[winxp] a7n8x delay na inloggen

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Al sinds ik in het bezit ben van de Asus A7n8x Deluxe heb ik een vervelende delay bij het opstaren van Windows. Direct na het inloggen (bij mij is dat zonder gebruik te maken van het welkomst venster) stopt de computer het opstart process: weinig tot geen schijfactiveteit, maar de muis is te bewegen. Na twintig seconden lijkt explorer pas afgevuurd te worden en verder werkt het systeem snel en stabiel.

Ik leef al een half jaar met dit 'probleem' en lig er geen nachten van wakker. Maar het leuke is nu, dat een vriend van mij precies hetzelfde heeft met zijn gloednieuwe A7nx8-E Deluxe. Hij heeft gisteren op mijn aanraden zijn windows partitie omgezet naar NTFS vanwege alle voordelen boven fat. Hij heeft nu deze delay en concludeerde net als mij: "komt door ntfs".

edit:
vergeet nu met mijn slaperige hoofd waar het om gaat: Wat kan ik aan deze delay doen?

[ Voor 8% gewijzigd door irondog op 22-06-2004 23:44 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm.. interessant probleem. Dus dit komt redelijk zeker door het moederbord icm het gebruik van NTFS? Heb je al eens andere versies van je mobo drivers geprobeerd? Heb je Bootvis bijvoorbeeld al eens gebruikt om te analyseren waar het systeem mee bezig is op dat moment?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit had ( en heb het nog steeds :( ) ik ook:

[win2k] Vertragingen/lags binnen windows

Komt het door NTFS ? Draai al vanaf het begin op NTFS: dus dat lijkt me IMO niet echt waarschijnlijk.

Wat voor AV-software gebruik je ? Als je F-Secure Anti-Virus 5.5x gebruikt, kan het daaraan liggen

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• irondog

irondog

Topicstarter
Spider.007 schreef op 23 juni 2004 @ 11:37:
Hmm.. interessant probleem. Dus dit komt redelijk zeker door het moederbord icm het gebruik van NTFS? Heb je al eens andere versies van je mobo drivers geprobeerd? Heb je Bootvis bijvoorbeeld al eens gebruikt om te analyseren waar het systeem mee bezig is op dat moment?
Ik ken dat programma niet. Ik zal eens kijken of ik daar mee verder kom.
0xDEADBEEF schreef op 23 juni 2004 @ 11:53:

Komt het door NTFS ? Draai al vanaf het begin op NTFS: dus dat lijkt me IMO niet echt waarschijnlijk.
Ik weet het niet. Die vriend van mij heeft met zijn nieuwe mobo twee weken lang geen problemen en heeft ineens (na convert naar ntfs) hetzelfde als ik.
Ik ben dan niet snel geneigd om dit onder de categorie toeval te noemen. :)
Wat voor AV-software gebruik je ? Als je F-Secure Anti-Virus 5.5x gebruikt, kan het daaraan liggen
Ik ben altijd up-to-date, gebruik een agressieve firewall, mijdt het gebruik van IE en heb dus antivirus rommel nodig. Dat gaat al heel lang goed.

Bovendien lijkt jouw probleem anders: Ik heb alleen een delay direct ná het inloggen. Na 20 á 30 seconden kan ik normaal werken met een zeer goede performance.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

er zitten toch meerdere netwerkkaarten op dat mobo (op de deluxe zeker). zet alle adapters die je niet gebruikt op disabled.

ik heb hetzelfde mobo en ook de deluxe. bij beide geen probs (altijd op ntfs natuurlijk :))

• irondog

irondog

Topicstarter
Ga ik proberen.

Hier zien we het probleem. Ik moet vijftien seconden of meer wachten voordat explorer e.d. gestart worden, terwijl het systeem uit zijn neus vreet:
http://130.161.56.19/~gerte/bootvis.gif

Pagina: 1