Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV Splitten van 3 naar 4 of 5 tv's

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal sites doorgekeken en geen duidelijk antwoord gevonden. Het zit zo, ik heb thuis 1 ingang voor tv (zoals gewoonlijk)... hierachter zit een 3 uitgangssplitter en deze 3 uitgangen zijn alle 3 bezet waarbij een goed signaal is bij alle 3 de tv´s. Nu wil ik 1 of misschien 2 tv´s extra aansluiten, de vraag is alleen hoe kan ik dit het beste doen.. dus bijv. met een 5 splitter ipv 3 splitter, of een gesplitste uitgang nog een keer splitsen. Heeft iemand een idee en het liefst ook bij het antwoord duidelijk noemen welk merk-versie kabel of splitter je het best lijkt.

mvg,
roel

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

Ik heb thuis beneden de aansluiting gesplitst, door de doorvoer-aansluiting in de aansluitdoos te gebruiken. Vanaf hier loopt dan een kabel naar zolder. Daar hangt er een antenne-versterker met 2 uitgangen op. Er zitten 3 slaapkamers achter. De slaapkamer met de langste kabel ernaartoe heb ik zijn eigen uitgang gegeven, de andere 2 hangen met zo'n metalen splitter achter de andere uitgang. Dit geeft in elke kamer perfect beeld en kabel-radio.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:58

Dark

who tweaked the light?

Op http://www.elektroshop.nl/download.htm staan onder CAI een aantal voorbeelden van hirschman huis instalaties, zoiets is ongeveer het beste wat je kan doen.

Verwijderd

we hebben thuis ook 5 aansluitingen en zelfs nog 3 radio's op de tv aansluiting. Wat doen we. Er komt een kabel uit de meterkast die gaat door de kelder naar de tv in de huiskamer. Voor de tv heb ik een versterker geplaatst. Er gaat ook 1 kabel naar boven dier in totaal tot het laatste punt zeker 40 meter is. Deze wordt nog 3 keer gesplitst. Verder gaat er nog een kabel naar de keuken

Het beste kun je gewoon vroegtijdig in de kabel een verstrker plaatsen en dan opsplitsen. Als je het splitspunt mooi centraal hebt liggen zou ik een versterker halen met een sutk of 6 uitgangen oid. Hebben wij ook gebruik er alleen maar 3. Het je tenminsten overal een goed signaal als de kabels niet te lang zijn.

Het blijft toch ff kijke ivm kabel lengts enzo.

GRTZ poelman

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Bij ons zit het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 aop             pc
  |              |
  |-amp --{20m}--|--{15m}---tv2
  |              |        |
  |--radio1      |      radio2
  |              |
 vcr             |
  |          kabelmodem
 tv1

Zonder de amp(versterker dus) is er op zolder (tv2) veel ruis in het beeld, dit is omdat er veel kabel ligt (zeker zo'n 50m totaal met alle verbindingssnoeren erbij) en dat is het belangrijkst.
Het aantal tv's maakt niet uit, de langte van de kabel gaat het om.

Maar ik zou toch een versterker erbij nemen...

offtopic:
En dan staat in de @home installatiegids dat de modem niet verder dan 3 meter van het aop mag zitten })

[ Voor 6% gewijzigd door SA007 op 22-06-2004 23:36 . Reden: radios vergete :P ]

Verwijderd

In ieder geval alles hirschmann materiaal gebruiken, kan het niet fout gaan.
Bij de voorgaande electroshop url staan alle spulletjes, dan weet je hoe het eruit ziet.

Uit jouw antwoord blijkt dat je een aparte versterker hebt met 1 uitgang en daaraan een verdeler?
Als de versterker sterk genoeg is zou je dan gewoon een nieuwe verdeler kunnen pakken.

Als je een kant en klare versterker met ingangen hebt dan is een simpele uitgang splitter een optie maar het resultaat zal niet fantastisch zijn.

edit:
Oh hey ik denk dat je helemaal geen versterker hebt.
Het lijkt me sterk dat je zonder versterker kunt gaan beginnen.
Op de site staat een versterker met 1 uitgang, daar sluit je een verdeler op, hieraan alle tv kabels.
Je gebruikt de f-connectors om de kabels aan de verdeler te zetten, voor aan je tv's de kowki connectors.
Gebruik de koki 799 kabel van hirschmann.
Al dit spul is super afgeschermd.
De namen kunnen iets anders zijn hoor, even uit het hoofdje want ik ben ook bezig :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 23:52 ]

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 15:51

BCM

Uit een aan posts maak ik op dat sommigen aan het eind vd kabel en vlak voor de TV de versterker plaatsten. Echter vind ik dit niet handig. (correct me if i'm wrong). Wat jullie nu doen is een zwak verstoord signaal versterken zodat de TV voldoende signaal heeft om een redelijk beeld te geven. Veel beter is om aan het begin van de kabel de versterker te plaatsen en zodoende een zeer sterk signaal over de kabel te sturen.

Cedo Nulli

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Hoe vaker je splitst, hoe meer signaalsterkte je verliest. Dit is alleen op te lossen door er een versterker tussen te zetten. Versterkers werken helaas op stroom, dus moet je hem bij een stopcontact leggen. Een kabelsignaal van ongeveer 15 dB over een splitter, dan hou je ongeveer 10 dB over per kanaal. Dit is in princiepe genoeg, maar als je die 10-12 dB opnieuw wil splitten hou je nog maar 7-8 dB o.i.d. over, wat maar de helft is van je beginsterkte. Als je vaker dan 1x wil splitten zou ik een amplifier ertussen zetten.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Bestla

Kvinne

Bij gebruik van een versterker moet je wel in de gaten houden dat de sterkte van het signaal niet boven de 80db uit komt.
Het kastje op straat bevat een versterker met een uitgaande sterkte van 90db die naar verdeelblokken loopt van 12 aansluitingen elk. Aansluiting #1 heeft de sterkste waarde en dus de langste kabel voor het huis wat het verste weg staat. #12 heeft dus de kortste.
Zodat bij iedereen gemiddeld een waarde uit de AOP komt van 75db. Splitters dempen,kabels ook dus gebruik geen 'Gammazut" maar goede dikke kabels met een massieve kern en goede shielding.
Gebruik eventueel dempers bij een versterker. Als je 40 meter moet overbruggen zal je de versterker bij de AOP moeten zetten. Staat hier vlakbij een TV sluit die dan niet zomaar op de versterker aan maar zet een demper er tussen.

Ik hoop dat je er zo wel uit komt :)

Firebird72 heeft voor Casema storingsdienst gewerkt

Verwijderd

Topicstarter
ja kijk het is gewoon het geval dat na de 3-splitter die ik er nu heb zitten 2 van de 3 uitgang voldoende hebben aan 1a2 meter, maar die 3de loopt ongeveer 10a15 meter ver (meterkast naar 1e verdieping)... nu moet ik nog 2 aansluitingen creeren die nog weer 5 meter verder lopen vanuit de meterkast gezien..
zou dit dan een oplossing zijn, omdat ik hier 5 uitgangen zie:
http://www.hirschmann.nl/...chief/CAI-4-aansluitp.pdf (hoever hebben ze de versterker hier van de meterkast bedoeld, en de verdeler direct na de versterker neem ik aan)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 11:27 ]

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41
in 1 woord, hirschmann, en dan bedoel ik ook alles, niet alleen de kabel, ook de doosjes, de splitters, heel de meuk.

Ik heb het bij mezelf gemerkt, ik had een gamma doosje aan de muur zitten, continu sneeuw e.d. toen een hirschman doosje erin gezet, en hoppa, niets meer aan de hand.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hirschmann stuff en Spaun versterkers 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Armageddon_2k op 23-06-2004 15:48 ]

Pagina: 1