[GTA: Vice City] Geen geluid bij radio en tussenstukjes

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Nou leek het me leuk om het spel GTA: Vice City weer eens te gaan spelen. Deze heb ik een half jaar geleden voor het laatst gespeeld toen nog op mijn oude systeem, en het liep op wat schokkerig na redelijk vloeiend. Heb het spel zelfs helemaal uit kunnen spelen. Toen ik mijn nieuwe systeem kocht heb ik alle GTA savefiles geback-upped. Ook heb ik mijn oude geinstallde files direct gecopieerd naar mijn nieuwe harde schijf.

Alleen vandaag liep ik tegen het volgende probleem aan. Als je de game opstart krijg je enkele intro filmpjes te zien. Hierbij hoor ik gewoon het geluid. Ook wanneer ik in het menu zit hoor ik geluidjes. De problemen beginnen zodra ik 1 van mijn oude savegames start of een geheel nieuwe game start. Bij de laatste krijg je enkele tussenstukjes (z'n soort scene) te zien. Ik zie poppetjes bewegen en ook zie ik de ondertiteling, alleen ik hoor helemaal geen geluid. Met behulp van ALT+TAB en daarmee continu te switchen tussen GTA en Windows hoor je telkens een klein stukje nieuw geluid, maar blijft daarna hangen. Waarna je weer op ALT+TAB moet duwen.

Ook als ik een van mijn oude savegames start en ik jat een auto dan hoor ik geen radio geluid, KChat en VRock e.d. Ook het geluid is weg bij die tussenstukjes.

Deze geluidsproblemen treden zowel op bij een vers geinstaleerd spel als degene welke ik in het begin ff heb gecopieerd van oude harde schijf naar de nieuwe.

In het "Audio options"-menu is er keuze uit enkele soorten audio. Auto-detect levert op -> "Creative Labs EAX [tm]". Het geluid in het menu is dan heel zacht en de SFX-sounds ingame klinken nogal echo-erig. Ook is er nog te kiezen "Creative Labs EAX 3 [tm]" maar deze kan GTA niet vinden. De overige opties zijn "dsound3d hardware support", "dsound3d software emulation" en "Rat game tools RSX 3d sound". Alleen die met hardware support geeft naar mijn smaakt het mooiste geluid.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
• Alle audio opties bij langs gelopen.
• GTA readme doorgenomen, met name het stuke "Changing hardware / re-initialization". Maar die tips hielpen ook niet.
• DirectX options nagelopen op hardware versnellingen. Deze staan/stonden op volledig hardwarematig.
• In het configuratiescherm -> Multimedia -> Audio -> Afspelen/opnemen staat alleen "nVidia nForce(tm) Audio" als keuze en als voorkeursapparaat

Waar wil ik heen?
• Ik zou graag willen dat ik weer standaard radio geluid hoor in de auto's
• Ik zou graag willen dat ik weer geluid hoor bij de tussenstukjes
• Wat moet nu nog doen om datgene wat hierboven staat werkend te krijgen?

Hieronder staan even mijn huidige en oude PC systemen configuraties:

Huidige PC specificaties:
  • Maxtor 120GB 8MB cache 7200rpm
  • Asus A7N8X-deluxe 2.0
  • AMD 2500+ (@ 3200+)
  • 2x Twinmos 256MB PC3200 cas 2.5
  • AGP Club3D ATI Radeon 9600 PRO
  • onboard 3com netwerkkaart wordt alleen gebruikt
  • onboard nVidia geluidskaart
  • Windows 98 Second Edition
  • ATI Catalyst 4.3
  • DirectX 9.0b
Vorige PC specificaties:
  • Quantum Fireball 20GB 5400rpm
  • MSI Apollo Pro133 (6153VA)
  • Intel Celeron 633 MHz (@ 790 MHz)
  • 1x noname 256MB PC133 + 1x noname 512MB PC133
  • AGP Point of View Geforce2 MX 400
  • ISA 10/110 Mbit/s Intel netwerkkaart
  • PCI Sound Vision SV4000 geluidskaart
  • Windows 98 Second Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
Toeval iets als een codec pack geinstalleerd? (ben ff de naam kwijt van die hele bekende die ook voor veel problemen zorgde, dacht Nimo-codec?) Bij sommige spellen wil dat namelijk nog wel eens ooit tot problemen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
De naam nimo-codec, iig iets wat daar sterk op lijkt, komt me wel bekent voor maar ik heb tot zover ik weet geen massa's codecs geinstalleerd.

Het is trouwens wel zo dat ik bij een groot gedeelte van MPEG-filmpjes (kan ook AVI's zijn) het geluid stottert, loopt 1 seconde goed en de volgende seconde is dan halfversneld. In winamp zie je dan ook dat de tijd niet helemaal per seconde omhoog loopt, maar die schokt net zohard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Zonet nog even een paar van mijn MP3-tje in de mp3 map van GTA gedaan om te kijken of de ingame MP3-player wel werkt. Maar helaas ik hoor nog steeds geen geluid.

[edit]
Ik heb het nu goed gekregen, door de Nvidia Soundstorm drivers te vervangen door de Realtek AC'97 drivers. Ik kwam er vandaag achter dat die Soundstorm voor 5.1 sound was bedoeld en dat de Realtek AC650 chip drivers misten. Door deze te installeren ging het geluid weer als vanounds.

[ Voor 48% gewijzigd door Sybr_E-N op 27-09-2004 19:12 . Reden: Yeey, het werkt ]