[PHP] sessions en stealth redirect urls *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb een login pagina, waarin een sessie wordt geregistreerd.
Dit doe ik middels: session_register("nick");
Allemaal geen probleem, werkt perfect. Zolang ik die sessie rechtstreeks via een rechtstreekse url naar mijn eigen server gebruik.
Nu heb ik een domein geregistreerd, en gebruik ik stealth redirecting van mydomain.com. Systeem gebruik ik al jaren, maar met http vars heeft dit systeem volgens mij toch moeite.
Het inloggen gaat goed, maar bij de eerste pagina er na, is hij de sessie kwijt.
Lijkt wel of de http vars worden overschreven door mydomain of zo.
VERY irritating.
$_SESSION['nick'] is dus empty na de redirect.

Iemand die dit probleem kent, of een oplossing/workaround weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie [rml][ PHP] Cookies werken niet als ik mn site benader via .tk[/rml] ; gok zelfde probleem als met .tk domeinen en cookies

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lijkt idd op hetzelfde probleem ja.
Helaas lijkt er ook geen oplossing voor te zijn. Mydomain laadt idd de boel in een frame, en sloopt daarmee de boel.
* UltraSub zucht....
Man dat zuigt.. moet ik maar een andere oplossing gaan zoeken dan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:?
Dan moet je goed dat stuk doorlezen; daar wordt ook eea verteld over p3p policies :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Er zijn wel zeker oplossingen, je moet een x aantal headers meesturen waarin je zegmaar aangeeft dat je geen misbruik maakt van je cookie.

Google's yur friend!

(leuk he die gare oplosingen die MS bedenkt, zo kunnen banners namenlijk geen counters meer zijn omdat ze niet kunnen zien welk gebruiker ze al hebben gehad etc.)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar daar heb ik toch niks aan gorgi_19. Ik ga mijn bezoekers toch niet vragen: "Oh ja, maar je moet om mijn site te kunnen bekijken wel ff je veiligheidssettings in IE veranderen"...
Nee, doe wel een redirect naar mijn eigen server.. Ben ik van alle ellende af.
Dan maar geen stealth. Wel jammer, maar ja... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Je kunt toch ook de sessie via de URL meegeven? Zou je niks van moeten zien met dat extra frame, maar kun je wel gewoon sessies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm ja.. moet ik eens proberen. Goed idee.
Alhoewel ik er nu al een redirect achter heb gezet, en dan doe ik hem ineens naar ssl.
En dat kon ik voorheen ook niet goed regelen met mydomain. En aangezien ik de data liever over ssl heb, en daar dus toch een redirect voor moet doen, laat ik het voorlopig maar even staan zo.

Misschien zou ik toch maar eens moeten opzetten dat ik eigen nameservers kan draaien, en die hele interface van anderen niet meer nodig heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

OF voor een paar euro per maand een hosting pakketje afsluiten. Voor 10 euro kun je al 250MB schijf en 20GB dataverkeer hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Site die ik er draai is een project van mijn nieuwbouw woning, met veel digitale foto's, scans en tekeningen in een databeest gelinkt aan een archief op schijf.
We zitten pas bij het eerste dek, en ik zit al op 350 mb online. :+

Zou dus rap te weinig space zijn online, en dan zou ik te hoge rekeningen krijgen.
Das gekkenwerk :)
Dan maar wat langzamer vanaf het werk of weet ik waar, en thuis gewoon lekker snel via lan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43
Heel handig dat ik dit lees omdat ik nu precies weet wat er ook bij mijn server mis gaat :) Mijn site kan je via 3 domeinen benaderen. 2 officieele .nl domeinen, en 1 .tk domein (van vroeger) Maar omdat die nog in alle zoekmaschines staat word ik via dat .tk domein nog redelijk veel bezocht.... Ik kreeg laatste tijd steeds meer mailtjes van "ik kan niet inloggen, als ik inlog van staat er nog steeds dat ik moet inloggen" enz enz....Nu had ik zelf echt alles getest, en snapte er niet veel van...Maar ik weet dus nu hoe het wel zit :)

Een echte golver is nooit uitgeput

Pagina: 1