Tweakdsl verlaagd me verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben sinds een maand of 3 overgestapt van fast xs4all naar een ultradsl pakket van tweakdsl, wat altijd goed heeft gewerkt.
8mbit (787Kb/sec)down maar 512up
Ik had ze een mailtje gestuurd of ze dit naar 1024up konden verhogen want dat staat ook in mijn abonnement, na 2 dagen was dat geregeld.
En toen is de ellende ook meteen begonnen.
Ik kom niet meer boven de 5mbit down uit !
Up is redelijk ,920Kbit/sec maar dat is ook het enigste.
Ik heb last van packet los en het lijkt wel of de verbinding helemaal dichtslibt,
en hij valt minstens 1 keer per dag helemaal weg.

Nu heb ik ze een aantal keer gesproken maar ik kom niet echt verder met ze.
Zij zeggen ,ja meneer het werkt toch of, ja de lijn is vol gelopen,start na een half uur je modem maar opnieuw op ,of nee het ligt aan mijn apparatuur.
Maar mijn apparatuur heeft altijd goed gewerkt en zij hebben iets aangepast ik niet.
En ze zeggen dat in hun voorwaarden staat tussen de 2 en 8mbit.
Voor de zekerheid heb ik toch zelf maar 3 verschillende modems geprobeerd ,alle bekabeling vervangen, isra punt en bekabeling onder me huis na laten meten, en kpn heeft op afstand mijn lijn getest .
Maar niks heeft geholpen want het was allemaal goed.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1142 meter.
Geef me niet eerst een bijna goed werkende verbinding om die vervolgens in te ruilen voor een verbinding die 2mbit langzamer is en onstabiel
Het lijkt wel een kabel verbinding heb ik zelf het idee.
Nu wil ik van het contract af met ze maar dat doen ze niet omdat het voor een duur van 12 maanden is en ik een werkende verbinding heb.
Hij is alleen niet werkbaar voor mij , want ik verlies zelfs terminal of citrix sessies.

Nu zag ik dit in hun voorwaarden staan ,
Mocht de Contractant zich niet aan deze regels houden, heeft TweakDSL het recht de Internetverbinding te verbreken, en de overeenkomst met de Contractant te ontbinden of op te schorten.
Weet iemand wat die regels precies zijn zodat zij mijn contract zelf willen ontbinden of weet iemand een andere oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mja.

een 8/1 is dan ook een minimaal 2, maximaal 8Mbit down / max 1 Mbit up verbinding, waarbij alle schakels tussen je modem en de DSLAM gevolgen kunnen hebben voor je uiteindelijke resultaat.

Alles boven de 2 Mbit is plus voor jou als het werkt, maar niet gegarandeerd.
Daarnaast mis ik nog of je ISDN of analoog gebruikt, ik heb uit ervaring mogen meemaken dat ISDN een stuk gevoeliger is mbt de verhouding up/down op risico lijnen.

Als je met 8/512 wel een stabiele lijn hebt, is het mischien een optie om die weer terug te laten zetten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, het is duidelijk een probleem met de kwalteit van de telefoonkabel die naar je huis loopt, de upload op 1mbit zetten heeft duidelijk negatieve gevolgen voor je downloadsnelheid, daar kan zowel BBned als Tweakdsl als KPN niet echt iets aan doen, dus heb je twee keuzes:
Terug naar de oude snelheid (8 om 512) of je huidige situatie behouden.

Reken er overigens maar op dat je aan je contract gehouden wordt en dat je dat gewoon mag betalen als je illegale zaken gaat lopen doen ofzo!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Lezen! dan weet je wat je afneemt. Een 2 tot 8Mbit adsl verbinding met een upload van maximaal 1024kbit.

Terug laten zetten op 8064/512 maximaal en probleem is opgelost. Kan wel weer terug komen omdat kwaliteit in de loop der tijd van bekabeling onder de stoep niet vanzelf toeneemt.....

En je geeft aan bekabeling te hebben vervangen.... Staat modem wel zo dicht mogelijk op je ISRA punt? Geen kroonsteentjes gebruiken etc wat kaatsing/demping kan geven en bij voorkeur niet van dat 'platte telefoonsnoer' prima voor telefonie maar fataal voor ADSL. Stukje van 1 meter is geen probleem, maar geen meters gebruiken!

ISRA --> splitter --> modem zo kort mogelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.