Toon posts:

HP 7760 zorgt voor floppy en usb problemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okej dit word mn eerste topic op GoT dus help me ff als ik iets fout doe ;)

het probleem : de floppy van mn vaders pc doet het onder windows niet, echter onder dos wel, en zijn usb stick is niet toegankelijk, ik snap echt niet meer hoe ik dit moet oplossen, en mn vader al helemaal niet meer :/

systeem(systemen) :
eerst had mijn vader een asus p2b moederbord met een celeron 900 mhz, 512 mb ram van allemaal noname fabrikantjes, een linksys wireless lankaartje 802.11b, een soundblaster live, en een hercules smart tv kaartje, en dus de HP 7760, die via usb aangesloten is.

systeem daarna was: gigabyte 8KNXP moederbord, pentium 2.66 ghz, tweemaal 512 mb pc3200 buffalo ram, en dezelfde overige hardware.

het is niet direct op de dag dat de printer erbijkwam gemerkt, omdat de floppy drive en de usb stick nogal weinig gebruikt worden , eens in de maand oid, daarna lang een raadsel gebleven, maar die deden t dus niet, we hebben dat een tijdje geprobeerd op te lossen door bios instellingen, wat niets hielp, en hebben t toen opgegeven in afwachting van een nieuw moederbord, cpu en geheugen, dat zit er nu dus in, maar het probleem treed zoals we net merkten nog steeds op, imo kan t niet aan de pci-kaarten liggen, ook niet aan beide moederborden, maar wel aan de printer, de printer heeft namelijk ook een cardreader aan boord, en is aangesloten via usb, en naast t tobo zijn er geen usb apparaten

wat ik heb geprobeerd:
zoals ik al zei een aantal dingen in de bios, ook heb ik een andere usb stick geprobeerd, deed t ook niet, ook heb ik zijn usb stick in mijn eigen pc geprobeerd, werkt perfect, en heb gezocht op GoT maar kon niks vinden, op google evenmin...

ik ben er dus vrij zeker van dat t aan de printer ligt, nieuwe printer kopen is niet de favoriete optie, dus zouden we dit graag oplossen :) wie weet raad?

bvd ;)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:31

gws24

Thinking is hard!

Staat de floppydrive gewoon in apparaatbeheer? Wat je dan eens zou kunnen proberen is de floppydrive weg te gooien en opnieuw op te starten, windows zou hem dan vanzelf als nieuwe hardware moeten vinden.

Wat voor foutmelding krijg je precies als je de drive probeert te benaderen onder windows? Een andere mogelijkheid is een verkeerd aangesloten kabel (misschien nogal basic maar heb het zelf ook verschillende keren gehad in de haast om het in te bouwen), dit zie je doordat het lampje van de drive continu blijft branden. edit: hij doet het wel onder dos dus de kabel zit goed!

Wat betreft het niet werken van de usb stick is het enige wat ik kan bedenken dat een aantal usb poorten uitstaan in de bios. In mijn bios (wel totaal ander mobo) stonden ze ook niet allemaal aan waardoor degene aan de voorkant niet werkten 8)7 .

Het lijkt me raar dat de problemen aan de printer zouden liggen al kan je dit natuurlijk makkelijk controleren door even de printer te de-installeren. Als de problemen er dan nog zijn weet je dat het niet aan de printer ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 23-06-2004 01:43 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
, usb sticks ziet ie wel in deze computer, maar komt er niet in, idem voor de floppy, heb idd de printer losgekoppelt en alle software geuninstalleerd, t lullige is dat toen ik opnieuw opstartte, er nog een foutmelding kwam met iets van HP, dus is de printer nog niet compleet verdwenen, het word waarschijnlijk een format C: ... maar daarmee is t probleem nog niet opgelost :'( want dan hebben we geen printer :/

• gws24

gws24

Thinking is hard!

misschien moet je even driver cleaner of een soortgelijk programma runnen om echt alle hp drivers te verwijderen.

edit:
als je een format c: doet dan kan je wel meteen zien of de printer de oorzaak is natuurlijk. Misschien een hele domme vraag/opmerking maar heb je wel windows opnieuw geinstalleerd toen je er een nieuw mobo, cpu en geheugen in zette?

[ Voor 53% gewijzigd door gws24 op 23-06-2004 03:19 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 23 juni 2004 @ 03:14:
misschien moet je even driver cleaner of een soortgelijk programma runnen om echt alle hp drivers te verwijderen.

edit:
als je een format c: doet dan kan je wel meteen zien of de printer de oorzaak is natuurlijk. Misschien een hele domme vraag/opmerking maar heb je wel windows opnieuw geinstalleerd toen je er een nieuw mobo, cpu en geheugen in zette?
hele nieuwe schijf met het nieuwe moederbord tegelijk ;)

edit: drive cleaner is niet voor printer drivers ;) zie er vooral videokaarten in voorkomen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 03:55 ]

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Zijn er geen irq/dma conflicten?

Neem aan dat je xp gebruikt, heb je SP1 geinstallerd? De hp 7660 is een usb 2.0 printer dacht ik en usb 2.0 support zit in SP1.

Verwijderd

Topicstarter
zie geen conflicten en idd win xp en de usb 2 is echt wel geinstalleerd ja ;)

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Dan heb ik geen ideen meer :( , behalve dan om te kijken of een complete format werkt.

suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
shit :D het is opgelost, lag lang niet aan de printer, :S was inCD die alles verklootte :D
Pagina: 1