Toon posts:

[XP] Blijft herstarten met BSOD bij nieuwe PC *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier is het probleem :

vriend van mij heeft sinds een paar weken een nieuwe pc (amd xp2400, Epox 8KRAi mainboard, 256mb ddr apacher, 80gb Samsung hd, Geforce 4 mx4000)

nu, 2 weken geleden blijf de pc vasthangen en na een reset blijf ie restarten. Het is geen virus, daar ben ik zeker van. Dit is hoe het restarten gebeurt :
Hij start op, dan komt het xp load scherm heel even, dan voor een 10e van een seconde een bluescreen en dan restart ie.

Ik kan ook niet in safemode opstarten, en repareren met de xp cd gaat ook niet.

Ik heb dan maar geformatteerd, en dan ging ie weer. Maar vandaag belde hij me op dat het weer zover is.

Ik heb al wat forums afgezocht, en 1 persoon gevonden met hetzelfde probleem, en die zegt dat het registry borked is. maar ik wil weten wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen.

Ik hoop dat iemand mij hier hulp kan bieden.

alvast bedankt op voorhand.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:55
Laat hem de code van het BSoD opschrijven, pak de code zoek @ Google wat de code precies inhoud. mocht het niet baten kan je altijd hier nog even kijken of iemand een interresante mening heeft.

Laat hem windowsXP opnieuw installeren en laat hem bij de instellingen zetten dat windows niet opnieuw boot als er een BSoD lang komt.

Registry borked? was borked? verrot?

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 00:26

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

waarom weet je zeker dat dit geen virus is? Lijkt namelijk wel op sasser...(of iig een virus dat de laatste tijd nog al eens rondwaart)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sasser, Plexus, etc ... ergens in dat straatje zit je probleem.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:55
Dr Nix schreef op 22 juni 2004 @ 23:34:
waarom weet je zeker dat dit geen virus is? Lijkt namelijk wel op sasser...(of iig een virus dat de laatste tijd nog al eens rondwaart)
sasser krijg je netjes een melding dat de computer word afgesloten. das heel wat anders. (indien sasser: CMD -> shutdown -a :X )

Verwijderd

Topicstarter
borked is verrot ja :)

en ik heb alle updates tegen die wormen geinstalleerd voor ik em aansloot op internet, ook staat er Avast antivirus op.

en ja dat bluescreen kan ik niet lezen, is veel te snel weer weg.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
cardinal808 schreef op 22 juni 2004 @ 23:36:
[...]

sasser krijg je netjes een melding dat de computer word afgesloten. das heel wat anders. (indien sasser: CMD -> shutdown -a :X )
Een ander virus dan ... :P

Uit het verhaal van TS is niet te halen waarom hij er zo heilig van overtuigd is dat het geen virus is; hij komt met geen enkel argument aan waarom hij dat denkt.

Daarnaast is uit het verhaal van TS ook niet te halen of de PC überhaupt goed heeft gewerkt. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hoe kan het register nou verrot zijn als je al een keer volledig hebt geformateerd?

Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met RAM-geheugen.

De voeding kan het niet zijn, want dan krijgt hij een restart als hij zwaar gebruik van de PC maakt, en dus niet opeens na een paar weken bij het opstarten van windows.
Andere onderdelen lijken me ook onwaarschijnlijk, omdat als onderdelen bijvoorbeeld te heet worden ze niet eerst een BSOD geven (alleen mss harde-schijven, maar dan zou je het ook niet al een keer voor even hebben verholpen met een format).

Het geheugen blijft dus over. Onderzoek dit eens met www.memtest86.com

succes.

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 22 juni 2004 @ 23:38:
[...]

Een ander virus dan ... :P

Uit het verhaal van TS is niet te halen waarom hij er zo heilig van overtuigd is dat het geen virus is; hij komt met geen enkel argument aan waarom hij dat denkt.

Daarnaast is uit het verhaal van TS ook niet te halen of de PC überhaupt goed heeft gewerkt. :?
het is geen virus. dat weet ik al, die vraag stel ik niet. en die pc heeft goed gewerkt, maar maar 2 weken en dan had ie dat opnieuw. pc is nog geen maand oud, pas nieuw dus.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Heb je niet tijdelijk ergens een ander reepje geheugen liggen om te testen?

Haal anders een reepje uit jouw Pc om het in de de zijne te testen, wees alleen wel voorzichtig met statische elektriciteit, RAM is daar redelijk gevoelig voor. Ontlaat je zelf eerst via de aarde van het stopcontact, haal het reepje er dan bij jou uit en zet het er bij hem weer in (mss voor het vervoer een anti-statisch zakje).

Ik vermoed dat de problemen dan verholpen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reply jk_warrior. mijn vermoedens beginnen ook in die richting te gaan. kga dat es proberen denk ik.

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:28:
Hallo,

Hier is het probleem :

vriend van mij heeft sinds een paar weken een nieuwe pc (amd xp2400, Epox 8KRAi mainboard, 256mb ddr apacher, 80gb Samsung hd, Geforce 4 mx4000)

nu, 2 weken geleden blijf de pc vasthangen en na een reset blijf ie restarten. Het is geen virus, daar ben ik zeker van. Dit is hoe het restarten gebeurt :
Hij start op, dan komt het xp load scherm heel even, dan voor een 10e van een seconde een bluescreen en dan restart ie.

Ik kan ook niet in safemode opstarten, en repareren met de xp cd gaat ook niet.

Ik heb dan maar geformatteerd, en dan ging ie weer. Maar vandaag belde hij me op dat het weer zover is.

Ik heb al wat forums afgezocht, en 1 persoon gevonden met hetzelfde probleem, en die zegt dat het registry borked is. maar ik wil weten wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen.

Ik hoop dat iemand mij hier hulp kan bieden.

alvast bedankt op voorhand.
Ik weet niet wat en hoe je geprobeerd hebt de boel te repareren, maar het volgende heeft voor mij gewerkt:

Boot van CD, start de "resque console" en doe een "chkdsk c: /f ".

Verwijderd

Probeer eens in je bios de CPU lager te klokken
heb het hier ook gehad met brakke CPU als die lekker warm was steeds XP bleu dead sreen. lager geklokt probleem weg nieuwe CPU probleem opgelost.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:50:
thx voor de reply jk_warrior. mijn vermoedens beginnen ook in die richting te gaan. kga dat es proberen denk ik.
Waarom suggereert niemand dat de harddisk stuk is? Ik heb dit onlangs twee keer achterelkaar gehad met precies deze symptomen. Een goede eerste hint kan zijn als de harddisk vlak voor het crashen herhaaldelijk ratelt of tikt. Toen ging het om maxtor 7200rpm schijven uit de T serie (5T020 en 5T030), maar het kan natuurlijk elk merk of type zijn. Een test-tooltje van de betreffende harddiskfabrikant (kijk maar op hun website) draaien kost misschien een half uur, korter nog dan een geheugentest, en geeft doorgaans 100% uitsluitsel. Statistisch gezien zijn de harde schijven de grootste uitvaller in mijn ogen, met daarna de CPU (fan) en de voeding, en dan pas het geheugen of moederbord.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem. Dit is ontstaan toen zijn zusje haar e-mail had gecheckt. Het kan dus goed een of ander virus zijn. Ook hij kreeg zeer kort een blauw scherm vlak na het boot scherm. Door met de XP cd chkdsk te draaien kregen we het blauwe scherm in beeld zonder dat de pc direct opnieuw opstartte. Ik weet niet meer precies wat het probleem was, maar het had iets met het bestand cd..nogwat..sys te maken.

Verwijderd

kun je leuk uit testen met admin pack van w internals booten van disk(cd tje) beetje XP Pe achtig en als die blijft draaien ligt het zeker niet aan je hardware buiten de hd om natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 00:06 ]

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

memtest86 draaien, dan weet je zeker of het aan je geheugen ligt...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 09:42

markvt

Peppi Cola

Hoeft geen virus te zijn had hetzelfde probleem op een msi k8tneo met sata disk.

Als je windows opnieuw installeert zal het binnen de kortste keren weer hetzelfde feest zijn als het dit probleem is.

Het updaten van alle drivers en een bios update heeft bij mij het probleem verholpen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Probeer eens met fdisk alle partities te verwijderen. Als je bvb alleen c partitie formatteerd dan kun je zo vanaf een andere partitie een virus krijgen. Je zou niet de eerste zijn in ieder geval die dat overkomt.

Anders memtest686 draaien en kijken hoe het met het geheugen gesteld is. Laat het zo'n 10 minuten lopen. Bios flash wil ook wel eens helpen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

wat staan er voor errors in de eventviewer van windoos?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je niet eens beginnen bij het begin voordat je vanalles en nog wat begint te vervangen:

Windows XP en 2000 BSOD guide

Zorg dat je weet wat er foutgaat voordat je het probeert te repareren :)

[XP] Windows blijft herstarten. dringend hulp nodig > [XP] Blijft herstarten met BSOD bij nieuwe PC *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1