Toon posts:

[VB6] Click event in een user control werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een user control gemaakt wat een knop moet voorstellen. Nou heb ik een click event gemaakt dat er als volgt uitziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
'usercontrol:

Event Click() 'MappingInfo=UserControl,UserControl,-1,Click

Private Sub UserControl_Click()
    RaiseEvent Click
End Sub

'form waar de usercontrol op staat:

Private Sub UserControl1_Click()
    MsgBox "Test"
End Sub

Op het usercontrol staan een shape en 2 labels.

Als ik in runtime op de usercontrol klik dan gebeurt er gewoon nix :?

Ik heb al op GoT gezocht en ook op internet maar ik heb nix relevants kunnen vinden...

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Heb je bij de declaratie gebruik gemaakt van WithEvents of zeg ik nu iets heel doms? Ik kan het hier niet checken of en hoe dat kan dus dat mag je zelf proberen ;)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Zet eens een breakpoint in usercontrol_click. Komt ie daar ueberhaupt? Welke controls heb je nog meer op je usercontrol staan ? Deze krijgen nl de click events dan.

Normaal gesproken los je dit op door een lege image control ( of die andere ) over je andere componenten heen te leggen, en daarvan het click event op te vangen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik op de usercontrol heb zijn 2 labels en een shape. Mijn bedoeling is eigenlijk om als er op de usercontrol wordt geklikt, de kleur van de shape wordt veranderd.

Ik heb een breakpoint gezet op de klik event en hij komt er niet eens dus ergens gaat iets mis maar ik kan nix vinden waar dat aan zou kunnen liggen.

Ik ga het eens proberen met die lege image control.

Bedankt voor jullie reacties _/-\o_