Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn vaste telefoonlijn bij KPN op te zeggen en over te stappen naar een mobiel abonnement. Weet iemand of er een site is die voor je berekent of dit ook daadwerkelijk goedkoper is ? 8)

Verwijderd

daar heb je geen site voor nodig, dat is gewoon goedkoper. punt uit.
(of je moet een heel gek belpatroon hebben, maar dan wordt het toch ff 3 mins met de hand rekenen :P )

alleen krijg je van je adsl-provider dan wel weer 10 euro naheffing :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 07:46 ]

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 22:22

afterburn

No more...

Inderdaad, en ik snap dan ook niet dat je kunt zeggen dat het goedkoper bellen is. Dat is gewoon niet waar.

BelBudget abonnement vaste aansluiting: €9.47/maand
BelBudget beltarieven:
Standaard 0,0948
Dal 0,0490
Nacht 0,0339
Weekend 0,0339

Dit is beduidend lager dan en €10 administratiekosten per maand voor je ADSL, en je abo voor mobiel en de hogere gesprekskosten van mobiel.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Het ligt er een beetje aan. Als je veel naar mobiele nummers belt kan het inderdaad goedkoper zijn om alleen een mobiel nummer aan te houden. Plus het feit dat je dan natuurlijk maar 1 abbonement betaald, in plaats van twee....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

nouja, als je het goed doet is mobiel bellen gewoon nagenoeg gratis. kun je van vast bellen niet zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben zo nog niet veel wijzer geworden. Tuurlijk is mobiel goedkoper....als je niemand belt maar ik zie op mijn rekening dat abbo kosten al in de btw 40 euries zijn en dat terwijl de rekening 70 euries is incl de btw. Ik bel dus maar voor 30 euries per 2 maanden maar betaal daar meer dan het dubbele voor......Wat is het beste ?

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Als je geen ADSL hebt, dan kun je het gewoon opzeggen. Als je wel ADSL hebt, heeft het geen zin. Aangezien je dan nog steeds elke maand 10 euro moet betalen. Of je moet kabel nemen.

En anders moet je je vaste abonnemt omzetten naar Budget, dat is het goedkoopste abbo voor je vaste telefoon.

Dat abbo is ca 9 euro per maand, is 18 euro per 2 maanden .

[ Voor 4% gewijzigd door Bram op 24-06-2004 23:38 ]

Verwijderd

Bram schreef op 24 juni 2004 @ 23:37:
Als je geen ADSL hebt, dan kun je het gewoon opzeggen. Als je wel ADSL hebt, heeft het geen zin. Aangezien je dan nog steeds elke maand 10 euro moet betalen. Of je moet kabel nemen.
Da's dus niet waar. Ik heb inmiddels al 1.5 jaar Demon ADSL en ik heb mijn vaste telefoon bij de KPN 1 jaar geleden opgezegd. Ik heb nooit meer 1 factuur van de KPN gehad en Demon rekent mij alleen de EUR 19,95 abonnementsgeld.

Verder heb ik een Orange Free 40 deal voor Eur 10,-. Daarbij schrijft Orange dus slechts 10 euro per maand af, terwijl ik voor 40 euro per maand kan bellen en dat is in mijn geval genoeg want ik houd nog over.

Dus ik ben nu voor 10 euro in de maand klaar. Dat had vroeger met een vaste teleoon dus never nooit niet gekund!!! :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is vast voor jezelf goedkoper, maar mijn hoofdreden om de vaste lijn te houden is dat het voor degenen die mij bellen goedkoper is. Een uurtje bijkletsen via de mobiele telefoon vind ik absurd duur.

En het is ook nog een reserve-internetverbinding, als mijn adsl provider storing heeft.
Belbudget is niet zo vreselijk duur, en zelf bel ik wel altijd met mijn GSM, dus er komt alleen nog een bedrag voor de nummerweergave bij (vind ik belachelijk, dat je daarvoor moet betalen) en hooguit 3 euro aan gesprekskosten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 00:19:
[...]

Da's dus niet waar. Ik heb inmiddels al 1.5 jaar Demon ADSL en ik heb mijn vaste telefoon bij de KPN 1 jaar geleden opgezegd. Ik heb nooit meer 1 factuur van de KPN gehad en Demon rekent mij alleen de EUR 19,95 abonnementsgeld.
Van de site van Demon,

Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL verbinding is opgeleverd?
Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.

Ik zou de rekening nog eens goed bekijken. Het zou best kunnen maar dat hoort normaal gesproken niet zo. Nergens een kopje met " kosten gebruik netwerk" ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Bram schreef op 25 juni 2004 @ 00:31:
[...]

Van de site van Demon,

Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL verbinding is opgeleverd?
Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.

Ik zou de rekening nog eens goed bekijken. Het zou best kunnen maar dat hoort normaal gesproken niet zo. Nergens een kopje met " kosten gebruik netwerk" ?
Op een abonnement van 19.95 per maand lijkt me niet dat daar nog 9.50 euro in zit van deze kosten. Misschien krijg je het achteraf gefactureerd ..... ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik woon al 4 jaar in een studentenhuis en we hadden in den beginne een vaste telefoonlijn met tikkenteller. toen die dingen eruit gingen hebben we gekozen voor isdn maar de kosten daarvoor rezen al helemaal de pan uit. nu hebben we alle 5 een eigen mobiel abo en zeker met sites als *reclame* en *reclame* kan je gewoon heel goedkoop een mobiel abo afsluiten. zelf heb ik bij telfort een abo voor 12,50 in de maand incl 500 belminuten... mijn huisgenoten hebben zelfs via school een mobiel abo bij telfort voor 36 uur (!!!, althans; vorig jaar was het nog zoveel, weet niet of het nog steeds zo belachelijk veel is).

punt is dus: reken het even uit hoeveel je nu per maand kwijt bent, uiteraard rekening houdende met adsl aansluitingen etc.. hou ongeveer 10 euri pm aan voor een mobiel abo met genoeg belminuten (aan 200 heb je meer dan zat imo, ik bel bijv ong 15 min met mijn vriendin op een dag en nog haal bij lange na die 500 min niet) en klaar ben je imo..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Pagina: 1