[HT] Complete set van ongeveer 8000,=

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101491

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een complete HT set voor zo'n 8000 euri's ter vervanging van mijn 10 jaar oude stereo van sony en mijn philips 625 dvd-speler, waar ik niet zo tevreden over ben (zoemt).

Nu ben ik dus ongeveer 4 weken geleden tot het besluit gekomen dat het dus echt tijd werd. Maar... Ik ben dus een volledige noob op stereo en/of ht gebied. Ik ben gewoon dol op films kijken en heb het gevoel dat ik wat mis. Dus maar eens begonnen met wat forums en reviews door lezen en daarna dus maar eens het een en ander gaan luisteren.

Tot zover heb ik dus geluisterd naar:
- Klipsch reference 5
- Een paar dali's (1.7 en 2.8 dacht ik)
- Kef q5 en q7
- B&W 703 en 804
- Een set van JmLabs, ik dacht de electra.
- Dynaudio Audience 82 en contour s3.4
- Nog wat speakers die duidelijk niet zo;n indruk hebben gemaakt 8)7

Het begon allemaal dus met die klipsch en ik moet zeggen dat die met b.v. de cd van Norah Jones echt geweldig klonken. Stond aangesloten op een Vincent versterker. Alleen met mijn eigen muziek (faithless, The chemical brothers, Fat boy slim) vond ik de bassen iets minder overtuigend. Ook had ik soms toch wel zo'n moment van Auw! (hoge tonen). Dit had ik wel bij alle muzieksoorten. Bovendien zijn het echt van die amerikaanse kasten (jaja, uiterlijk moet je niet op letten maar doen we stiekem toch :p). Maar ik denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik die neer zet. Zowel van de hoge tonen als van het foeilelijke uiterlijk.

De dali's waren niet echt overtuigend. Ook de kefs niet echt. De q5 vond ik dan wel beter klinken dan de q7 (daar zat mijn inziens echt geen geluid in), maar toch wel wat overdadige bas (niet in verhouding).

De B&W's klonken op zich wel aardig, maar wel veel (irritant)hoog. Ik denk dat ik daar op langere termijn spijt van ga krijgen.

De jmlab klonk wel goed. Ook beide speakers van Dynaudio vond ik mooi klinken.
Na wat langer luistern vond ik echter dat de audience net iets beter klonk dan de jmlab, dus ook de jmlab viel af (goed voor het budget).

Hielden we dus de audience 82 en de contour s3.4 over... Tsja. De contour klonk net iets eerlijker. Liet de bas wat verder naar achter en stemmen en piano's/gitaren (we zaten ze weer even te keuren met Norah Jones aangezien met mijn muziek iets lastiger is) wat verder naar voren. Iets meer zoals het hoort. Maar ja, aangezien mijn budget geen 20.000 euro is kwam mijn keus dus toch op de 82's.

Al deze speakers stonden dus aangesloten op een nad (stereo)versterker en ik had dus zoiets van, zou ik daar dan ook een nad receiver bij moeten nemen? Verkoper: Nee, ik zou een rotel nemen. Klinkt dat anders dan dit? (dat had ik dus op meerdere fora gelezen dat dat nogal uitmaakte). Hij: Ja, klinkt waarschijnlijk wat dynamischer. Laat maar eens horen dus.... Nou, wat een wereld van verschil 8)7 Die 82's klonken ineens beter dan de s3.4's daarvoor deden (nee, die heb ik niet meer aangesloten). Dus mijn eigen muziek er weer in. Klonk ook prima. Alleen die bas.... Ik ben nu dus 10 jaar gewend aan mijn boxen, die dus al tien jaar, zowel in mijn oude als in mijn huidige kamer, zo'n 8 cm van de muur af staan, met de basreflexpoort aan de achterkant. Oftewel ik ben gewend aan veel bas. Staat mijn versterker ook nog standaard op dance (zo'n standaard fabrieksinstelling, vond ik altijd lekker klinken) waar dus nog meer bas uit komt. Ik moet wel even toe geven dat ik nog niet aan de instellingen van de receiver gezeten heb. Die stond gewoon neutraal.

Komen we nu dus (eindelijk) aan bij de vragen:

- Ben ik nog boxen vergeten die, naar aanleiding van bovenstaande, echt nog eens door mij beluisterd zouden moeten gaan worden omdat ik anders spijt krijg dat ik dat niet gedaan heb?
- Welke receivers zou ik nog eens aan die dynaudio';s moeten hangen? Ik heb tot nu toe dus een nad versterker(type weet ik niet), een rotel rsx-1055 (raden hun me aan) en een van denon. Hierbij was de nad duidelijk de minste en was de rotel de beste, hoewel ik ook de denon wel goed vond klinken. Alleen net iets minder levendig.
- Heb ik een subwoofer nodig voor films of ook voor de muziek? Ja, dat kan ik testen ja. Maar bij subwoofers is nogal keus en hun raden met dus een rel q serie aan omdat die beter bij films zou gaan? Of kan ik , mits ik inderdaad voor dynaudio ga, beter de bijbehorende dynaudio sub nemen (300 of 500)? Of ga ik met wat prutsen aan de instelligen van de receiver die 82's wel vollere bas laten maken waardoor de sub alleen nodig is voor films?

Ik ga dus sowieso volgende week nog eens naar de totale ht opstelling luisteren met dynaudio's (82 front, 122c center, 42w rear en dus waarschijnlijk een rel sub) aangesloten op een rotel RSX-1055 + RDV-1060 (die dvd speler raden ze me erbij aan). Dus als ik daar toch ben kan ik rustig nog eens wat andere receivers of dvd-spelers ofzo luisteren.
edit:
ik lees ook goeie dingen over arcam

Ook zal ik daar sowieso eens testen met de instellingen van de receiver voor de bas en de sub ter ondersteining van muziek.

Zo, dat was een flink verhaal :D Iedereen die dus nog tips heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk je echt dat het slim is om als noob (zoals je zelf zegt) voor 8000 euro (zo'n 18000 gulden) aan audio aperatuur uit te geven, alleen omdat je het leuk vind om een filmpje te kijken?

Naar mijn inzien is dat toch wat overdreven... Maar goed, het is jou geld (helaas) :+

Ik zou in ieder geval lekker gaan luisteren. In die prijsklasse kun je eigenlijk weinig fout doen. Je kunt dus gewoon puur op je eigen smaak afgaan :) Maak een afspraak bij BV www.stassen.nl , en ga bij kun "luistervilla" langs. Ze hebben enorm veel staan.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 22-06-2004 23:36 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 22:10

Boekster

Naimoholic

Ik zou een 804 zeker niet in een AV opstelling van 'slechts' €8000,- stoppen. Die hebben een zwaardere versterker nodig dan de Rotel, veel zwaarder. Kan me vorstellen dat ze niet lekker klonken. Houdt niet weg dat je van het hoog moet houden. Het is op het eerste gehoor heel penetrant, maar het is wel degelijk een eerlijk hoog. Als je verjeerde combinaties maakt gaat het scherp klinken. Overigens lijken de albums die je mee had ook niet de beste albums om dit soort gein te testen :P . Het hoog is bij dat soort albums vaak toch wel iets aangedikt (bij veel nieuwe albums overigens) net als het laag. Daar houden mensen tegenwoordig van. Maar dan weer, het is wel de muziek die jij er op draait :) .

Dit geldt overigens ook voor de Dyns. De Contour serie heeft echt wel iets beters nodig dan een simpele receiver. De Audience is veel versterker vriendelijker.

Dyns worden vaak gecombineerd met NAD. Dat lijkt me voor jouw budget helemaal geen slechte combinatie :) . Een eindtrap voor de voorluidsprekers is dan misschien nog wel uit je budget te trekken mocht je dat willen.

Mocht je nog meer willen proberen, Totem heeft ook leuke luidsprekers in hun assortiment. Niet veel verder gaan kijken dan de Sttaf, anders ga je spijt krijgen van de prijzen. Sttafs kosten zo'n €2500,- per set. Denon schijnt een goede match te zijn (de nieuwe 3805 zou een heel mooi apparaat moeten zijn!), maar ook NAD doet het erg goed. De Model one kun je als rear gebruiken, als je nog een keer €2500,- wilt neertellen ;) . De Mite is echter ook al prima, met de Model1 centre. Dan heb je ook nog wel budget voor een speler. De Denon DV2900 is een goede alleseter. Denk dat je daar primamee uit de voeten kunt. Als je de mogelijkheid hebt zou ik er zeker een losse CD-speler bij doen. Vooral als je veel muziek luisterd een pre. Wat NAD betreft weet ik even geen types aan bron-apparatuur (de T763 als AV-receiver lijkt me wel het minste dat je nodig hebt though).

Ook kun je Quad nog proberen. Die zitten ook wel redelijk in het segment dat jij aansnijdt. Vooral de vloerstaander, de 22L is dan een goede. De L-centre en de 11 of 12L zouden kunnen dienen als rear.

Mission heeft ook een goed assortiment voor AV-opstellingen. Series weet ik qua kosten niet zo veel van af.

Aan apparatuur is Arcam ook nog een optie. De AV300 zit er aan te komen (of is er misschien zelfs al, nog niet gezien echter). De AV200 is ook een mooi apparaat. De DV88 is dan een geweldig mooie speler.

Arcam combineert overigens heel goed met Audio Physic. De Spark III is een mooie front, doch wel prijzig. Als achter luidsprekers hebben ze ook nog wel iets kleins, maar een Yara zou ook kunnen. Ook hebben ze een centre en een mooie ook!

Een sub is voor film wel prettig. Echte voelbare bas komt wel uit je luidsprekers misschien, maar daarvoor moet het allemaal net wat harder staan. Komt de kwaliteit niet ten goede. Een goede sub kan dat gewoon een stuk beter :) . Voor muziek is het niet nodig, tenzij je van enorme rampstampmuziek houdt :P . De meeste luidsprekers geven toch al lekker wat laag, voldoende voor muziek.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wij hebben hier 2 zuilen + rear en center van Dynaudio staan in de woonkamer op een leuke pioneer

2x AUDIENCE 72
2x AUDIENCE 52
1x AUDIENCE 42 C

heerlijke speakers van prima kwaliteit (vind ik).
ik hoor hier op GOT trouwens weinig over dit merk. iemand een idee hoe dat komt :?

succes met je keuze verder. leuk budget :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Wat ook een mooie combinatie kan zijn zijn Tannoy speakers die mooi geluid hebben maar ja dat is mijn mening dit in combinatie met Marantz klinkt altijd er goed.

Denk dan aan de Saturn serie van Tannoy of de Definition serie maar die is best duur.

marantz receivers zijn veel smaken mee mogelijk en met jouw budget is er zeker een keuze mogelijk.

Ik draai zelf met de Tannoy D 300 kleine vloerstaanders met daarnaast nog center en rear ook van Tannoy op een Marantz SR 14 receiver en een Dv 17 DVD speler.

Zowel audio als Ht is dit een goede combinatie.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

G-PHREAK schreef op 22 juni 2004 @ 23:45:
wij hebben hier 2 zuilen + rear en center van Dynaudio staan in de woonkamer op een leuke pioneer

2x AUDIENCE 72
2x AUDIENCE 52
1x AUDIENCE 42 C

heerlijke speakers van prima kwaliteit (vind ik).
ik hoor hier op GOT trouwens weinig over dit merk. iemand een idee hoe dat komt :?

succes met je keuze verder. leuk budget :Y)
Dynaudio is best duur, zeker gezien de saaie kasten (lees, ze zijn niet flashy, maar wel functioneel). Ook is de instapprijs hoog. €650,- voor een setje 42 is gewoon veel gezien het formaat. Je betaald toch redelijk voor de naam. Onder elke Audioliefhebber zijn ze echter wel bekend :).

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Audience is idd een hele mooie speaker, 804 vind ik trouwens wel een stapje beter maar smaken verschillen.

Maar als je 8000,- te besteden hebt dan zou ik dat niet alleen aan audio uitgeven. Je kan best een complete audience set kopen met sub en versterking erbij en dan nog genoeg geld overhouden voor een projector plus scherm. Ik heb voor 2100,- een Panasonic PT-AE500 met Projecta 180x102cm oprolbaar high contrast scherm, 10m DVI kabel, 15m component video kabel en plafond beugel gekocht. 6000,- is een heel redelijk bedrag voor een mooie HT setup qua geluid en dat kan je dan aanvullen met bioscoop kwaliteit en grootte beeld.

Afbeeldingslocatie: http://jag.airliner.nl/Projectie/Panasonic2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jag.airliner.nl/Projectie/Projectie8_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jag.airliner.nl/Projectie/Projectie9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jag.airliner.nl/Projectie/Projectie10.jpg

En dan lekker high definition filmpjes kijken :) (zijn dit ook allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@deepspace. Geld moet rollen ;) Bovendien ben ik het al veel langer van plan, het geld was er gewoon niet. En ik ben niet iemand van ik koop 1st dit en dan dat, ik spaar door en koop alles ineens. En ik ben aan dit budget gekomen na al het een en ander door te lezen hier en daar. Ook na luisteren is in mijn oren bevestigd dat een speaker van 1000 euro beter klinkt dan een van 200. En als je met fronts van 1000 gaat rekenen zit je gewoon op 8000 euro voor een compleet, gelijkwaardig ht. Hoewel ik er natuurlijk ook 6500 pakken melk voor kan kopen :P

En dat noob gedeelte doelde ik gewoon op dat ik me nog niet, tot 4 weken geleden, verdiept had in het hoe en wat van het ht gebeuren. Dus wat je nodig hebt qua versterker, dat er verschil kan zitten tussen versterkers en tussen dvd-spelers. Maar daaromm kan ik het verschil nog wel horen :? Ik wil gewoon nu wat kopen en dan 10 jaar klaar zijn. Niet nu voor 2500 iets kopen en volgend jaar denken: had ik nou maar....

@boekster Idd. stonden de 703, de 804, de jmlabs electra en de dyn contour erbij ter referentie. Dan was ik met mijn budget idd. niet uitgekomen voor een complete ht en ik vind dat het budget dat ik heb mij gewoon een complete set moeten kopen. Reden te meer voor mij uiteindelijk voor het geluid (en de prijs) van de audience te gaan. En over de albumkeuze kan ik niet anders dan het met je eens zijn. Alleen luister ik daar inderdaad wel (ook) naar. Toch denk ik net als jij dat je daar wat makkelijker aan went dan aan live gespeelde muziek. Dat moet gewoon klinken als het klinkt. Ik zal volgende luistersessie eens wat andere muziek mee nemen. En die speakers stonden dus op een nad. Vond ik dus juist wat minder klinken. Maar ik zal ook de nad receiver dan wel eens aan de tand voelen i.c.m de dyns.
De speakers waar jij het verder over hebt ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen, maar ik zal nog eens wat meer winkels binnen stappen.Mocht ik ze zien dan zal ik ze zeker beluisteren.
En arcam had ik zelf ook al goede dingen over gelezen en wilde ik zeker gaan beluisteren. De dv-88 is volgens mij wel prijzig?
En dat van die subwoofer dat dacht ik al ja. Ik denk sowieso dat het model van mijn huiskamer + houten vloer de bassen nog wel wat zal helpen. Bovendien staan met mijn huidige boxen de glazen in de kast soms mee te trillen, maar dat komt gewoon door plaatsing dicht tegen een muur op een vensterbank die aan de muur vast zit ;)

@paulie Ook tannoy zal ik beluisteren als ik ze zie. Er zijn echter zo ontzettend veel merken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 101491 schreef op 23 juni 2004 @ 00:10:
@boekster Idd. stonden de 703, de 804, de jmlabs electra en de dyn contour erbij ter referentie. Dan was ik met mijn budget idd. niet uitgekomen voor een complete ht en ik vind dat het budget dat ik heb mij gewoon een complete set moeten kopen. Reden te meer voor mij uiteindelijk voor het geluid (en de prijs) van de audience te gaan. En over de albumkeuze kan ik niet anders dan het met je eens zijn. Alleen luister ik daar inderdaad wel (ook) naar. Toch denk ik net als jij dat je daar wat makkelijker aan went dan aan live gespeelde muziek. Dat moet gewoon klinken als het klinkt. Ik zal volgende luistersessie eens wat andere muziek mee nemen. En die speakers stonden dus op een nad. Vond ik dus juist wat minder klinken. Maar ik zal ook de nad receiver dan wel eens aan de tand voelen i.c.m de dyns.
De speakers waar jij het verder over hebt ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen, maar ik zal nog eens wat meer winkels binnen stappen.Mocht ik ze zien dan zal ik ze zeker beluisteren.
En arcam had ik zelf ook al goede dingen over gelezen en wilde ik zeker gaan beluisteren. De dv-88 is volgens mij wel prijzig?
En dat van die subwoofer dat dacht ik al ja. Ik denk sowieso dat het model van mijn huiskamer + houten vloer de bassen nog wel wat zal helpen. Bovendien staan met mijn huidige boxen de glazen in de kast soms mee te trillen, maar dat komt gewoon door plaatsing dicht tegen een muur op een vensterbank die aan de muur vast zit ;)

@paulie Ook tannoy zal ik beluisteren als ik ze zie. Er zijn echter zo ontzettend veel merken 8)7
Dr. Strangelove kan bevestigen dat B&W en NAD geen lekkere combi is. Dat klinkt inderdaad scherp. Er speelt hier echter wel iemand met de 803 in bi-amp (C370, C270), namelijk Baviaan. (was een tijdje terug in ieder geval). Ik denkdat de Audience gewoon een goede set is. Ik zou in dat segment echter nog lekker wat proberen. Veel luisteren, probeer zoveel mogelijk te vergelijk, liefst in eenzelfde ruimte natuurlijk. Als je nog twijfelt tussen 2 sets en combinaties, vraag dan of je die thuis een keer kunt proberen. Dat is vaak doorslaggevend.

De DV88 is redelijk prijzig naar ik weet. Er is echter ook een DV78 mocht je het anders niet halen. Ik weet echter niet veel van specs wat betreft video, maar Progressive Scan lijkt me niet mogen ontbreken (al heb ik nog nergens kunnen ontdekken wat het nu precies inhoudt :X ). Jag z'n optie is een hele goede. Een projecteor is een gave toevoeging voor een filmfreak.

Ik weet trouwens niet waar je hebt geluisterd, maar kijk eens op deze site Daar kun je wel een dealer vinden van verschillende merken :) . Ik zou Audiophysic zeker niet uitsluiten! Ik vind het mooie luidsprekers. Grote kans dat jij het ook vindt ;) . Ze zijn wel redelijk aan de prijs doch. Sparks kosten zo'n €2500,- voor een setje. Totem doet hetzelfde. Ik weet alleen van beide niet wat ze moeten gaan kosten in een volledige AV set (de Mites kosten €800,- voor een set, maar de centre? Geen idee!)

Je zult altijd dingen tegenkomen die je niet kunt luisteren, of zelfs niet kende voordat je je set uiteindelijk aanschaft. Ik heb ook nog een aantal luidsprekers die ik hadwillen beluisteren. Achteraf zou ik echter niet weten hoe ik dat had moeten doen ;) . De set stond bij mij namelijk als vast. De luidsprekers nog niet. Probeer dan maar eens een dealer te zoeken die je elektronica voert en ook de luidsprekers heeft die je op dat moment wilt beluisteren...

Wat je ook kunt doen, is een keer een dealer benaderen om te vragen naar een demo met een bepald merk (bijv. Arcam) en dan vragen of ZIJ er een luidsprekerset in jouw segment aan kunnen knopen. Dan is het voor jou een verrassing, maarmisschien wel een aangename :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Boekster schreef op 23 juni 2004 @ 00:24:Jag z'n optie is een hele goede. Een projecteor is een gave toevoeging voor een filmfreak.
Ik denk dat hij mijn reactie nog niet heeft gezien omdat we tegelijk postten. Maar nog een kleine toevoeging: mocht je een projector overwegen en toch budget technisch in de problemen komen: het beste kan je een zaak uitkiezen die alles dat je overweegt verkoopt, dus ook projectoren. Dan maak je hun gewoon duidelijk wat je allemaal wilt hebben, wat je budget is en je laat doorschemeren dat als ze dat niet kunnen leveren dat je geen zaken kan doen. Als je zoveel in 1 keer bij 1 zaak koopt mag je ze best een beetje laten zweten om aan je eisen te voldoen natuurlijk :).

[ Voor 5% gewijzigd door Jag op 23-06-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
En dat noob gedeelte doelde ik gewoon op dat ik me nog niet, tot 4 weken geleden, verdiept had in het hoe en wat van het ht gebeuren. Dus wat je nodig hebt qua versterker, dat er verschil kan zitten tussen versterkers en tussen dvd-spelers.
Da's duidelijk te weinig tijd gebleken om, zoals Boekster al zei, je te realiseren dat de (betere) speakers waar jij naar luistert gewoon absoluut niet matchen met de versterker. Een AV amp (eender welke!) is bruikbaar met speakers tot 700-800 euro, daarna wordt het potentieel van je speakers niet meer aangesproken.

Al ben ik het volledig oneens met de manier waarop jij koopt (ik zou component voor component aanschaffen, omdat het je de kans geeft een gevoel te krijgen voor de prestaties van dat specifieke onderdeel, zeer belangrijk als je gaat vergelijken, dat is gewoon niet te doen als je een set ineens koopt), een handige vuistregel is dat alle componenten ongeveer hetzelfde moeten kosten, waarbij de speakers los worden gezien.

Om een voorbeeld te noemen: een B&W 704 van plus minus 1000 euro p.s. moet je combineren met b.v. een Arcam A80 of liever A90.

NAD met B&W CDM/700 serie klinkt k*t. Is gewoon zo, die serie is te neutraal en kil van klank om iets moois te fabriceren met een kille versterker als b.v. een C372. Zoek daar dus een warmer merk bij zoals Marantz, Arcam of Rotel. Anders hou je jezelf voor de gek.

De DV88 is er al lang uit, is vervangen door de 88+. De DV78, 79 en 89 zijn er ook nog, waarbij de laatste twee DVD-A spelen. Alle Arcam DVD spelers hebben progressive scan (use the search, genoeg over geschreven op dit forum), en dat is absoluut nodig als je een beamer hebt. De meeste andere spelers in deze prijsklasses hebben echter ook PS. Arcam DVD spelers blinken uit in CD weergave, dus als je geen aparte CD speler wil kopen zijn dat interessante opties. Ook qua beeldkwaliteit zijn ze erg goed, maar worden ze door de duurdere Denons net voorbij gestreefd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 23 juni 2004 @ 07:28:
[...]

De DV88 is er al lang uit, is vervangen door de 88+. De DV78, 79 en 89 zijn er ook nog, waarbij de laatste twee DVD-A spelen. Alle Arcam DVD spelers hebben progressive scan (use the search, genoeg over geschreven op dit forum), en dat is absoluut nodig als je een beamer hebt. De meeste andere spelers in deze prijsklasses hebben echter ook PS. Arcam DVD spelers blinken uit in CD weergave, dus als je geen aparte CD speler wil kopen zijn dat interessante opties. Ook qua beeldkwaliteit zijn ze erg goed, maar worden ze door de duurdere Denons net voorbij gestreefd.
Sorry :'( . Ik heb de DV79 trouwens wel al gezien, ik knikker alleen al die dufe Arcam typenummers door elkaar. En ik wist dat er een 88 was. Dat ie nu 88+ heet is natuurlijk gewwon flauw :P . En ik heb nu inderdaad een goede link gevonden op GoT, werd ook wel eens tijd :)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En ik wist dat er een 88 was. Dat ie nu 88+ heet is natuurlijk gewwon flauw
Het is geen naamsverandering! De 88+ heeft t.o.v. de 88 o.a. verbeterde CD playback en PAL/NTSC progressive scan (als een van de eerste DVD spelers). Zeker wel een belangrijk stukje beter!

En ja, de typenummers zijn inderdaad erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 23 juni 2004 @ 10:12:
[...]

Het is geen naamsverandering! De 88+ heeft t.o.v. de 88 o.a. verbeterde CD playback en PAL/NTSC progressive scan (als een van de eerste DVD spelers). Zeker wel een belangrijk stukje beter!

En ja, de typenummers zijn inderdaad erg verwarrend.
Uiteraard, maar waarom die dan geen DV89 noemen? Ik vind PS (na het stukje gelezen te hebben :P) toch best een belangrijke toevoeging.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik je stuk zo lees dan is er naar mijn mening een ding zeer belangrijk ga luisteren met jouw muziek Wat kan het je schelen dat klassiek niet klinkt op je set als je hardrocker bent.
Zeker tegen hardrock schijnt niet iedere speaker bestand te zijn. Als je van veel bas houdt zou ik zeker voor sub woofer gaan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Beseffen jullie wel hoe fucking veel geld €8000 is? :?
Ik snap niet zo goed dat als je zoveel hebt, je ook zoveel perse uit moet geven, en zeker niet als je dan hier moet gaan vragen wat je voor dit geld moet kopen.

NOFI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

dawg schreef op 23 juni 2004 @ 13:24:

Beseffen jullie wel hoe fucking veel geld €8000 is? :?
Ik snap niet zo goed dat als je zoveel hebt, je ook zoveel perse uit moet geven, en zeker niet als je dan hier moet gaan vragen wat je voor dit geld moet kopen.

NOFI. :)
De meesten die hier gepost hebben weten echt wel dat €8000,- een hoop geld is. Ook weten die mensen wat de meerwaarde van een duurdere set is. Als het een hobby is dan valt het geld echt wel mee. Je moet wat laten voor een hobby die geld kost.

Hij vraagt overigens tips wat nog meer te luisteren, niet wat hij moet kopen. Dat is een ander verhaal en dan was het topic ook al dicht geweest :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Dr. Strangelove schreef op 23 juni 2004 @ 07:28:
[...]

Da's duidelijk te weinig tijd gebleken om, zoals Boekster al zei, je te realiseren dat de (betere) speakers waar jij naar luistert gewoon absoluut niet matchen met de versterker. Een AV amp (eender welke!) is bruikbaar met speakers tot 700-800 euro, daarna wordt het potentieel van je speakers niet meer aangesproken.
(..)
Ben ik het mee eens. Als je het in de richting van Arcam zoekt dan zou ik zeker kiezen voor een aparte versterker voor je stereo bronnen. Het is gewoon zonde om al die mooie luidsprekers met slechts een HT-receivertje aan te sturen en Arcam heeft het combineren erg makkelijk gemaakt. CD'tjes luisteren doe je dan met (bijvoorbeeld) een Arcam A90 amp en een DV78 of 89 als bron. Voor films zet je er een flinke receiver bij die in ieder geval over pre-outs beschikt, zoals de Marantz SR7400 of een modelletje hoger of lager.

Qua luidsprekers, wat ik begrepen heb (nooit zelf geprobeerd) is dat B&W aardig moet klinken op Arcam, zeker met een aparte amp voor je fronts. Maar dat wil je natuurlijk niet want iedereen heeft al B&W. ;) :P
Misschien is het wel wat om Linn ook eens te proberen (ja, ook ik even preken voor eigen parochie), het matched prima met Arcam en met bijvoorbeeld de Ninka heb je een mooie frontluidspreker. Het is een gesloten tweeweg speaker die daardoor vooral uitblinkt in een prachtige droge bas, echte snelle klappen, alleen niet het laagste van het laagste, maar goed voor het laag fundament kun je mooi je sub inzetten. Het leuke van Linn luidsprekers is dat je ze actief kunt aansturen, mocht je ooit nog een stapje verder wilen gaan.
Subs, als je ze ook voor muziek gaat gebruiken is REL nog steeds een prima keuze maar ik zou wel een stapje hoger gaan, een Strata IV bijvoorbeeld. Die kun je tegelijk high en low output aansluiten zodat hij én je fronts ondersteund én de LFE doet. Mijn lijstje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Arcam A90      1498,-
Arcam DV78     1150,-
Marantz 7400    799,-
Linn Ninka     1729,-
Linn Kan        599,-
Linn Trikan     833,-
Rel Strata V   1199,-
---------------------------
               7807,-

houd je nog geld over ook :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

je hoeft geen noob te zijn om te oordelen of iets beter klinkt.
de huis tuin en keuken setjes koop je op elke hoek van de winkelstraat voor pak hem beet 300 euro.

persoonlijk zou ik voor een marantz reciever / decoder gaan en een voor en eindtrap nemen van rotel.

speakers van B&W werken behoorlijk goed samen met dit merk.

maar vooral !!!! luisteren en zelf oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

ratsja schreef op 23 juni 2004 @ 14:12:
je hoeft geen noob te zijn om te oordelen of iets beter klinkt.
de huis tuin en keuken setjes koop je op elke hoek van de winkelstraat voor pak hem beet 300 euro.

persoonlijk zou ik voor een marantz reciever / decoder gaan en een voor en eindtrap nemen van rotel.

speakers van B&W werken behoorlijk goed samen met dit merk.

maar vooral !!!! luisteren en zelf oordelen
Waarom denk je dat Rotel en B&W samen worden gedistribueert ;) .

Maar op het n00b gedeelte: Dat ging meer over het feit dat een luidspreker van de kalibers die hij opnoemde veel betere versterking nodig hebben dan de NAD of Rotel.

De optie van Verbal Kint kan ook, maar dan zonder al die Linn troep :+ ;) . (wat overigens wel leuk is om toch te proberen :P )

@Verbal Kint: Ben je al helemaal ingetrokken in je nieuwe huisje? Daar was je mee bezig toch?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Boekster schreef op 23 juni 2004 @ 13:40:
[...]

De meesten die hier gepost hebben weten echt wel dat €8000,- een hoop geld is. Ook weten die mensen wat de meerwaarde van een duurdere set is. Als het een hobby is dan valt het geld echt wel mee. Je moet wat laten voor een hobby die geld kost.

Hij vraagt overigens tips wat nog meer te luisteren, niet wat hij moet kopen. Dat is een ander verhaal en dan was het topic ook al dicht geweest :) .
Tja, ookal is het een hobby, dan blijft het nog steeds bijna 18.000 gulden, iets waar menigeen gewoon jaren voor moet werken/sparen.
Ja, voor een hobby moet je dingen laten, maar je moet ook realistisch blijven (vind ik). Daarbij komt dat wanneer TS nog student is €8000 gewoon niet normaal is (ik ken tenminste geen een student die "zomaar" even €8000 kjan uitgeven), en als TS al een vaste baan + vaste lasten heeft is het niet slim in deze economisch slechte tijden, tenzij TS erg veel verdient.

Maarja, ik zal wel ouderwets zijn ofzo.
Oh, en nogmaals NOFI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

dawg schreef op 23 juni 2004 @ 14:36:
[...]

Tja, ookal is het een hobby, dan blijft het nog steeds bijna 18.000 gulden, iets waar menigeen gewoon jaren voor moet werken/sparen.
Ja, voor een hobby moet je dingen laten, maar je moet ook realistisch blijven (vind ik). Daarbij komt dat wanneer TS nog student is €8000 gewoon niet normaal is (ik ken tenminste geen een student die "zomaar" even €8000 kjan uitgeven), en als TS al een vaste baan + vaste lasten heeft is het niet slim in deze economisch slechte tijden, tenzij TS erg veel verdient.

Als je thuis woont scheelt dat echt een hoop ;) . En sparen doet ook wonderen. Sommige mensen verdienen ook goed. Misschien is het voor jou een hoop geld, maar voor de TS is deze hobby belangrijker dan de hobby voor jou is. Daar kan een enorm verschil in uitgavenpatroon vandaan komen.

En dat de tijden zo economisch slecht zijn vind ik nog steeds onzin. Als we het nu maar vaak genoeg roepen geloven we het straks ook nog ook :\ . Ik kan in ieder geval niets merken van economisch slechte tijden. De beurs keldert, maar verder?

Ook hier Nofi hoor, maar het hobby gehalte scheelt nogal van persoon tot persoon ;) . Het is maar geld :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Boekster schreef op 23 juni 2004 @ 14:18:
[...]

Waarom denk je dat Rotel en B&W samen worden gedistribueert ;) .

Maar op het n00b gedeelte: Dat ging meer over het feit dat een luidspreker van de kalibers die hij opnoemde veel betere versterking nodig hebben dan de NAD of Rotel.

De optie van Verbal Kint kan ook, maar dan zonder al die Linn troep :+ ;) . (wat overigens wel leuk is om toch te proberen :P )

@Verbal Kint: Ben je al helemaal ingetrokken in je nieuwe huisje? Daar was je mee bezig toch?
aaaaah ok

ik heb zelf wel rotel marantz B&W combi en zeker geen lichte speakers en ik moet zeggen dat de voor en eindtrap er totaal geen moeite mee hebben om de zaak aan te sturen.
kheb speakers uit de CDM serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Uiteraard, maar waarom die dan geen DV89 noemen? Ik vind PS (na het stukje gelezen te hebben ) toch best een belangrijke toevoeging.
DV89 is identiek aan de 88+, maar doet ook DVD-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 23 juni 2004 @ 16:17:
[...]

DV89 is identiek aan de 88+, maar doet ook DVD-A.
Had die dan DV89+ genoemd (inkoppertje :P ) O-)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, weer even de tijd gevonden te reageren.

Die projector is idd. wel een stoer idee :p. Ik vraag me alleen af in hoeverre het niet "te" groot wordt als je er op ongeveer 3 - 3.5 meter vanaf zit? Ik kijk nu op die afstand naar een 32" tv en dat is toch ook al niet klein. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden en zeker eens ergens een demo-opstelling gaan bekijken als ik ze tegenkom.

En duurder dan € 1000,= per front-speaker zal ik het toch niet maken, aangezien ik het anders niet red met mijn budget. Die duurdere modellen stonden er gewoon tussen en heb ik alleen beluisterd ter referentie. Je moet toch ook weten wat je ook zou kunnen kopen als je wat langer door spaart.

Over die losse versterker voor de fronts... Dat is dus waarschijnlijk altijd de betere oplossing, ook met de wat goedkopere speakers (400-800€)? En hoe moet ik dat dan precies zien? Ik sluit alles aan op de av receiver en sluit de losse versterker aan op de pre-outs? De fronts gaan op de losse versterker en de rest op de receiver? Dan moet ik dus waarschijnlijk alleen wel steeds de volumes op elkaar aanpassen? En als ik dan gewoon radio wil luisteren? Dan gewoon de receiver aansluiten als bron op de versterker? En gaat dit dan geen problemen opleveren als ik 2 merken met elkaar combineer qua klank? En wordt dit dan ook niet een stuk duurder dan alleen een a/v receiver? In dat geval kan ik het natuurlijk altijd omdraaien, eerst een a/v receiver en later een losse versterker erbij voor de muziek, mocht ik dat het geld waard vinden. En ja, met dit soort grappen ben ik idd een noob 8)7

Ik zal trouwens zeker dan de b&w's (ook de 600 serie, die heb ik nu nog niet gehoord, lees ik ook goeie dingen over en is een stukje gunstiger geprijsd ;) ) nog eens op een rotel/arcam/marantsz versterker beluisteren. Was ik trouwens sowieso al van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 101491 schreef op 24 juni 2004 @ 12:35:
Over die losse versterker voor de fronts... Dat is dus waarschijnlijk altijd de betere oplossing, ook met de wat goedkopere speakers (400-800€)? En hoe moet ik dat dan precies zien? Ik sluit alles aan op de av receiver en sluit de losse versterker aan op de pre-outs?
Klopt ja.
De fronts gaan op de losse versterker en de rest op de receiver?
Kan je doen, kan ook alles aansturen met losse versterkers natuurlijk :)
Dan moet ik dus waarschijnlijk alleen wel steeds de volumes op elkaar aanpassen?
Nope, aangezien losse eindversterkers geen volume knop hebben en je gewoon één keer op je AV receiver de volumes moet instellen adhv Test sound, zodat de rears even hard spelen als de fronts.
En als ik dan gewoon radio wil luisteren? Dan gewoon de receiver aansluiten als bron op de versterker?
Dat maakt niet uit, receiver is gewoon radio, en stuurt dus signaaltje mooi naar eindversterkers die dan weer naar je fronts gaan, niks aansluiting aanpassing whatever..
En gaat dit dan geen problemen opleveren als ik 2 merken met elkaar combineer qua klank?
2 merken combineren is qua klankovereenkomst vaak een probleem ja, moet je eens beluisteren. Eenheid in een set is vaak mooi.
En wordt dit dan ook niet een stuk duurder dan alleen een a/v receiver? In dat geval kan ik het natuurlijk altijd omdraaien, eerst een a/v receiver en later een losse versterker erbij voor de muziek, mocht ik dat het geld waard vinden. En ja, met dit soort grappen ben ik idd een noob 8)7
Een stuk duurder, nou ja, het wordt zo duur als je het zelf wilt natuurlijk :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Arcam stereo versterkers zijn voorbereid om samen te werken met AV-receivers. Ze hebben een AV-stand waarbij het voorversterker gedeelte uitgeschakeld wordt en het apparaat dus eigenlijk in een eindbak veranderd. Dit betekend dat je niet de volumes apart hoeft te regelen, erg makkelijk dus.

Eeen losse versterker lijkt mij erg verstandig, zeker als je naar duurdere receivers kijkt (1000+), dan zou ik gewoon een iets eenvoudigere receiver nemen (zoals een Marantz, die hebben allemaal pre-out) en er een mooi stereoversterker voor je fronts bijzetten. Geeft makkelijkere upgrademogelijkheden en je hebt een veel betere stereoweergave. In het geluidsbeeld zou je het hoogstens aan je centre kunnen horen, maar goed daar kun je dan altijd nog een aparte eindversterker voor halen. Arcam (zij weer...) bieden voor sommige amps losse "derdekanaals modules". Sowieso hebben ze bij elke stereo amp exact gelijke eindversterkers (de p-serie naast de a-serie).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dus om het voor deze simpele ziel ;) even allemaal helder en op een rijtje te krijgen houden we even het voorbeeld van Arcam erbij...:

Ik zou dus b.v. de avr-200 moeten combineren met de a-90?
(Of zou ik de avr-200 nou moeten combineren met de p-90 :?)

En dit gaat beter klinken dan dat ik alleen de avr-300 zou nemen?

Ook met (front)speakers van max. 1000,= per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als Arcam nou eens een DiVA processor uitbracht... zou erg mooi gaan bij mijn A85 en P85/3. Ik wil mijn Marantz SR4200 kwijt, maar ja. De AVR300 vind ik zonde, een hele zut kanalen amplificatie die ik niet nodig heb.

En om nou de AV8 te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 101491 schreef op 24 juni 2004 @ 15:32:
Ok, dus om het voor deze simpele ziel ;) even allemaal helder en op een rijtje te krijgen houden we even het voorbeeld van Arcam erbij...:

Ik zou dus b.v. de avr-200 moeten combineren met de a-90?
(Of zou ik de avr-200 nou moeten combineren met de p-90 :?)
Combineren met de A90, je wilt namelijk een volledig analoog pad voor je stereo bronnen, dus een stereo (geïntegreerde)versterker. Die A90 hoef je overigens niet per sé met een AVR200 te combineren
En dit gaat beter klinken dan dat ik alleen de avr-300 zou nemen?
Ja. :p
Wel even gaan luisteren natuurlijk...
Ook met (front)speakers van max. 1000,= per stuk?
Zeker ook met front speakers van zo'n bedrag. De Linn Ninka's die ik noemde zitten daar iets onder en reken maar dat je dat verschil hoort. Bovendien 2000 euro voor een set speakers is bepaald niet niks, daar heb je echt al heel redelijk spul voor. :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verbal Kint schreef op 24 juni 2004 @ 15:44:
Combineren met de A90, je wilt namelijk een volledig analoog pad voor je stereo bronnen, dus een stereo (geïntegreerde)versterker. Die A90 hoef je overigens niet per sé met een AVR200 te combineren
Juist. En dus niet bezuinigen op de versterker en eventueel bezuinigen op de receiver.
Ja. :p
Wel even gaan luisteren natuurlijk...
Helemaal zeker weet je dit dus niet :p

Maar luisteren zullen we zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:25
dawg schreef op 23 juni 2004 @ 14:36:
[...]

wat maakt dat nou uit man? als de TS het toch kan betalen? voor sommige mensen is 8000 euro niet zo veel geld hoor. en andere mensen hebben er idd jaren voor gespaard om nu echt een GOEDE set te kopen.

ik koop ook wel es dure spulletjes. tja. als je het geld toch hebt kun je er beter wat lol van hebben. als het op een rekening staat is het ook niet echt spannend? of je moet het leuk vinden om dat bedrag elke maand te zien groeien?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Bovendien zijn deze tijden economisch slecht grotendeels omdat iedereen denkt "laat ik mijn geld maar voorlopig op de rekening staan". Dus uitgeven met die hap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

De economische malaise is inderdaad voor een groot deel te wijten aan deze self fullfilling prophesy. Is de TS handig met z'n handjes? Dan zou ik de sub zekersteweten zelfbouwen. Aangezien je een vrij hoog budget hebt, en redelijke hoge baseisen hebt, kun je leuke dingen doen. Bv een Adire Tumult in een 60 liter gesloten kast met een 500 watt subamp. Zo'n subwoofer lacht heel de REL lijn uit in termen van SPL en geluidskwaliteit (oke misschien niet de Studio:)). Een projector mag ook echt niet ontbreken ookal zit je op 2 meter afstand. Je zegt zelf dat je op 3,5 meter afstand zit dus dan kun je perfect een 2 meter breed scherm ophangen. Laat dat nou de ideale breedte zijn om een grootbeeldprojectie met bv de door Jag vermelde Panasonic te verwezenlijken. Dit gaat er toch net even iets indrukwekkender uitzien dan een 32" bbtv. :D

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 24-06-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102289

Kijk ook een bij de highend broker hij heeft een zeer groot aanbod tegen een aantrekkelijke prijs. Ik heb al vaker goede zaken met hun gedaan. Ik heb daar een paar dynaudios en een rotel set gehaald.

www.highend-broker.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Buiten het feit dat je met een luxe-probleem zit vraag ik me af wat je gewend bent qua speakers. Zowel de Dali's als de B&W's staan bekend als goede luidsprekers met een eerlijk hoog. Maar goed, als je daar niet tevreden mee bent zal ik nog een paar suggesties doen:
- Dali Helicon + NAD versterkers + Denon DVD
- Genoemde B&W speakers met andere receiver + Denon DVD
- Dali Helicon/Dynaudio + Denon AVR3805 + Denon DVD

Veel plezier, maar met jouw budget zal dat wel lukken. (Kijken is minstens even leuk als kopen ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 25-06-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 98057 schreef op 25 juni 2004 @ 15:38:
Buiten het feit dat je met een luxe-probleem zit vraag ik me af wat je gewend bent qua speakers. Zowel de Dali's als de B&W's staan bekend als goede luidsprekers met een eerlijk hoog. Maar goed, als je daar niet tevreden mee bent zal ik nog een paar suggesties doen:
- Dali Helicon + NAD versterkers + Denon DVD
- Genoemde B&W speakers met andere receiver + Denon DVD
- Dali Helicon/Dynaudio + Denon AVR3805 + Denon DVD

Veel plezier, maar met jouw budget zal dat wel lukken. (Kijken is minstens even leuk als kopen ;))
De zoektocht is in het begin erg leuk, mar wordt wel vervelend als je door de bomen het bos niet meer ziet. Uiteindelijk is het dan wel fijn als je toch een keuze hebt kunnen maken :) .

Wat betreft het hoog, dat ben ik met je eens, maar zodra er een scherpe s- of t-klank wordt waargenomen is de luidspreker 'schel' terwijl een s- en -t klank uit de menselijke mond echt wel licht scherp is. Het moet niet overdreven zijn, maar het mag er wel en beetje zijn. Het ligt er maar aan wat je gewend bent. :)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Anoniem: 101491 schreef op 24 juni 2004 @ 12:35:Die projector is idd. wel een stoer idee :p. Ik vraag me alleen af in hoeverre het niet "te" groot wordt als je er op ongeveer 3 - 3.5 meter vanaf zit? Ik kijk nu op die afstand naar een 32" tv en dat is toch ook al niet klein. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden en zeker eens ergens een demo-opstelling gaan bekijken als ik ze tegenkom.
Het lijkt me eeuwig zonde om veel geld uit te geven aan geluid en dan op een tv te kijken met HT. Ik zit ook op 3 a 3.5 meter afstand van het scherm en mijn scherm is 1.80m breed (1.68m netto) en dat is echt veel mooier en heftiger dan kijken op mijn 32" breedbeeld. Ik heb zelf destijds 2000 euro als max budget gesteld en ik zou alleen maar een projector kopen als ik echt tevreden was over de kwaliteit. De kwaliteit van €1000,- projectoren vond ik niet genoeg, maar de Panasonic pt-ae500 voldeed echt zeker wel. Voor mijn HT is die 2000,- echt het best bestede geld geweest.
Voor die prijs komt ook nog de Sanyo PLV-Z2 in aanmerking. Die is redelijk vergelijkbaar met de Panasonic. Een voordeel van de Z2 is dat die lens shift heeft. Het voordeel daarvan is dat je projector hoger kan hangen dan je scherm zonder dat je digitale keystone hoeft te gebruiken (en dat wil je niet). Hier kan je een vergelijk tussen beide projectoren vinden. Alternatieven op deze twee projectoren zijn de Epson TW100 en de BenQ DLP projectoren (maar dat wordt al snel duurder, tenzij je niet gevoelig bent voor het regenboog effect).
Ik vond de Pana mooiere kleuren geven, een rustiger beeld, stiller en de projector zelf mooier. En hij was ook 100 euro goedkoper. De verschillen in beeldkwaliteit gaan in principe weg na calibratie (de Pana is out of the box iets beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat het een behoorlijke toevoeging is. Ik heb alleen eens zitten denken en voornamelijk het plaatsen van de projector geeft wel wat probleempjes. Het scherm ophangen op zich niet zo, maar die zou dan wel met de onderkant boven de tv moeten komen te hangen (ik ga niet gewoon tv kijken op zo'n scherm). Dus met de onderkant al op 1 meter zoveel (20?). Als ik dan dus die projector op de grond( of kastje) voor me zou zetten zou die erg schuin omhoog staan. Aan het plafond hangen vind ik ook weer zoiets... Bovendien hangt ie dan behoorlijk in het zicht voor jan en alleman die langsloopt (diefstal). En dan zou ik hem dus achter me kunnen plaatsen, maar dan komt ie wel weer ver van het scherm (4m) af te hangen, dus dan zou het wel weer een beetje groot beeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het scherm voor de tv hangen is toch geen probleem? Of wil je geen oprolbaar scherm? Je rolt het scherm gewoon uit wanneer je wilt kijken en weer in als je klaar bent.
Projector aan het plafond is behoorlijk diefstalproof hoor, die zit namelijk behoorlijk vast. Die trek je er niet zo maar vanaf. Het nadeel van hem voor je zetten op een tafel is dat je dan echt de projector neer moet gaan zetten en stellen voordat je een film kan kijken, niet echt relaxed. Op zich kan het heel goed, je moet ervoor zorgen dat de projector ongeveer gelijk staat met de onderkant van het scerm, dan heb je geen keystone nodig.

De projector helemaal achterin kan ook, maar daar moet je dan wel echt de projector op uitzoeken. De BenQs hebben lenzen die gemaakt zijn voor medium throw, die doen het goed op afstanden van 4m enzo. Hier staat een calculator voor projectie afstanden. En hier kan je wat prijzen en modellen vinden. Reken erop dat je er behoorlijk wat vanaf kan praten als je een projector + scherm + andere accessoires (plafondbeugel, kabels) compleet koopt. Nog verstandiger is het denk ik om je hele set bij een zaak te kopen. Zoals ik al zei, gewoon voorleggen wat je wilt hebben voor 8000,-. Als je zoveel geld te besteden hebt is er een stuk meer mogelijk. En er zit allemaal veel marge op, dus daar kan ook een hoop vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik geef een topic niet zo snel een rotschop, maar ik ben toch wel benieuwd wat TS nou uiteindelijk uitgekozen en gekocht heeft?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:32:
Ik geef een topic niet zo snel een rotschop, maar ik ben toch wel benieuwd wat TS nou uiteindelijk uitgekozen en gekocht heeft?
TS heeft uiteindelijk een huis gekocht... :X

Hierdoor is het budget even tijdelijk iets naar beneden bijgesteld ;)

Bovendien heb ik de raad van wat mensen hier opgevolgd en ben rustig gaan luisteren, luisteren, luisteren, opdat ik echt tevreden ben met de keuze die ik maak.

Ik heb wel al een aardig idee van wat het worden gaat, hoop voor de zomer toch wel eens wat aan te gaan schaffen en zal jullie daar tzt zeker van op de hoogte stellen, hetzij hier, hetzij in een of ander show topic.

Toch apart dat je zo veel later nog weet dat ik gepost heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 101491 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:11:
Toch apart dat je zo veel later nog weet dat ik gepost heb :D
*kuch* Search *kuch* ;)

En ik ben 1,5 jaar na de koop van een appartement ook weer flink aan het uitbouwen qua audio :P

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 17-01-2005 13:58 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1