Toon posts:

Blue screen bij opstarten.. ook met xp install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he mensjes.. heb probleem

Laatst liep mn pc dus vast.. zodra die windows wou gaan laden PATS blauw scherm.. er stond het volgende:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME error code: 0x00000ED

nou leuk allemaal... ik doe mn xp cd erin.. maar wou niet booten.. ik stop mn Hd in mn pc beneden, installeerd 98 erop(omdat xp et zoiezo nie doet op mijn eigen pc als ik em op een andere pc installeer)...

ik stop mn HD leuk weer in mn eigen pc.. hoppa windows 98!
windows xp cd erin(onder windows) en setup komt netjes tevoorschijn..
hij gaat dus reboote om te gaan installeren(krijg je da blauwe scherm met onderin dat die allemaal dinge aant checken is ofzo..)
zodra die daar klaar mee is kreeg ik opeens de volgende melding:
Stop: C0000221 unknown hard error
\systemroot\system32\ntdll.dll

Ik dus die foutcode opzoeke op internet.. woila! oplossing.. flikker nieuwe ntdll.dll in die system32.
ik dus netjes doen.. ik start xp setup weer.. reboot......... en bij et zelfde moment waar ik vorige keer de unknown hard error kreeg kreeg ik weer PRECIES dezelfde bluescreen als helemaal in het begin met die unmountable_boot_volume

ik kan dus wel gewoon windows 98 in... maar xp wil niet lukken?? :S

wie kan me helpen???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Check je geheugen eens met memtest86, dit kan best wel eens liggen aan brak mem.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
inderdaad, defect geheugen geeft meestal deze verschijnselen.. Doch kan ook een brakke harde schijf hetzelfde doen..

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29
ik heb dit weleens gehad nadat ik mijn partities had verneukt in linux. het enige wat bij mij hielp was de volledige partitietabel wissen en nieuwe partities aanmaken.

je moet dus wel eerst ff alles backuppen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal ff memtest probere...

harde schijf is niet brak want ik heb de HD in een andere pc gehad en toen windows xp geinstalleerd en deed het gewoon...
maar als je xp op andere pc installeert en hd weer in je eige pc doet doet die et nie.. das wel jammer

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zoals Dtorro al zei: geheugen of hd, maar wat je ook niet moet vergeten zijn ide kabels.

Gewoon even checken met verschillende onderdelen.

Draai even memtest voor je geheugen.

Reset ook ff je bios, wil wel eens helpen.

Succes ermee ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=windows xp unmountable_boot_volume site:microsoft.com]

Succes :)

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 23:31
Hoeft niet eens brak geheugen te zijn, kan ook geheugen zijn dat niet helemaal compatible is met het betreffende moederbord. Had dat soort vreselijke problemen met een Leadtek Nforce moederbord.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

deze melding staat ook in de hangen en opstartproblemen troubleshooter die in de PMG FAQ gelinkt staat

zoek daar dus ff want ik ga hem expres niet linken :P

Verwijderd

Topicstarter
duurt memtest altijd zo lang? :S

nu al 1,5 uur bezig... en uhh al 400.000 errors gevonde? :|

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
memtest loopt oneindig door : er zijn 7 testen ofzo en hij begint weer vlot opnieuw , met zoveel errors is het tijd voor nieuw geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.SiS schreef op 24 juni 2004 @ 21:33:
memtest loopt oneindig door : er zijn 7 testen ofzo en hij begint weer vlot opnieuw , met zoveel errors is het tijd voor nieuw geheugen :)
haha oke ik probeer eerst wel het geheugen uit een andere computer.. memtest kan ik dus wel afsluiten :P
bijna 600.000 errors :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 21:38 ]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
opzich hoeft je memory niet kapot te zijn... check mijn topic: Caponi in "Vastlopers en reboots tijdens Windows se..."

ik krijg dus ook allemaal memory errors en blauwe schermen wanneer ik mijn FSB op 200mhz laat draaien, maar op 166 draait het prima... ik heb waarschijnlijk dus een moederbord probleem wat ik morgen ga omruilen bij de winkel.

je kan dus ook effe proberen om je FSB wat lager te gooien en dan weer memtest te draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 24-06-2004 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Caponi schreef op 24 juni 2004 @ 22:00:
opzich hoeft je memory niet kapot te zijn... check mijn topic: Caponi in "Vastlopers en reboots tijdens Windows se..."

ik krijg dus ook allemaal memory errors en blauwe schermen wanneer ik mijn FSB op 200mhz laat draaien, maar op 166 draait het prima... ik heb waarschijnlijk dus een moederbord probleem wat ik morgen ga omruilen bij de winkel.

je kan dus ook effe proberen om je FSB wat lager te gooien en dan weer memtest te draaien.
mijn fsb draait al op 100 terwijl die op 133 zou moete kunne... maar heb dat probleem nooit kunne oplossen

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 22:26:

*knipperdeknip*

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME error code: 0x00000ED

rest van de post

*knipperdeknip*
Ik heb |EXACT| hetzelfde probleem op een laptopje gehad afgelopen week. Harde schijf was echt harstikke kapot!

Microschoft verhaal over deze error: Klik

Samenvatting van Microschoft verhaal:
CAUSE
This behavior can occur if either of the following conditions is true:
* Your computer uses an Ultra Direct Memory Access (UDMA) hard disk controller, and the following conditions are true:
* You use a standard 40-wire connector cable to connect the UDMA drive to the controller instead of the required 80-wire, 40-pin cable.
* The basic input/output system (BIOS) settings are configured to force the faster UDMA modes.
* The file system is damaged and cannot be mounted.

De fout heeft dus niets met je geheugen te maken, uiteraard kan corrupt geheugen wel de oorzaak zijn van het beschadigen van je file system.

Bottom Line: je filesystem is KADUK en als het systeem al normaal draaide is de kans groot dat de harde schijf naar de harde schijven-hemel is gerezen.

Als je kapotte clusters oid hebt kun je nog een low-level format proberen (wel ff de juiste tools gebruiken anders kun je je HDD zowiezo wegflikkeren), maar dan geef ik je weinig kans. Luister even goed of de schijf rare geluiden geeft (continu dezelfde tik ofzow, in ieder geval iets wat erop zou kunnen duiden dat 1 van de koppen een mooie ets op de platters aan het trekken is).

[ Voor 45% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 25-06-2004 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
_E-RaZoR_ schreef op 25 juni 2004 @ 10:59:
[...]

Ik heb |EXACT| hetzelfde probleem op een laptopje gehad afgelopen week. Harde schijf was echt harstikke kapot!

Microschoft verhaal over deze error: Klik

Samenvatting van Microschoft verhaal:
CAUSE
This behavior can occur if either of the following conditions is true:
* Your computer uses an Ultra Direct Memory Access (UDMA) hard disk controller, and the following conditions are true:
* You use a standard 40-wire connector cable to connect the UDMA drive to the controller instead of the required 80-wire, 40-pin cable.
* The basic input/output system (BIOS) settings are configured to force the faster UDMA modes.
* The file system is damaged and cannot be mounted.

De fout heeft dus niets met je geheugen te maken, uiteraard kan corrupt geheugen wel de oorzaak zijn van het beschadigen van je file system.

Bottom Line: je filesystem is KADUK en als het systeem al normaal draaide is de kans groot dat de harde schijf naar de harde schijven-hemel is gerezen.

Als je kapotte clusters oid hebt kun je nog een low-level format proberen (wel ff de juiste tools gebruiken anders kun je je HDD zowiezo wegflikkeren), maar dan geef ik je weinig kans. Luister even goed of de schijf rare geluiden geeft (continu dezelfde tik ofzow, in ieder geval iets wat erop zou kunnen duiden dat 1 van de koppen een mooie ets op de platters aan het trekken is).
Waarom kan ik dan wel gewoon in windows98?? en als ik de HD in een andere comp doe en windowsXP installeer dat die het op die comp wel gewoon doet?? ;)

Memtest86 gas 680.000 errors aan.. kan nooit goed zijn, dus ik probeer eerst ff ander geheugen

• _E-RaZoR_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:19:
[...]

Waarom kan ik dan wel gewoon in windows98?? en als ik de HD in een andere comp doe en windowsXP installeer dat die het op die comp wel gewoon doet?? ;)

Memtest86 gas 680.000 errors aan.. kan nooit goed zijn, dus ik probeer eerst ff ander geheugen
Win98 != WinXP

Windows 98 staat op FAT32, niet op NTFS en dus GEEN (voor de muggezifters: dit is ff simpel gesteld) controle op de juistheid/volledigheid van de gegevens in het filesystem. Je weet toch waarom je nooit meer scandisk tegenkomt als je WinXP reboot na een vastloper? Dat Win98 gewoon boot op FAT32 terwijl de schijf kapot kan zijn vind ik niet verwonderlijk, maar het bewijst op geen enkele manier dat je schijf nog in orde zou zijn.

Heb je in Win98 scandisk of chkdsk gedraaid? Heb je enige idee wat de betrouwbaarheid van die schijf nog is? Een gewone format lost geen kapotte cluster problemen voor je op, daar zul je toch echt een LOW-LEVEL format voor moeten doen!

Even herhalen uit mijn vorige reply: De fout die je krijgt heeft in principe NIETS met je geheugen te maken, uiteraard kan corrupt geheugen WEL de OORZAAK zijn van het beschadigen van je file system. Dit verhaal stond ook duidelijk uitgelegd op microsoft.com waarnaar ik had gelinkt.

Feit is dat je filesystem op dit moment beschadigd is, dat ga je niet oplossen met andere reepjes geheugen.

[ Voor 20% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 25-06-2004 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
_E-RaZoR_ schreef op 25 juni 2004 @ 11:27:
[...]

Win98 != WinXP

Windows 98 staat op FAT32, niet op NTFS en dus GEEN (voor de muggezifters: dit is ff simpel gesteld) controle op de juistheid/volledigheid van de gegevens in het filesystem. Je weet toch waarom je nooit meer scandisk tegenkomt als je WinXP reboot na een vastloper? Dat Win98 gewoon boot op FAT32 terwijl de schijf kapot kan zijn vind ik niet verwonderlijk, maar het bewijst op geen enkele manier dat je schijf nog in orde zou zijn.

Heb je in Win98 scandisk of chkdsk gedraaid? Heb je enige idee wat de betrouwbaarheid van die schijf nog is? Een gewone format lost geen kapotte cluster problemen voor je op, daar zul je toch echt een LOW-LEVEL format voor moeten doen!

Even herhalen uit mijn vorige reply: De fout die je krijgt heeft in principe NIETS met je geheugen te maken, uiteraard kan corrupt geheugen WEL de OORZAAK zijn van het beschadigen van je file system.

Feit is dat je filesystem op dit moment beschadigd is, dat ga je niet oplossen met andere reepjes geheugen.
vertel mij dan is waarom ik wel gewoon xp kan installeren en booten als ik de HD in een andere computer stop? :)

• _E-RaZoR_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:32:
[...]

vertel mij dan is waarom ik wel gewoon xp kan installeren en booten als ik de HD in een andere computer stop? :)
Uiteraard kan ik hier geen antwoord op geven omdat ik niet weet of de rest van je systeem wel goed is. Misschien zijn alle andere onderdelen wel ontzettend brak...

Waar het om gaat is dat je in DIE pc DIE betreffende fout krijgt. Die fout wordt veroorzaakt door een corrupt filesystem. Je kan wel ander geheugen in je pc stoppen, maar daarmee maak je op dat moment je filesystem niet opeens minder corrupt.

Het is mogelijk dat ook je geheugen brak is, zeker met dat aantal fouten wat jij krijgt. Fouten in memtest wijzen echter vaker op foute mem-instellingen (ook SPD instellingen leveren vaak fouten op), dan op kapot geheugen. Je zal op meerdere geheugen instellingen memtest moeten draaien om gegrond te kunnen concluderen dat je geheugen kapot is. En zelfs dan kan het gewoon zijn dat je geheugen niet op DAT moederbord draait, maar op een andere prima.

N.B. Je hoeft niet ieder keer mijn volledige reply te quoten, dat maakt de thread onnodig lang en onleesbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 25-06-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
als het file system verrot is zou die in de andere pc XP toch ook nie kunne installere en booten..

• _E-RaZoR_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:52:
als het file system verrot is zou die in de andere pc XP toch ook nie kunne installere en booten..
Dat zou prima kunnen. Waarom zoek je niet even de software om een low-level format uit te voeren op die schijf, daarmee kun je ook UITSLUITEN dat het aan je schijf ligt. Op dit moment heb je namelijk geen enkel aanknopingspunt behalve de fout die je krijgt, en die wijst nog steeds op een corrupt filesystem.

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurt er dan met zon low-level format??

• _E-RaZoR_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 12:01:
wat gebeurt er dan met zon low-level format??
Eigenlijk twee dingen:
* Fouttest: De GEHELE oppervlakte van de schijf wordt gescand op 'bad sectors', dus niet alleen de allocation tables. Alle bad sectors worden doorgegeven aan de geintegreerde controller (lees: een soort biosje), welke wordt bijgewerkt.
[vereenvoudigde_info_modus]
Dit gebeurt in feite ook al in de fabriek, een platter is nooit perfect en in de controller staat opgeslagen welke gedeelten goed zijn voor gebruik (dataopslag).
[/vereenvoudigde_info_modus]
Hierna kunnen deze sectoren niet meer worden gebruikt. Een normale format zal dan ook geen slechte sectoren meer zien omdat ze simpelweg 'uitgeschakeld' staan.
* Zero-Fill: Alle sectoren van de schijf worden overschreven met nullen, dus ook partitie-informatie en mbr-gegevens.

Normaalgesproken worden deze twee dingen tegelijkertijd gedaan in de low-level format.

In principe zou je dit alleen bij oudere schijven hoeven te doen, het kan echter bij nieuwere schijven ook wel eens nodig zijn. Waar je goed om moet denken is dat je de juiste tools ervoor download, over het algemeen heeft elk merk (eventueel voor verschillende types) aparte software hiervoor.

Site met links naar LLF tools per fabrikant

[ Voor 41% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 25-06-2004 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
k thx ik ga het probere van et weekend

• DTorro
_E-RaZoR_ Hou eens even op met je geneuzel..

natuurlijk kan Brakke memory data fout overbrengen die je harde schijf overneemt.
Maar dat maakt je HD niet stuk!
Deze heer wil gewoon WINDOWS XP volledig opnieuw installeren.. Bij het installeren worden bestanden van de CD naar het geheugen gekopieert.

Als deze daarna corrupt weer op de HD belanden en worden gecontroleert Is het over en sluiten -> Blue Screen

Dus met gewoon ander geheugen en een complete Reinstall zal alles vlotjes verlopen. (je bent alleen alles kwijt van je HD)

Ik zou pas op het ALLLLLLEERRRLAAAATSTE moment een LOW-LEVEL format gaan doen. Aangezien windows op een andere PC met deze HD perfect draait lijkt me dit TOTAAL onlogisch.

formatteer bij de nieuwe XP installatie gewoon een compleet nieuwe NTFS schijf ervan (heb je dus ook een nieuwe MBR en File allocation table)

[ Voor 24% gewijzigd door DTorro op 25-06-2004 16:06 . Reden: toevoegende info ]

• _E-RaZoR_
  • Niet online
DTorro schreef op 25 juni 2004 @ 14:15:
_E-RaZoR_ Hou eens even op met je geneuzel..
Beetje jammere opmerking vriend.... als jij het niet kan volgen is het niet direct geneuzel.
natuurlijk kan Brakke memory data fout overbrengen die je harde schijf overneemt.
Maar dat maakt je HD niet stuk!
Ik zeg toch precies wat jij ook zegt. Lees nou ff duidelijk wat ik heb geschreven; ik heb het over het beschadigen van het filesystem, niet de HD zelf:
Even herhalen uit mijn vorige reply: De fout die je krijgt (even voor DTorro herhalen: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME) heeft in principe NIETS met je geheugen te maken, uiteraard kan corrupt geheugen WEL de OORZAAK zijn van het beschadigen van je file system (voor Dtorro: filesystem != fysieke HD). Dit verhaal stond ook duidelijk uitgelegd op microsoft.com waarnaar ik had gelinkt.
Heb je het nu wel goed gelezen???
Deze heer wil gewoon WINDOWS XP volledig opnieuw installeren.. Bij het installeren worden bestanden van de CD naar het geheugen gekopieert.

Als deze daarna corrupt weer op de HD belanden en worden gecontroleert Is het over en sluiten -> Blue Screen
Zo simpel werkt het nu ook weer niet he....
Dus met gewoon ander geheugen en een complete Reinstall zal alles vlotjes verlopen. (je bent alleen alles kwijt van je HD)
Heeftie toch al gedaan, en werkte ook niet. Z'n filesystem raakt iedere keer corrupt. Ik heb al gezegd (net als jij DTorro in je eerste reply) dat het inderdaad het geheugen kan zijn, maar dat ook prima de schijf brak kan zijn. Het laatste lijkt me het meest aannemelijk gezien de errors die hij krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 25-06-2004 15:05 ]

• DTorro
[b]........
Heeftie toch al gedaan, en werkte ook niet. Z'n filesystem raakt iedere keer corrupt. Ik heb al gezegd (net als jij DTorro in je eerste reply) dat het inderdaad het geheugen kan zijn, maar dat ook prima de schijf brak kan zijn. Het laatste lijkt me het meest aannemelijk gezien de errors die hij krijgt.
Juist en hoe komt dus dat op een andere pc Met deze HD wel gewoon naar behoren werkt??

In ieder geval niet door een harde schijf met een stofje erin die bad sectors veroorzaakt.
En waarom IK in ieder geval zeker weet dat dit dus geheugen MOET zijn is omdat ik dit EXACTE probleem (ook met unmountable_boot error) bij een kennis door nieuw geheugen heb opgelost (ook Memtest errors)

dus laat de jongen nou eerst nieuw geheugen installeren VOORDAT je hem een lowlevel format laat uitvoeren.

• _E-RaZoR_
  • Niet online
@Dtorro: Lees even mijn eerste reply. IK heb tot tweemaal toe EXACT dezelfde error gehad maar bij mij was het in beide gevallen de schijf die stuk was.

Je bent niet de enige die deze fout heeft gehad, en als je goed de link naar MS had gelezen had je gezien dat er maar 1 oorzaak is voor de UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME error; namelijk een corrupt filesystem. Dit corrupte filesystem kan vervolgens ook weer verschillende oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een kapotte harde schijf, kapot geheugen of een softwarematige oorzaak. JIJ kan moeilijk concluderen op basis van dit verhaal dat het aan het geheugen MOET liggen. Er kunnen meerdere oorzaken zijn en het schiet mij daarom een beetje in het verkeerde keelgat als je iemand anders zijn/haar advies als geneuzel afdoet.

Nogmaals, ik sluit defect geheugen absoluut niet uit! Het duurt alleen ff voor je gegrond kan zeggen dat je geheugen echt stuk is, geef het dan eerst de titel "incompatible". Ik quote mezelf maar weer even:
Fouten in memtest wijzen echter vaker op foute mem-instellingen (ook SPD instellingen leveren vaak fouten op), dan op kapot geheugen. Je zal op meerdere geheugen instellingen memtest moeten draaien om gegrond te kunnen concluderen dat je geheugen kapot is. En zelfs dan kan het gewoon zijn dat je geheugen niet op DAT moederbord draait, maar op een andere prima.
Een low-level format is helemaal niet zo'n big deal. Je weet i.i.g. binnen een uur 100% zeker of je schijf kapot is of niet. Volgens mij gaat dat sneller en is het goedkoper dan direct nieuw geheugen gaan regelen.

dus laat de jongen nou eerst een lowlevel format uitvoeren VOORDAT je hem nieuw geheugen laat kopen.

Anyway, Warhammer, it's up to you!

[ Voor 21% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 25-06-2004 16:36 ]

• DTorro
ermm ik zou hem geen nieuw geheugen laten kopen.. simpel weg even lenen van een andere pc en testen

• _E-RaZoR_
  • Niet online
DTorro schreef op 25 juni 2004 @ 16:55:
ermm ik zou hem geen nieuw geheugen laten kopen.. simpel weg even lenen van een andere pc en testen
ok, dan ist goed... :P

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Low level format? wie doet dat nog...
Windows XP kun je zelfs proberen te instaleren zonder een harde schijf in het systeem, je krijgt dan netjes een melding dat er geen volume gevonden is voor de installatie. Niet een BSOD!

Leen ff wat geheugen van iemand of je stagebedrijf :P

Verwijderd

Topicstarter
nou... ik heb dus ff geheugen uit een andere pc gepakt.. nix :'( nogsteeds blue screens... geheugen is dus toch niet kapot..

ik probeer wel zon low-level format, moet toch wat proberen..

verder nog tips iemand?? :/

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is zeer ongebruikelijk maar het is me eens gebeurt : het heeft verband met processors en overclocken, als je durons/athlons had (in der tijd dat thunderbird stoer was) moest je met potloodstreepjes zetten , nu hadik dus zovaak al die koeler erop/eraf gehaalt dat uiteindelijk een klein hoekje van mijn core was afgebroken ( cache stukje :P ) daar kwam ik pas later achter natuurlijk want je kan niet onder de koeler kijken. maar dan werkt het wel maar krijg je gewoon om de min een error. omdat zn lvl2 verrot is. ik zeg dat dit uitzonderlijk is ;P
En lowlevelformat is beetje uit de tijd eigenlijk ;) en je kan winXP op fat zetten trouwens nietslim maar werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.SiS schreef op 04 juli 2004 @ 20:35:
Dit is zeer ongebruikelijk maar het is me eens gebeurt : het heeft verband met processors en overclocken, als je durons/athlons had (in der tijd dat thunderbird stoer was) moest je met potloodstreepjes zetten , nu hadik dus zovaak al die koeler erop/eraf gehaalt dat uiteindelijk een klein hoekje van mijn core was afgebroken ( cache stukje :P ) daar kwam ik pas later achter natuurlijk want je kan niet onder de koeler kijken. maar dan werkt het wel maar krijg je gewoon om de min een error. omdat zn lvl2 verrot is. ik zeg dat dit uitzonderlijk is ;P
En lowlevelformat is beetje uit de tijd eigenlijk ;) en je kan winXP op fat zetten trouwens nietslim maar werkt wel.
ding is niet overclocked ofzo.. laatste keer dat mobo/cpu eruit is gewees is 2 jaar gelede ofzo.. daar kn dus nix mee gebeurt zijn..

mischien toch het moederbord kapot?

Verwijderd

het was al gezegd dat IDE kabels het ook zou kunnen zijn, maar gebruik je toevallig van die ronde kabels? want daar heb ik ook eens vreemde problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 20:41:
het was al gezegd dat IDE kabels het ook zou kunnen zijn, maar gebruik je toevallig van die ronde kabels? want daar heb ik ook eens vreemde problemen mee gehad.
nee gewone standaard ide kabels.. ik ga het proberen met andere kabels!

Verwijderd

Topicstarter
thx was dus toch de IDE kabel :) :)

Verwijderd

Topicstarter
oh my god........

gister deed alles et perfect met een andere IDE kabel....

vanmorgen start ik op.... PATS BLUE SCREEN :'( :'( :'( :'(

waar kan dit aan ligge? :(

• _E-RaZoR_
  • Niet online
_E-RaZoR_ mompelt iets over een LLF of een nieuwe HD

Verwijderd

Topicstarter
k ga ik dat toch ff probere ;)

ik kan nu wel in veilige modus trouwens, kon ik eerst ook nie

Verwijderd

probeer eerst even het volgende: OM FAQ / Beleid

Straks zit je uren te low levellen en kun je dit morgen weer doen omdat er weer meer bad sectors bijgekomen zijn (dit zie je meestal bij hdd's welke aan het overlijden zijn).

Verwijderd

Topicstarter
k.. :D

anders install ik xp wel op me andere HD.. kijke of dat gaat lukke

Verwijderd

Topicstarter
oke.. was dus blijkbaar toch de hd....

heb me andere hd erin gedaan, xp erop.. en woila alles deed het..
volgende dag ik doe de pc aan... jep doet et gewoon

maar nu heb ik een ander probleempje?? :S
soms reboot me pc spontaan..... vandaag 2x gebeurt.... waar the hell kan dat aan ligge :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 00:05:
oke.. was dus blijkbaar toch de hd....

heb me andere hd erin gedaan, xp erop.. en woila alles deed het..
volgende dag ik doe de pc aan... jep doet et gewoon

maar nu heb ik een ander probleempje?? :S
soms reboot me pc spontaan..... vandaag 2x gebeurt.... waar the hell kan dat aan ligge :S
Aan je geheugen wat gaar is.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 00:16:
[...]

Aan je geheugen wat gaar is.....
owja das een goeie.... damn alles gaat ineens kapot ofzo? :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nee, doe maar weer eens memtest draaien, zal je zien dat je weer kapot geheugen hebt, je geheugen was al niet goed bij de vorige test.. dus logisch dat Windows instabiel is :P

Verwijderd

En kijk eens voor de gein ook naar de condensatoren, het percentage borden van dat type met bolle condensatoren is denk ik groter dan het percentage borden met goede condensatoren.

Die K7T266 serie heeft nogal brakke condensatoren

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 23:31
Mijn Leadtek Nforce moederbord rebootte regelmatig, bleek aan incompatible (en niet brak) geheugen te liggen. Duur corsair geheugen werkte niet, no-name DDR uit een oude computer liep als een trein (en nog steeds): Memtest gaf bij geen van beide errors (werkte onder dos). Het ging meestal al fout bij de Windows installatie.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1