Probleem met wireless e-tech modem/router

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoi, ik ben sinds een paar dagen een E-tech wireless adsl modem/router :) Ik denk mooi van me speedtouch 330 af, maar ik heb een paar probleempjes :) Ik had al naar 1 dag een firmware upgrade gedaan van 3.27 naar 3.40, precies gedaan hoe het moest. Omdat msn niet volledig uploadde (deed ie met mn speedtouch ook niet), ik had ergens gelezen dat hij met latere firmware's wel upnp oid ondersteunde, dus ik upgrade, zag het er meteen ook wat beter uit :) Nou het ging goed, precies volgens de manual, alles werkte :) Tot opeens hij mijn poorten niet meer forwarden :( Maar me pc had een nieuw ip gekregen van de DHCP (was 's nachts, een download) :? Nouwja ik een vast ip instellen, alles forwarden, werkt het niet meer :? :( Dus ik de firewall van de e-tech router uitzetten, heeft geen zin, resetten ook niet niks eigenlijk :( Nou weet ik niet wat ik moet doen :(

Ik heb de modem/router dus, en 2 pc's op me bedraade netwerk en straks komt er nog één draadloze bij (11mbit) :)
Heeft iemand dit al is vaker gehad, en zou ik zo kunnen downgraden? Als iemand een oudere firmware heeft kan die mij dan aub mailen?

Ik hoop dat ik duidelijk ben dat iemand het begrijpt! alvast bedankt !

Edit: Ik was iets belangrijks vergeten te zeggen, me msn valt nu steeds uit, gewoon op random momenten :( Dat was alleen na de upgrade :( Heeft iemand hier nog meer last van?

Edit 2: Ben echt een helehoop vergeten te vertellen :P Maar bijvoorbeeld DC++ is niet meer active als ik poortje 412 forward. Azureus zegt met de wizard dat 6881 open is maar de smileys blijven geel, dus niet groen :( Help me ajb :P

Edit 3: Ik heb net even mijn draadloos kaartje in dezelfde pc gestoken, gewoon om te testen en die daar wordt de poort ook niet goed geforwart.

[ Voor 23% gewijzigd door jordz. op 23-06-2004 00:30 ]

Arch Linux

• jordz.
Kickje, anders bel ik zo de winkel op waar ik hem gekocht heb.

Arch Linux

• jordz.
Ik heb Computerland gebeld (daar had ik hem gekocht), hun wisten het ook niet. Daarna heb ik de E-tech helpdesk gebeld, die wisten ook niks. Ik heb alle firewalls uitgeschakeld. Een reinstall gedaan. Heeft iemand nog een idee? Anders ga ik hem terug brengen en omruilen.

Arch Linux

• jordz.
KICK, ik heb net een nieuwe gehaald met hetzelfde probleem, iemand nog een oplossing :?

Edit: Ik kan het wel dmv DMZ naar mijn pc, maar dat is niet veilig en ik heb niet voor niks een router met een firewall. Ik denk dat het een instelling fout is van mij, maar ik zou het echt niet maar weten, heeft iemand een e-tech wireless adsl modem / router :?

[ Voor 61% gewijzigd door jordz. op 24-06-2004 14:01 ]

Arch Linux