IV.htm]ASUS Support site, Duitsland[/url]

Neen, het bord ondersteunt geen Dual Celerons, en bovendien geen FSB van 66 MHz.

Dat de 300A wellicht een uitzondering is op het dual-gebruik zou fijn kunnen zijn, maar zelfs dan zijn er dus nog twee problemen: ze zouden niet lager geklokt kunnen worden dan 450 MHz, en daarnaast blijft het onduidelijk (lees: is het érg onwaarschijnlijk) dat het bord Mendocino-celerons accepteert.

Als je de processors al hebt zou ik een BP6 zoeken, en anders twee recente P-III Coppermines of Tualatins. Ben overigens altijd geïnteresseerd in een bord als de TR-DLS, mocht je niet weten wat er mee aan te moeten... ;)

[ Voor 62% gewijzigd door ESteg op 23-06-2004 10:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd nogal simpel te beredeneren dit...

Het KAN, maar dan wel mits:

- je Cellies volledig stabiel op 100MHz FSB (dus 450MHz) draaien (+-75% kans bij de 300A)
- je ofwel twee PPGA->FC-PGA adapters op de kop tikt, danwel de FC-PGA2 sockets zodanig gaat modden dat ze PPGA slikken.
- je bij die mod ook de cellie SMP detectie spooft

Kortom, als je een die-hard tweaker bent die iets onzinnigs wilt doen not because it is easy but because it is hard, dan kun je het zover krijgen. Maar het blijft onzinnig, het is het equivalent van de motor van een Volkswagen kever in een Scania truck te willen monteren- met genoeg las- en schroefwerk kan het, maar waarom :? :z

Oslik blyat! Oslik!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-08 13:28
dacht dat ABIT ook zo'n plank had..... Dacht ergens een tijdje terug gelezen te hebben dat ze zelfs een van de eerste er mee waren.

Als ik straks meer tijd heb post ik het wel ff...

edit 1---

http://www.pcstats.com/ar....cfm?articleid=603&page=1

[ Voor 19% gewijzigd door NL_NaToR op 23-06-2004 12:29 ]

• wezep
Thanks allemaal. Ik weet genoeg :)
Ik kan dit plankje van een kennis overnemen en ik heb thuis nog 2 x Celeron 300A liggen. Wou dit in eerste instantie proberen en vervolgens snellere proc's kopen.

Esteg, als jij zo'n mobo zou kopen, wat zou je er dan voor willen betalen? Oftewel wat is zo'n mobo waard?
Pagina: 1