[tv-out] vervormd beeld op monitor @ 640x480

Pagina: 1
Acties:

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:10
hallo,

sinds een paar dagen gebruik ik de tv out van mijn Sapphire 9600XT om filmpies te kijken ed. nou merkte ik laatst bij het starten van mijn pc op dat het bios scherm en het lopende balkje van windows kleiner waren dan normaal.
Ik heb een Dell trinitron 21 inch scherm @ 1600*1200. zodra de pc overschakelt naar deze resolutie heb ik nergens last meer van, todat ik de resolutie handmatig op 640*480 zet.
ik de kaart eruit gehaald, even gekeken, geblazen, er weer in, heee het is over...todat ik de s-video kabel er weer instopte. Het is niet meteen, pas alleen weer ik de pc opnieuw start vervormd het beeld weer. ook ik zonder die kabel erin het aantal hertz wat het scherm aangeeft 60Hz en met de draad erin 50. Het lijkt wel alsof de kaart op die resolutie beide schermen 'gelijkwaardig' maakt ofzo...
het formaat handmatig wijzigen op het scherm heeft geen zin want wanneer ik alles op 100 heb staan (lengte en breedte) is het nog te klein om het scherm te vullen.
buitendat, het hoort niet!

Heeft iemand dit ook wel een gehad of weet je hoe ik dit kan oplossen?

[edit]typo's verwijderd

krijg net van een vriend het volgende stukje text:
RADEON cards can activate TV-out yet at the booting stage because the refresh rate changes (50 or 60 Hz depending on the TV standard used) before an operating system starts, and as a result, the image gets narrower or shifts off the screen's center. Besides, some monitors do not support 50 Hz which is set if one of the PAL standards (B/G/H/I/D/K/N/combination N) is enabled. You can settle it by editing the Video BIOS with RadEdit. Remember that doing that you can damage your video card.

zou dat het kunnen zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door wauswaus op 23-06-2004 02:37 ]

"Software is like sex: it's better when it's free."

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Je bedoeld dat wanneer je je s-video kabel in je kaart en in je tv hebt zitten dat dan je BIOS en windows laad scherm kleiner zijn dan normaal? Dat is iniedergeval normaal dat heb ik hier ook, maar ik zou niet weten waarom je dat goed zou willen hebben :?

Misschien begrijp ik het wel verkeerd hoor, maarja het is al laat :z

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
het is idd zo dat je kaart in de post op 50Hz vertical loopt, met de kabel erin. (zie je eigen edit)

in windows corrigeren de drivers dit.

veel meer dan je zelf al hebt gepost (edit) is er niet aan te doen

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...