Niet gezocht. Ik had het hele draadje doorgenomen en bij de eerste keer lezen van deze dacht ik "zo die is geniepig". Vrijwel gelijk zonder al te diep te gaan dit topic geopend omdat ik er in eerste instantie eigelijk niets anders dan een troll in zag. En daarmee bedoel ik geen kritiek op MS, want ik kan heel goed met onderbouwde kritiek op MS leven.
Jij opent een startpost met daarin een dusdanige verwoording dat de de betreffende reactie op de FP meteen in een kwaad daglicht zet. Daarmee zet je mede moderators aan om er troll in te gaan zien. Voor iemand van de FP die hier niet bekend is is dat te accepteren, van jou imho niet gezien je functie.
Valt wat voor te zeggen, maar ook ik ben mod op de fp en heb hier nergens geïnsinueerd dat hier bijvoorbeeld gepowermod moest worden. Op die manier was ik echt niet zeker van mijn zaak en dus blijkbaar ook niet over de eenduidigheid.
Vervolgens worden in de komende reacties een aantal regels waar een goede moderator zich aan moet houden geschonden zoals user-history menemen in de beoordeling, het vrij vertalen naar eigen inzicht om er toch een troll van te kunnen maken, en het nadeel van de twijfel geven. Dat is erg jamer en is niet de bedoeling van dit forum en het modsysteem.
Ik ben het niet eens met je strofe over vrij vertalen om te zoeken. Dat is absoluut niet het idee geweest. De overige punten zouden inderdaad niet in overweging mogen worden genomen bij het modden van een reactie.
De post is erg onduidelijk, en voor meerdere interpretaties vatbaar. Dat komt duidelijk naar voren in deze draad. Geen daarvan is echt troll, maar de post is mogelijk te interpreteren als kritiek op MS. Maarrr.. dat is ook geen troll!! Kritiek op MS is geen troll, er zijn duizenden valide rederen om kritiek op MS te hebben of welk ander rechtspersoon ook.
Post is nu door mij door voortschrijdend inzicht inmiddels ook boevngescreven op meerdere manieren te interpreteren. Dit komt overigens nu wel over als het zogenaamde zoeken naar een uitleg. Ik las een troll in eerste instantie en ben nu overtuigd dat het ook misschien iets anders _kan_ zijn. Ik kan niet in de gedachte van de schrijver kijken. Hij kan ook nog steeds gewoon als troll bedoeld zijn. Maar dit is dan een soort verborgen-niet-troll?
Zoals al eerder gesteld eens met de Polaris way, niet met het verdere punt. Zoals ook Polaris al aangaf kunnen trollen en grappen tegen elkaar aangeschurkt liggen. Dit hoeven zeer zeker geen uitersten te zijn.
* KeX denkt overigens wel dat het samensmelten van uitersten de moddemocratie ten goede komt. Zo ook het tegenhangendgewicht van de bezoekende TMF'ers. Zolang niet iedereen voordoet alsof hij/zij de wijsheid in pacht heeft moeten we een heel eind kunnen komen.