Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben van plan de volgende cameratas te kopen voor mijn nieuwe D70, 3 obejctieven, accesoires en driepoot statief.

Het gaat om de tamrac model 5273 Expedition 3

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5273m.jpg
Specs:
This compact, expedition-level photo backpack has foam-padded dividers to hold most digital or film SLRs with a lens attached, additional lenses and accessories. Features include: QuickClip™ tripod attachment system with vinyl reinforced mesh pocket, front accessory pocket with Tamrac's Memory & Battery Management System™(patent pending), EasyGrip™ handle, inner Windowpane-Mesh™ accessory pockets, and padded backpack harness. Add Tamrac accessories to the Strap Accessory System™(S.A.S™) and Modular Accessory System™(M.A.S.™) attachment slots to customize this pack.
Heeft iemand ervaring met deze tas en wat zijn de eventuele voordelen en nadelen.

Is het trouwens mogelijk om een statief mee te nemen, want dat staat nergens duidelijk vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
Fleshi schreef op 22 juni 2004 @ 22:14:
Is het trouwens mogelijk om een statief mee te nemen, want dat staat nergens duidelijk vermeld.
Features include: QuickClip™ tripod attachment system
denk het wel ;) geen idee hoe de quickclip werkt, maar het zit erop.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 12:01
Bedenk ook even dat als je een rugzak hebt, je niet(goed) op je tas kunt letten als je door drukke straatjes loopt. Hij zit immers op je rug, even open maken en je camera en ander zooi is weg. :'(

Aan de andere kant als je een zware camera hebt is een rugzak wel lekker. Ik heb zelf een schoudertas(lowepro nova 3 oud model ) en met een zware camera + de rest van de zooi is wel last van je schouders/nek.

Ik heb er een Olympus E 20P, MCON 40(macrolens), XS-Drive II, GP smartlader + 12 batt, statief(Cullmann Mini Pod Presto) + alle snoertjes in zitten. Als je dan een dagje gaat wandelen moet je toch wel af en toe wisselen van schouder. Bij een rugzak heb je dat niet waarschijnlijk.

My 2 $ ;)

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is mijn tas :)

Ik heb zelf een EOS 300D en daarmee past hij prima. Het draagcomfort is uitstekend. De bescherming tegen schokken en vallen is goed. Regenprotectie heb ik nog niet geprobeerd.
Bedenk wel even hoeveel lenzen en andere spullen je mee wilt nemen (nu en in de toekomst). Wat je nu mee wilt past, maar het houdt niet over. De tas is vrij klein, op het plaatje lijkt hij groter. Misschien kan je dan ook beter voor een maatje groter kiezen. Ik betwijfel ook of het praktisch mogelijk is een statiefje mee te nemen met deze tas (heb ik zelf niet).

Wat betreft snel openmaken: hij gaat niet heel makkelijk open, zeker als je de twee ritsen niet aan de bovenzijde laat zitten, maar ze alletwee naar een zijkant ritst.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 18:09

Floor-is

5.2

Ik heb deze (of eentje die er dan wel verdacht veel op lijkt) ook gehad, op zich een heel fijne tas, maar dat statief erop vond ik niet echt een aanrader. (Misschien hebben ze dat systeem inmiddels veranderd.)

Je kan je camera, flitser en 2-3 lenzen er prima in kwijt, maar het houd niet over. Zeker als je in de toekomst nog verwacht uit te breiden zal je dan ruimte tekort gaan komen.

Mijn eigen tas zit vanaf eind deze week ook bomvol, misschien dat ik ook maar eens moet gaan kijken naar een grotere. (Heb een LowePro DryZone100, misschien moet ik dan toch naar de 200...)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
vulcan schreef op 23 juni 2004 @ 10:20:
Bedenk ook even dat als je een rugzak hebt, je niet(goed) op je tas kunt letten als je door drukke straatjes loopt. Hij zit immers op je rug, even open maken en je camera en ander zooi is weg. :'(
Je kunt er anders toch ook een klein hangslotje opdoen. Gewoon aan beide ritsen vastmaken, dan krijgen ze hem niet open.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22718

Wat betreft diefstal gevoeligheid (in de drukke straten). Als ze niet kunnen zien dat er een camera inzit is de kans niet zo groot dat je iets overkomt. Maar als ik het goed begrijp zit het statief aan de buitenkant, in dat geval ben je wel een doelwit (vooral als je in steden als Rome, Praag en Barcelona loopt).
Maar een slotje helpt wel want dan moeten ze hem opensnijden en als je goed oplet kan je zorgen dat ze daar niet genoeg tijd voor hebben.
Let op! Dit is wel geschreven in de "paranoïde modus" :D Laat je niet gek maken 8)7
Pagina: 1