ForceWare 61.45 Beta

Pagina: 1
Acties:

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Zoals sommige misschien al gezien hebben staan op Guru3D de nieuwe ForceWare 61.45 Beta drivers voor Windows 2000/XP. De drivers stammen van 11 juni dus de laatste ForceWare drivers.
Het zijn Beta drivers en hebben dus geen WHQL certificaat.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/promo1/forceware%206145%20jpeg.JPG

nieuwe gpu's die ondersteund worden:
NVIDIA_NV41.DEV_00CE.1 = "NVIDIA NV41GL"
NVIDIA_NV43.DEV_0140.1 = "NVIDIA NV43"

Er zouden verschillende verbeteringen zijn in FarCry en Thief 3. Zo hebben sommige gebruikers ook een flinke preformance winst in PCMark04 en AquaMark.

ik zelf heb de drivers al wel geïnstalleerd maar nog niet kunnen testen, wel heb ik er coolbits reg overheen gegooid en weer naar vorige settings proberen te clocken maar om een of andere vage reden liep heel mijn systeem vast :/

Graag alleen ervaringen met de drivers posten, ook de prestaties in verhouding tot vorige driver-versies en eventuele nieuwe mogelijkheden Posts als: "ben hem nu aan het downloaden" en "ik merk geen verschil" en dergelijke posts die niets toevoegen zijn natuurlijk niet de bedoeling

[ Voor 12% gewijzigd door promo-1 op 23-06-2004 01:44 ]

Verwijderd

Oké.. Ik had 61.40.. Daar vond ik ten opzichte van de oude drivers (5x.xx reeks) sowieso al vrij veel verschil in zitten in bijvoorbeeld FarCry (ik kan alles veel hoger instellen op een FX 5900 XT.. Eigenlijk heb ik alles op Ultra High staan) met af en toe een beetje geschok.. Met 61.45 vind ik zelfs de playability nog smoother.. Heb ook verschillende levels uitgeprobeerd waaronder die met de vulcaan, een paar met delta-flyer, etc. werkt allemaal vrij toppie..

Thief 3 vond ik zeer slecht ondersteund vanaf ForceWare 6x.xx.. Dit heb ik tot op heden alleen goed zien draaien bij 5x.xx.. Ook deze release geeft af en toe nog de neiging om misshaped polygons te weergeven e.d...

In 3DMark maakt het voor mij 20 à 30 puntjes positief uit(niet denderend veel, maar toch).. Wel clockt coolbits de mem direct een stuk hoger.. Waar ik bij autodetect bij de mem vroeger op 714 Mhz. uitkwam kom ik nu op 742 Mhz. uit.. Core blijft vrij laag, maar dit heeft denk ik meer te maken met mijn systeem (en de slechte koeling e.d. daarvan)..

Voor de rest niet veel op aan te merken.. Mooie drivers, TV-out/overlay en al werkt toppie, dat is alles wat ik nodig heb.. nVidia ga zo door!! (wanneer komt er eens een officiële release uit van de ForceWare 6x.xx serie??)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 13:12 ]

Verwijderd

Idd, goede driver. Heb er zojuist BF vietnam in 2 levels (Hue en Opperation Irving) mee uitgeprobeerd. In BF vietnam lijkt de nieuwe driver iets sneller te zijn! Ondanks de 1.2 patch viel ik wel vanuit het spel ineenkeer terug naar het bureaublad. Hier heb ik eerder (voordat ik de nieuwe 61.45 driver installeerde) geen last van gehad, maar of het ook echt aan de driver lag durf ik niet te zeggen. Farcry en UT2004 moet ik nog testen.

Nvidia levert in elk geval GOED werk af met de nieuwe drivers. De qualiteit en snelheid worden langzaam sinds de 6X.XX drivers steeds beter. Met name de nieuwe 6xxx reeks lijkt te profiteren van de nieuwe stuurprogramma's. Het verschil 6800 ultra / x800xt wordt steeds kleiner. Ik ben benieuwd wanneer er officiele benchmarks van de 16.45 driver uitkomen.

(owjah, ik heb een geforce 4 ti 4200 grafische kaart met 128 mb geheugen en voorheen gebruikte ik de 61.40 driver)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 13:19 ]

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 13:04:
Idd, goede driver. Heb er zojuist BF vietnam in 2 levels (Hue en Opperation Irving) mee uitgeprobeerd. In BF vietnam lijkt de nieuwe driver iets sneller te zijn! Ondanks de 1.2 patch viel ik wel vanuit het spel ineenkeer terug naar het bureaublad. Hier heb ik eerder (voordat ik de nieuwe 61.45 driver installeerde) geen last van gehad, maar of het ook echt aan de driver lag durf ik niet te zeggen. Farcry en UT2004 moet ik nog testen.

Nvidia levert in elk geval GOED werk af met de nieuwe drivers. De qualiteit en snelheid worden langzaam sinds de 6X.XX drivers steeds beter. Met name de nieuwe 6xxx reeks lijkt te profiteren van de nieuwe stuurprogramma's. Het verschil 6800 ultra / x800xt wordt steeds kleiner. Ik ben benieuwd wanneer er officiele benchmarks van de 16.45 driver uitkomen.

(owjah, ik heb een geforce 4 ti 4200 grafische kaart met 128 mb geheugen en voorheen gebruikte ik de 61.40 driver)
houd wel in de gaten dat dit Beta drivers zijn en je hier dus geen officiele benchmarks van moet verwachten, ik denk dat in de loop van deze/volgende week de officiele drivers van nvidia van hun site te downloaden zullen zijn aangezien de GF 6800 (Ultra) modellen langzamerhand leverbaar worden.

Verwijderd

Daar heb je wel gelijk in, maar op sommige sites heb ik wel reviews van de 6800 serie kaarten gelezen waarbij forceware 61.34 of 61.40 gebruikt werd. Dit waren welliswaar niet de echt betrouwbare sites zoals bijv. die van ome tom. Dus in die zin heb je idd gelijk.

Verwijderd

Mwoa.. Ik vind guru3d.com wél betrouwbaar, en die gebruikten voor de review van de GeForce 6800 GT dus wél 61.34 (maarja, je hebt ook geen andere drivers daarvoor, behalve de 6x.xx serie), zij gebruiken ook eveneens de Beta Catalysts drivers voor ATi.. Ik denk dat je er gewoon rekening mee moet houden dat de drivers hun volle potentiëel niet bereikt hebben.. Ze zijn nu al goed, kan je nagaan hoe ze straks worden als er officiële releases uitkomen..
Pagina: 1