[CD beheer] Hoe doen jullie dat?

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
ik heb een hele zooi gefikte en originele CDtjes.
Elke 3 maanden word weer het e.e.a. uitgezocht en lukt het me om met veel pijn en moeite er 7 weg te mikken. Ik heb een hele hoop proggies / spelletjes / enz die ik eigenlijk nooit meer gebruik, maar zonde vind om weg te mikken.
Voorbeeld is Windows 95 a, b en c of Office 95 of Oude versie van Championship Manager _/-\o_ .

Ik gebruik het nooit meer, maar ik kan er maar geen afstand van doen. Ik ben nu bezig om van zulk soort CDs ISO's te maken en ze maar op een 30Gb schijf op te slaan, dan heb ik iig de data nog, maar bij originele CDs heb ik dan eigenlijk hetzelfde gevoel. Ik zit eraan te denken om een DVDfikker te kopen, maar dan zit ik eigenlijk met hetzelfde probleem op den duur.

Zijn er onder jullie ook mensen die moeite hebben met afstand nemen van de eens zo geweldige CDs? Hoe doen jullie dat?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 22:31
Haha ik heb ook nog zat ouwe games die ik niet kwijt wil, ook al kan ik ze backuppen :). Ik heb gewoon alles wat ik heb in zo'n cd mapje gedaan (100 stuks ofzo).

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik beheer ze gewoon niet :) alles wat echt belangrijk is staat op de server, en de rest heb ik als backup in een hele diepe kast geflikkerd............

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ja ik ook hoor maar ik pak dn een heeel grote vuilniszak en flikker het allemaal weg zonder er ook maar naar te kijken....das het beste gloof me en als je het nodig hebt dan download je het toch gewoon. Dan bewaar je die vuilniszak ergens op zolder ofzo dan hoef je neit te zoeken en is het toch legaal en ALS je het nog ooit nodig hebt....

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

OS-en bewaar ik altijd, daar heb ik toch mijn zuurverdiende (*kuch*) centen aan uit gegeven en je weet maar nooit wat voor oud bakkie je nog eens op mag lappen. Een paar jaar geleden had ik wel een hele zooi shareware CD's op de kop getikt, die heb ik inmiddels allemaal weggegooid. Verder game ik erg weinig, dus oude spellen hoef ik al helemaal niet weg te gooien, en grote programeer-omgevingen zoals Delphi 7 gebruik ik jarenlang. Die gaan dus ook niet weg.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

NoTimeRemains

I know

ik heb van de belangrijkste CD's (alle Windows versies en Office versies) een image op mijn HDD staan, daarnaast heb ik een DVD brander waar ik 1x in de zoveel tijd een DVD/RW in gooi voor alle belangrijke progjes (geupdate en alles).
de belangrijkste CD's/DVD's heb ik in een CD map.

This is the Way.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik zou zeggen koop een paar van deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.thegadgetcompany.nl/store/images/discmanager_cd.jpg

http://www.thegadgetcompa...hp?products_id=56&chID=68

ben je ook nooit je cd's kwijt, je hoeft niet te zoeken, en ze bescahdigen niet.
je kan in totaal 127 van deze ding achter elkaar zetten, en dan kan je ongeveer 19000 cd's/dvd's bewaren :D

met een handige database zoek je zo de cdtjes op :D

Afbeeldingslocatie: http://www.thegadgetcompany.nl/store/images/discmanager_software.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Valkyre op 23-06-2004 10:25 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb drie van bovenstaande dingen , nooit meer een CD / DVD kwijt.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb onlangs ook opruiming gehouden in mijn CD-collectie.
Veel van die warez cd`s die je toch niet gebruikt, en als je iets zoekt heb je de P2P netwerken wel die je kunnen helpen. Dus ik vind het niet erg zo af en toe wat op te ruimen.

Maar orginele games die houd ik natuurlijk. :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:24:
Ik heb drie van bovenstaande dingen , nooit meer een CD / DVD kwijt.
damn 3 heb je die allemaal bij gadgetcompany gekocht? vind het echt superding.
maar ja wel weer €125.

moet er eigenlijk ook 3 hebben :D
1 voor : gedownloaden cd's
1 voor : gekochte CD's/dvd's (is wel weer een beetje zonde van de doosjes, die maar ergens in een doos bewaren dan)
1 voor : Films DVD's (legaal, maar is ook weer zonde van de hoesjes natuurlijk

iRacing Profiel

Verwijderd

Nee, ergens anders. Ik heb alles gewoon door elkaar heen staan , maakt toch niet uit want je kunt op CATEGORIE zoken. Hoesjes kun je inscannen en deze ook in de database opslaan ! registratiesleutels en zo kun je ook nog in een apart veld opslaan. Zou het niet meer willen missen, ben nu eindelijk van al dat gezoek af !

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had op een gegeven moment een stuk of 8 / 9 jaargangen van de PC-active, allemaal met CD. Mapje gekocht, daar al die dingen in - en de losse jewelcases gebruik ik nu als ik audio-cd's brand. Je hebt bij de Zeeman of bij de blokker ofzo wel eens van die low-budget dingen; voor 4 euro ben je een mapje voor 100 CD's rijker :)
Mijn mapje ligt nu achter de bank stof te trekken...maar de cd's er in niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

wat je ook nog kan doen is zon CD koffer kopen, is zegmaar de budget versie van de CD manager, (had ik namelijk eers)

www.cdrwinkel.com heeft van die zwarte koffers kunnen 100/250/600 cd's meende ik.

iRacing Profiel

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Gohan-san schreef op 23 juni 2004 @ 10:23:
ik zou zeggen koop een paar van deze:

[afbeelding]

http://www.thegadgetcompa...hp?products_id=56&chID=68

ben je ook nooit je cd's kwijt, je hoeft niet te zoeken, en ze bescahdigen niet.
je kan in totaal 127 van deze ding achter elkaar zetten, en dan kan je ongeveer 19000 cd's/dvd's bewaren :D

met een handige database zoek je zo de cdtjes op :D

[afbeelding]
Daar heb ik er 2 van, echt perfecte dingen.
Totaal dus voor 300 CD's, ze zijn te koop op www.conrad.nl

Owja die XP serial in het lijstje is illegaal dus mooie screenshot's maken ze :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 23-06-2004 10:52 ]

Alle proemn in n drek

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bierkameel schreef op 23 juni 2004 @ 10:52:
[...]
Owja die XP serial in het lijstje is illegaal dus mooie screenshot's maken ze :P
haha klopt ik zag het ook net, zo van he ze hebben ook XP, he vet die serial had ik vroeger ook :P

hoe heet hij bij conrad dan? als ik zoek naar discmanager vind hij hem niet :(

[ Voor 14% gewijzigd door Valkyre op 23-06-2004 10:55 ]

iRacing Profiel

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
offtopic:
zie ook hun link met meer info over het product en de besturingssystemen waarop het werkt... 8)7

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik gebruik gewoon 2 van die cd rekken voor de iets minder legale cd's en voor de legale cd's/games/dvd's, die heb ik op me bureau staan (van die dvd cases)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb gewoon een zooi cd rekken waar alles in staat, niet zo handig want ik kan nooit wat terug vinden :P Ooit moet ik dat is anders gaan doen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 22:27

McFreak

McFraGG de gekste !!

3 mappen gesorteerd op datum:
1. mp3's (gesorteerd op naam)
2. progs
3. games

Je weet nml meestal wel wanneer je de software binnenkreeg, vandaar, dat helpt het zoeken

McFraGG de gekste !!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb alles simpelweg bijgehouden in een Excel sheet.

Zogauw ik iets fik of download gooi ik dat naar een dirretje toe ("catalogged" oid) en werk ik mijn Excel sheet bij. Werkt vrij goed, maar ik heb dan ook niet zoveel cd's en dvd's (stuk of 700 :X )

-edit-

Alle films in spindles, moet ik nog steeds es op alfabetische volgorde zetten :+
Verder het gros aan software en mp3 dingetjes en dvd's in van die cd mappen á 200 stuks :)

[ Voor 30% gewijzigd door WhizzCat op 23-06-2004 11:09 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

onkl schreef op 23 juni 2004 @ 10:56:
[...]

offtopic:
zie ook hun link met meer info over het product en de besturingssystemen waarop het werkt... 8)7
lol
Windows 98 / Meer Ellende / 2000 / XP en op de Mac

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Gohan-san schreef op 23 juni 2004 @ 10:54:
[...]

haha klopt ik zag het ook net, zo van he ze hebben ook XP, he vet die serial had ik vroeger ook :P

hoe heet hij bij conrad dan? als ik zoek naar discmanager vind hij hem niet :(
90 euro dacht ik, het staat bij de kantoor artikelen bij media opslag, pagina 3. Het lijkt wel een oudere versie, eentje met een draaiwiel enzo.... kijk zelf maar.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Dat is een oudere versie bij Conrad, die is niet via USB aan te sturen !
Pagina: 1