Nadat ik eindelijk alles aan het werk had (dual PIII 500 mhz, 512 mb ram, 5x SCSI 9.1 gb is tegewoordig niet zo snel meer
), alles geinstalleerd en wat uitgeprobeerd was ineens (ik dacht na het installeren van updates) mn tweede netwerkkaart weg. Als je bij de server blijft staan tijdens het booten zie je dat het netwerk lampie van mn modem (speedtouch 510
) netjes gaat branden, maar als de pc start met booten van windows (small business server 2003, 180 dagen trail, nee, nog niet verlopen) gaat het netwerklampje op mn modem uit.
Ik had het probleem al eerder gehad, maar toe (dacht ik) opgelost door de updates de deinstallen. Dat werkte deze keer niet.
Ook heb ik de netwerkkabels omgedraaid:
Normaal: HP 10/100 #1 -> Netwerk
HP 10/100 #2 -> ADSL
en dan #1 -> adsl, en #2 -> netwerk, maar dan doet adsl het wel, maar het netwerk weer niet...
Netwerkkaart opnieuw installeren help ook niet.
Na wat reseach hoorde ik van iemand dat het iets te maken heeft met de terminal server en dat als je alle updates al gedeinstalleerd hebt de enige overgebleven oplossing is om je systeem opnieuw te installeren (en dat duurt dan weer dagen
). Dat is dus geen oplossing.
Windows heeft het er over dat het apparaat niet kan worden geladen, en de troubleshouter heeft ook geen nuttige suggesties.
Zelfs op GoT heb ik niets nuttigs gevonden (uberhaupt over SBS2003).
Wie o wie?
Ik had het probleem al eerder gehad, maar toe (dacht ik) opgelost door de updates de deinstallen. Dat werkte deze keer niet.
Ook heb ik de netwerkkabels omgedraaid:
Normaal: HP 10/100 #1 -> Netwerk
HP 10/100 #2 -> ADSL
en dan #1 -> adsl, en #2 -> netwerk, maar dan doet adsl het wel, maar het netwerk weer niet...
Netwerkkaart opnieuw installeren help ook niet.
Na wat reseach hoorde ik van iemand dat het iets te maken heeft met de terminal server en dat als je alle updates al gedeinstalleerd hebt de enige overgebleven oplossing is om je systeem opnieuw te installeren (en dat duurt dan weer dagen
Windows heeft het er over dat het apparaat niet kan worden geladen, en de troubleshouter heeft ook geen nuttige suggesties.
Zelfs op GoT heb ik niets nuttigs gevonden (uberhaupt over SBS2003).
Wie o wie?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination