TV-tuner

Pagina: 1
Acties:

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 06:24
Ik heb een hercules 9800 SE AIW video kaart, met daarop de mogelijkheid om TV-in te gebruiken. Nu heb ik alles geinstalleerd en hij heeft ook al alle kanalen gevonden.

Ik heb het een half jaar geleden wel aan de praat gekregen maar omdat ik niet voldoende coax kabels en geen splitter had heb ik de mogelijkheid om TV op mijn PC te kijken er maar uitgedaan.

Nu heb ik vandaag de benodigde onderdelen gekocht en alle kanalen weer ingesteld, maar op een of andere manier zit er een wachtwoord op alle kanalen die ik wil bekijken, ik krijg een pop-up scherm van het programma van ATI waarin ze om een wachtwoord vragen. Is er een mogelijkheid om dit wachtwoord te achterhalen of om te omzeilen.

Hij blijft steeds zeggen "This Channel has a lock".

Alvast bedankt

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik weet wel wat voor kanalen jij wilt bekijken :+

Nee, nu zonder dollen, heb je al geprobeerd om de TV-software opnieuw te installeren? Ik weet dat het een drastische oplossing is, maar vaak wel een werkende.

• _Johannn_
Ik heb vandaag al die dingen opnieuw geinstalleerd, nadat ik de kanalen gevonden had begon dat programma gelijkte zeuren over een wachtwoord.

En 18+ programma's kan ik ook gewoon op mijn eigen TV'tje kijken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bij MMC 9.0 is het iig zo dat je zelf een wachtwoord heb in moeten stellen, als je dat wachtwoord intikt, unlocked hij hem dan wel?
Anders is het een kwestie van dingen eraf halen (en dus ook alle meuk in het register wegmikken) en dan herinstalleren.

• _Johannn_
Ik kan me niet herinneren ik een wachtwoord heb ingesteld, ik gooi die hele zooi wel er weer af, en installeer alles dan wel weer opnieuw, wie weet doet dat wonderen.

• _Johannn_
Nu heb ik alles weggegooid en nu wil ik alles opnieuw installeren, krijg ik zodra hij de install wizard wil opstarten (tijdens het laden ervan) een fout melding.

Fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden: Kan geen bestand maken dat al bestaat.

iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 14:15

tweakerbee

dus..?

Dan zijn je installatie files niet weggegooid. Probeer je TEMP files even te legen. (meestal c:\windows\temp)

You can't have everything. Where would you put it?

• _Johannn_
Nee, dat helpt niet

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Register opschonen.

Be Stronger Than Your Excuses

• _Johannn_
En welke onderdelen zou ik dan moeten verwijderen? Het register staat hier behoorlijk vol.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
_Johannn_ schreef op 23 juni 2004 @ 08:52:
En welke onderdelen zou ik dan moeten verwijderen? Het register staat hier behoorlijk vol.
Probeer te zoeken op de software naam en verwijder dat.

Ik ben trouwens niet verantwoordelijk als je je register verkloot

BMW Coderen? Stuur een DM!

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Zoiets moet je ook niet handmatig doen. Daar hebben ze hele mooie programmatjes als registry cleaner voor uit gevonden.

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• _Johannn_
OK, alles is eindelijk weer opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik een nieuw wachtwoord moeten opgeven voor de beveiliging. Maar wederom zijn alle kanalen gelocked, het wachtwoord dat ik zelf heb ingevoerd is nu ook het goede wachtwoord, als ik dat invul krijg ik een schermpje met daarin een lijst (leeg) waarin alle geblokkeerde dingen zouden moeten staan, maar er staat helemaal niets in :(

dus ik kan nog steeds niet alle kanalen ontgrendelen ook al heb ik nu een wachtwoord :'(

Verwijderd

Je kunt er tijdens de inintialisatie/instalatie van de tv tuner er voor kiezen de kanalen te locken. Als je dat niet doet moet je alles gewoon kunnen kijken. je kunt de locks ook gewoon in de setup van je tv tuner weghalen hoor!

• _Johannn_
Dat is nou net het probleem, hij wil die locks niet weghalen, ik zie heel even hoe het kanaal eruit ziet, en dan wordt hij gelijk gescrambeld. Ik heb er ook niet voor gekozen om de kanalen te locken.

• _Johannn_
de kanaal vergrendeling is er volgens mij af, nu krijg ik alleen maar ruis te zien. Waar kan dit aan liggen?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
_Johannn_ schreef op 23 juni 2004 @ 11:23:
de kanaal vergrendeling is er volgens mij af, nu krijg ik alleen maar ruis te zien. Waar kan dit aan liggen?
Je hebt dan niet de goeie frequentie voor die zender.
Trouwens ik weet niet of je kan kiezen tussen kabel of antenne,
Maar wij hebben kabel hier maar door antenne te kiezen kon ik meer zenders binnenkrijgen.
Al heb ik een normale TV-Kaart.

BMW Coderen? Stuur een DM!

• _Johannn_
Als ik van kanaal verander krijg ik even het goede kanaal te zien, waarna hij gelijk gescrambeld wordt. Als ik kabel als optie kies vind hij 27 kanalen. Ik probeer het ook ff als ik antenne kies.

• _Johannn_
Met antenne exact hetzelfde resulataat :'(

• _Johannn_
Hij lijkt wel te werken als ik er een andere kabel instop, de kabel die ook naar mijn TV gaat. Dus ik heb het nu eindelijk werkend gekregen, nu alleen nog op de manier zoals ik dat wil.

• _Johannn_
Werkt nog steeds niet naar behoren, ik krijg heel af en toe maar een zender te zien, en dan is het weer ruis, als ik de optie binnen het programma van ati pak om alle zenders tegelijkertijd te bekijken, zien alle zenders er wel goed uit. Als ik op zo'n zender klik speelt hij een klein stukje af. De kanalen zijn dus goed ingesteld, maar op een of andere manier wil hij ze niet goed afspelen.

iemand een idee?

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Het probleem van de ruis is al vaker behandeld. Kijk bijvoorbeeld hier maar eens:

TV Hercules AIW 9800SE sneeuw, channel surf werkt wel

Je moet de landinstelling niet op Nederland zetten maar op Norfolk Islands. Werkt bij mij ook vlekkeloos.

Je andere probleem is een beetje vaag. Als je MMC deinstalleerd wordt je gevraagd of je alle instellingen wilt behouden. Heb je hier op Ja of Nee geklikt?

Verder heb je in Configuratiescherm/Software het ATI Deinstallatie Programma staan, als redelijk recente drivers gebruikt. Die kun je ook eens proberen om echt alles van ATI van je systeem te halen en opnieuw te beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Moleman op 23-06-2004 17:21 ]

Work- & gamestation & Huiskamergenot

Verwijderd

Heb je wel de nieuwste versie van het programma om tv mee te kijken ? ZO te horen is de versie die je hebt erg buggie. En anders zal ik andere software voor gaan gebruiken.

• _Johannn_
Ik gebruik ATI MMC 8.8, versie 8.6 was meegeleverd met de videokaart maar die heeft dezelfde problemen.

• _Johannn_
Ik heb mijn drivers gedowngrade naar 4.1 en ati MMC geupdate naar 9.0 en alles schijnt goed te werken
Pagina: 1