Toon posts:

video bekijken via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 512 Kb adsl verbinding en ik woon momenteel in het buitenland. Ik wil graag het nos journaal zien (via de site www.op.tv) via deze site werkt het nieuws dus niet een aantal andere programma's doen het wel. Ook wil ik villabvd lunch tv kijken via www.villabvd.nl maar ook dit lukt niet. Radio 1 van de nos doet het ook niet. Enig idee waar aan het kan liggen?? Ik heb windows XP en de laatste versies van de mediaplayer en realplayer. Ik heb ook een aantal codecs geinstallerd ik weet niet precie swelke maar iig Xvid. OOk heb ik het geprobeerd met een all in one codec dat maakte niets uit, geen idee of het iets met codecs te maken heeft. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je ook aangeven WAT er niet lukt?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ik klik dus op de betreffende links en bij de meeste links van www.op.tv wordt er een nieuw venster geopend en hierin zie je plaatje waarin normaal de video afgespeeld zou worden maar dit een jpeg plaatje ofzo. bij de links die wel werken via deze site opent er een mediaplayer (of realplayer) en daar wordt het bestand dan in afgespeeld. Bij villabvd klik ik op de links en dan gebeurd er niets, klik ik met mijn rechtermuisknop en zeg ik openen in nieuw venster dan zegt die dat die site niet te vinden is, onderin staat iets van javascript: voi(0) ik hoop dat het voldoende extra info is

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 21:56

DSK

boeiend...

Ben je zeker dat je het programma hebt geinstalled die op de site vermeld staat.
Misschien is er ook iets mis met je extensies (programma die er vroeger was en nu nog steeds gekoppeld staat voor die extensie van het filmpje)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet zeker dat ik de vereiste programma's heb, ik heb de mediaplayer geupdate en de laatste versie van realplayer geinstalleerd. Maar wat die extensies betreft, daar heb ik geen idee van, wat hou dat in??

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 22:04:
ik klik dus op de betreffende links en bij de meeste links van www.op.tv wordt er een nieuw venster geopend en hierin zie je plaatje waarin normaal de video afgespeeld zou worden maar dit een jpeg plaatje ofzo. bij de links die wel werken via deze site opent er een mediaplayer (of realplayer) en daar wordt het bestand dan in afgespeeld. Bij villabvd klik ik op de links en dan gebeurd er niets, klik ik met mijn rechtermuisknop en zeg ik openen in nieuw venster dan zegt die dat die site niet te vinden is, onderin staat iets van javascript: voi(0) ik hoop dat het voldoende extra info is
even tussendoor als er onderin "Javascript: void(0)" staat dan betkent het dat de link waarop je klinkt een javascript aanroept die zelf een nieuw venster probeert te openen. Omdat je dat forceert door zelf een nieuwe pagina te openen werkt dat niet. Dit is echter geen oplossing voor jou probleem :(

Trouwens, ik kan de NOS uitzending ook niet bekijken. Terwijl het met een uitzending van RTLZ wel lukt. Mischien andere mensen die dit kunnen bevestigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Twisted op 22-06-2004 22:27 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt maar wat zou dan de oplossing kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee hoe ik het kan oplossen?

Verwijderd

Werkt het trouwens wel via een directe link? (NOS Journaal))
edit:
Het is natuurlijk geen oplossing, maar zo kan je wel zien of het aan de codecs ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 11:00 ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 22:57

Niek

f.k.a. The_Surfer

Probeer eens of ze via http://www.uitzendinggemist.nl/ wel werken.
Zoniet, de directe links moeten het sowieso wel doen. Tis vaak wel even prutsen in de source om de link te achterhalen. Radio1 live link is trouwens http://www.omroep.nl/radio1/radio1-breed.asx
Meer audio streams kan je vinden op http://radiowereld.nl/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
ja dat werkt dus wel, had ik van de week geprobeerd en net ook even maar via het video archief speelt er niets af. Maar ik heb nu wel de goeie nieuws link gevonden Thanx :*)
Enig idee hoe ik villabvd wel kan afspelen? die werkt nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
de links via www.uitzendinggemist.nl werken ook niet. Er opent wel een nieuw venster maar hierien wordt niets afgespeeld, je ziet alleen een jpeg van het video venster en daarnaast nog iets. Die link van radio 1 werkt wel maar via die radio stite krijg ik hem niet geopend??

Verwijderd

Villa BVD (van vandaag)
Deze is leuker, hier moet je de week (hier 26), de dag (hier woensdag) en de datum (hier 040623) veranderen voor een ander filmpje :)

Tsjaa, als je ze echt wil zien en niets lukt kun je het dus zo proberen :)
edit:
Zie dat dat alleen voor deze week werkt :P /me st00pid

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja via deze link kan ik villabvd dus wel zien ;) , maar hoe kan ik dan andere aflevringen krijgen? Waar kan ik die datums etc. veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
bedacht net zelf iets en het werkt allemaal ;) ;) dus bedankt en ik ga ff kijken

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 17:03:
bedacht net zelf iets en het werkt allemaal ;) ;) dus bedankt en ik ga ff kijken
En als je hier dan ook nog verteld _wat_ je precies zelf bedacht, dan hebben andere mensen die dit topic vinden als ze ook dit probleem hebben er ook nog wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de snelkoppeling gekopieerd en aangapast in wordpad
Pagina: 1