[SBS2003] Netwerkkaart valt uit in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Nadat ik eindelijk alles aan het werk had (dual PIII 500 mhz, 512 mb ram, 5x SCSI 9.1 gb is tegewoordig niet zo snel meer :/ ), alles geinstalleerd en wat uitgeprobeerd was ineens (ik dacht na het installeren van updates) mn tweede netwerkkaart weg. Als je bij de server blijft staan tijdens het booten zie je dat het netwerk lampie van mn modem (speedtouch 510 :( ) netjes gaat branden, maar als de pc start met booten van windows (small business server 2003, 180 dagen trail, nee, nog niet verlopen) gaat het netwerklampje op mn modem uit.
Ik had het probleem al eerder gehad, maar toe (dacht ik) opgelost door de updates de deinstallen. Dat werkte deze keer niet.
Ook heb ik de netwerkkabels omgedraaid:
Normaal: HP 10/100 #1 -> Netwerk
HP 10/100 #2 -> ADSL
en dan #1 -> adsl, en #2 -> netwerk, maar dan doet adsl het wel, maar het netwerk weer niet...
Netwerkkaart opnieuw installeren help ook niet.
Na wat reseach hoorde ik van iemand dat het iets te maken heeft met de terminal server en dat als je alle updates al gedeinstalleerd hebt de enige overgebleven oplossing is om je systeem opnieuw te installeren (en dat duurt dan weer dagen :'( ). Dat is dus geen oplossing.
Windows heeft het er over dat het apparaat niet kan worden geladen, en de troubleshouter heeft ook geen nuttige suggesties.
Zelfs op GoT heb ik niets nuttigs gevonden (uberhaupt over SBS2003).

Wie o wie?

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Zou het iets te maken kunnen hebben met het remote afsluiten van het systeem, inloggen via remote desktop connection, en dan de pc uitzetten. Je krijgt dan een waarschuwing dat je de pc eerst weer vanaf de remote locatie moet rebooten, maar dat helpt ook niet.

offtopic:
Goh, als je een keer een onvolledig of niet juist toppic plaatst is iedereen (vooral irritante modjes) dr altijd als de kippen bij, maar als je een keer een goed topic op zet, dat voldoende is voorzien van info, ho maar.

(\__/)
(='.'=)

Verwijderd

jongen eerst een legale versie kopen.. dan word je geholpen... of minder stoer doen over je gekraakte versie

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
He wat gecracked? Wat bazel jij nou, ik weet het, antwoord is een beetje laat, maar mijn windows is niet gecracked. Ik heb gewoon zo'n trail verzie, en als het werkt ben ik zeker van plan het te kopen!!!

(\__/)
(='.'=)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
WubboZ schreef op 24 augustus 2004 @ 21:41:
He wat gecracked? Wat bazel jij nou, ik weet het, antwoord is een beetje laat, maar mijn windows is niet gecracked. Ik heb gewoon zo'n trail verzie, en als het werkt ben ik zeker van plan het te kopen!!!

Door WubboZ - Saturday 07 August 2004 19:30

Bedankt! Ik denk dat ik hier wel een eind mee kom, maar ik zal het iig nog wel ff laten weten als ik de oplossing heb
offtopic:
daar heb ik zo'n hekel aan, mensen dan aan het eind van een topic krijsen dat het werkt, zonder te vertellen wat nou de goede oplossing was...
Ik heb een standaard editie van SBS (180 dagen trail van m$, ff timebomb weggehaald ) en heb dus (nog) geen ISA server. Ik heb wel de nog een keer de connect to the internet en configuring remote acces wizards gedaan, maar dat heeft niet veel geholpen. Dan heb je nog routing en remote acces in het start menu, maar daar zie ik ook niets dat me een idee geeft.

aha, niet illegaal dus..

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik het goed begrijp is je probleem iig opgelost - hier verder op door gaan gaat alleen maar tot offtopic reacties leiden.

Ik ga dit topic dan ook sluiten - mocht je toch dit topic nog open willen hebben mail mij dan eventjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.