Toon posts:

@home USB pakket wil maar niet online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb van de week bij een kameraad het @home basis pakket proberen te installeren op een nieuwe PC(2.8 Ghz met windows XP home).

Het pakket bevat een UTP naar USB converter.
Aangezien ik wel vaker een @ home basis(Niet USB dus) pakket installeer wilde ik in eerste instantie de kabelmodem via UTP op een 10/100 LAN 3 com aansluiten.

Onder deze computer vervolgens de Computernaam en groep aangemaakt om te kunnen internetten. Toch werkt dit dan niet.

Ik heb alles nagelopen maar de utp kabel is in orde,netwerkicoon licht op in de taakbalk, de configuratie ligt het ook niet aan. Ik heb een notebook geprobeerd maar daar lukte het ook niet.

Het standaard modem van @ home heeft alle 4 de statusleds aktief, en de activity led brandt ook,dit moet dus goed zijn.

De accountgegevens zijn ook in orde.

Uiteindelijk maar de @home CD gebruikt en de USB converter aangesloten en op mijn laptop heeft dit uiteindelijk gewerkt en kon ik online.

Vervolgens de PC van de kameraad met de USB converter aangesloten en de @ home software geinstalleerd. Hier werkt het echter niet.

Mijn vragen:

-Heeft het Kabelmodem na iedere nieuwe instelling op een pc enige tijd nodig om zich te kunnen aanmelden en dan werkt de verbinding pas?

-Kan ik de USB converter wel achterwege laten in dit pakket of moet ik die converter gebruiken?

Wat ik met een Ipconfig /all commando zie is dat er geen IP gegeven staat op de netwerkverbinding van de USB modem.
-Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?
Alle apparatuur is immers in orde.

Iemand een goede tip?

Thx!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Om je vragen te beantwoorden..
Nee het maakt niet uit welke pc je eraan hangt...
het modem heeft verbinding, of heeft geen verbinding..
en geeft gewoon het verkregen ip door aan de pc..

Nee usbnetwerkkaart hoef je niet te gebruiken. een pci nic werkt ook.

@home cd niet gebruiken.. werkt toch niet lekker met windows xp..

staat er helemaal geen ip?
dat is raar, deactiveer en activeer de netwerkverbinding eens. (in windows dus)
misschien dat het werkt.

[ Voor 178% gewijzigd door job op 22-06-2004 23:11 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Hier stond onzin :| moet beter leren lezen

[ Voor 92% gewijzigd door Twisted op 22-06-2004 23:16 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 22 juni 2004 @ 23:07:
Om je vragen te beantwoorden..
Nee het maakt niet uit welke pc je eraan hangt...
het modem heeft verbinding, of heeft geen verbinding..
en geeft gewoon het verkregen ip door aan de pc..

Nee usbnetwerkkaart hoef je niet te gebruiken. een pci nic werkt ook.

@home cd niet gebruiken.. werkt toch niet lekker met windows xp..

staat er helemaal geen ip?
dat is raar, deactiveer en activeer de netwerkverbinding eens. (in windows dus)
misschien dat het werkt.
Ok dan weet ik in ieder geval dat mijn gedachtegang correct was :)

De netwerkkaart in - uitschakelen heb ik nog niet gedaan wel een ipconfig / release
Hij zou dan opnieuw de settings moeten instellen voor de netwerkkaart maar dit werkte niet...

Op het moment dat ik @home belde of het account nog goed was of dat er storingen in het gebied waren, toen werkte de USB converter op de notebook wel.

Dit was op het moment dat de medewerker het IP wat ik kreeg toegewezen ging traceren. Toen opgehangen en het op de pc van de kameraad geprobeerd maar dat werkt dus niet.

Maar het modem moet dus direct a la minute een verbinding tot stand brengen?
Ik meende het nl al eens eerder te hebben meegemaakt dat een @ home kabelmodem ff rustig aan doet voordat je er gebruik van kan maken :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:17:
[...]

Ok dan weet ik in ieder geval dat mijn gedachtegang correct was :)

De netwerkkaart in - uitschakelen heb ik nog niet gedaan wel een ipconfig / release
Hij zou dan opnieuw de settings moeten instellen voor de netwerkkaart maar dit werkte niet...

Op het moment dat ik @home belde of het account nog goed was of dat er storingen in het gebied waren, toen werkte de USB converter op de notebook wel.

Dit was op het moment dat de medewerker het IP wat ik kreeg toegewezen ging traceren. Toen opgehangen en het op de pc van de kameraad geprobeerd maar dat werkt dus niet.

Maar het modem moet dus direct a la minute een verbinding tot stand brengen?
Ik meende het nl al eens eerder te hebben meegemaakt dat een @ home kabelmodem ff rustig aan doet voordat je er gebruik van kan maken :P
Kijk nou eens even of je wel een IP krijgt (geen 169.x.x.x)
Ipconfig /release of renew werkt vaak niet goed.
Je kunt het best de pc uitzetten en daarna de kabelmodem resetten, daarna pc weer aan (IP op automatisch natuurlijk), de workgroup is niet van belang, alleen de computernaam (CO.... , geen C0.....) is van belang.
Werkt je netwerkkaart wel goed?
@HOME CD NIET gebruiken onder XP

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:23:
[...]

Kijk nou eens even of je wel een IP krijgt (geen 169.x.x.x)
Ipconfig /release of renew werkt vaak niet goed.
Je kunt het best de pc uitzetten en daarna de kabelmodem resetten, daarna pc weer aan (IP op automatisch natuurlijk), de workgroup is niet van belang, alleen de computernaam (CO.... , geen C0.....) is van belang.
Werkt je netwerkkaart wel goed?
@HOME CD NIET gebruiken onder XP
Ik kan helaas vandaag niet meer bij me kameraad kijken of ik een IP krijg toegewezen :( ben weer thuis,morgen ga ik dit meteen proberen.

Wat ik wel constateerde is dat ik op een gegeven moment inderdaad de 169.xxx.xxx.xxx zag staan.

Dit vond ik al vreemd? Wat houdt dit in?
Dan kan ik morgen evt mn 2e poging anders aanpakken 8)

En inderdaad de CD van @ home is niet goed en de netwerkkaarten zijn ok

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 23:30 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:06:
-Heeft het Kabelmodem na iedere nieuwe instelling op een pc enige tijd nodig om zich te kunnen aanmelden en dan werkt de verbinding pas?
Nee, als het kabelmodem online is, moet je direct kunnen aanmelden. Wel moet je PC een IP adres krijgen van de DHCP server. (mits je je computernaam goed hebt ingesteld)
-Kan ik de USB converter wel achterwege laten in dit pakket of moet ik die converter gebruiken?
Je kan iedere NIC gebruiken, zowel USB als PCI. Op de helpdesk kunnen ze eventueel zien of de verbinding tussen NIC en Modem tot stand is gekomen (indien motorola modem). Ze kunnen dan het MAC van je NIC uitlezen.

Wat je eventueel ook kan proberen, is je kabel (coax dus) los te trekken van je modem, als je kabelverbinding dan stuk is, gaat je modem zelf als DHCP server werken en krijg je dus "direct" een 192.nogiets IP. Krijg je dat niet, dan is of je verbinding (tussen modem en computer) niet goed, (kabel zelf gemaakt) of je software niet goed, installeer je netwerk-ding eens opnieuw, met nieuwe drivers.
Wat ik met een Ipconfig /all commando zie is dat er geen IP gegeven staat op de netwerkverbinding van de USB modem.
-Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?
Alle apparatuur is immers in orde.
als je dus weet of de verbinding tussen je modem en je computer goed is, kan je verder gaan zoeken. als je dus simpel geen IP krijgt van de DHCP server, zie je in windows 169.nogiets staan, dan moet je je computernaam controleren, en als dat niet helpt, helpdesk.

Als je 0.0.0.0 krijgt, is je computer (softwares stuk) installeer je netwerkkaart opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxx op 22-06-2004 23:41 . Reden: typo ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Luxx schreef op 22 juni 2004 @ 23:34:
[...]

Nee, als het kabelmodem online is, moet je direct kunnen aanmelden. Wel moet je PC een IP adres krijgen van de DHCP server. (mits je je computernaam goed hebt ingesteld)

[...]

Je kan iedere NIC gebruiken, zowel USB als PCI. Op de helpdesk kunnen ze eventueel zien of de verbinding tussen NIC en Modem tot stand is gekomen (indien moterola modem). Ze kunnen dan het MAC van je NIC uitlezen.

Wat je eventueel ook kan proberen, is je kabel (coax dus) los te trekken van je modem, als je kabelverbinding dan stuk is, gaat je modem zelf als DHCP server werken en krijg je dus "direct" een 192.nogiets IP. Krijg je dat niet, dan is of je verbinding niet goed, (kabel zelf gemaakt) of je software niet geod, installeer je netwerk-ding eens opnieuw, met nieuwe drivers.

[...]

als je dus weet of de verbinding tussen je modem en je computer goed is, kan je verder gaan zoeken. als je dus simpel geen IP krijgt van de DHCP server, zie je in windows 169.nogiets staan, dan moet je je computernaam controleren, en als dat niet helpt, helpdesk.
Als je 0.0.0.0 krijgt, is je computer (softwares stuk) installeer je netwerkkaart opnieuw.
Thx tweakerz

Ik heb nu zeker wat dingen die ik morgen eens ga proberen om de kabelverbinding te activeren. Ik post mijn bevindingen morgen avond :)

nn all!
trasher

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heel veel info is op www.troublesathome.nl te vinden.

Maar goed. Je hebt het over een standaard kabelmodem.

Ik ga er van uit dat dat een klein zwart kastje is waar motorola op staat.

Die heeft , net als de oude com21 modems, maximaal een half uur nodig om online te komen.

Dat ding krijgt als het goed is je externe ip, en je pc krijgt een ip van de motorola wat in de 192.168.x.x reeks ligt.

Je kunt die motorola evt ook via je browser benaderen om settings na te kijken.

Een ip in de 169.x.x.x reeks is niet goed. Daar ga je het internet niet zo maar mee opkomen. Is een autoconfiguratie reeks van windows die gebruikt wordt als de nic op dhcp staat, maar de pc geen dhcp server tegenkomt.

verder is je "usb naar utp converter" een usb netwerkkaart. En als je al een netwerkkaart in de pc hebt zitten dan hoef je die usb nic niet te gebruiken.

Zorg dat je via de motorola dhcp aan hebt staan en op de pc ook, en je zou online moeten kunnen komen. Gooi anders de 3com eens weg bij apparaatbeheer, en laat hem opnieuw installeren.

Testen of je verbinding hebt met de motorola doe je met het ping commando. Kun je ook gebruiken om te kijken of het naar buiten toe werkt. werkt ping www.xs4all.nl dan weet je dat dns ook goed staat.

Check evt ook de faq over netwerken hier op tweakers, of de troubles athome site.

Verder gooi die athome cd heel ver weg, en installeer hem niet zoals al gezegd.
Is alleen maar vervuiling van je pc.

[ Voor 17% gewijzigd door aZuL2001 op 22-06-2004 23:43 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op 22 juni 2004 @ 23:40:
Heel veel info is op www.troublesathome.nl te vinden.

Maar goed. Je hebt het over een standaard kabelmodem.

Ik ga er van uit dat dat een klein zwart kastje is waar motorola op staat.

Die heeft , net als de oude com21 modems, maximaal een half uur nodig om online te komen.

Dat ding krijgt als het goed is je externe ip, en je pc krijgt een ip van de motorola wat in de 192.168.x.x reeks ligt.

Je kunt die motorola evt ook via je browser benaderen om settings na te kijken.

Een ip in de 169.x.x.x reeks is niet goed. Daar ga je het internet niet zo maar mee opkomen. Is een autoconfiguratie reeks van windows die gebruikt wordt als de nic op dhcp staat, maar de pc geen dhcp server tegenkomt.

verder is je "usb naar utp converter" een usb netwerkkaart. En als je al een netwerkkaart in de pc hebt zitten dan hoef je die usb nic niet te gebruiken.

Zorg dat je via de motorola dhcp aan hebt staan en op de pc ook, en je zou online moeten kunnen komen. Gooi anders de 3com eens weg bij apparaatbeheer, en laat hem opnieuw installeren.
Nog een laatste reply voor vandaag ;) inderdaad die USB converter is een NIC.
Ik dach alleen dat @home misschien iets speciaals met die hardware had gedaan waardoor je de usb moest gebruiken. Dit is gelukkig niet zo.

Ik neem het mee om morgen te testen!
Pagina: 1