[win xp] iis 5.1 webserver instellen?

Pagina: 1
Acties:

• wallage1216
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb vandaag voor het eerst iis 5.1 die standaard bij xp pro zit geinstalleerd omdat ik thuis een webserver wil hebben draaien. nu is het zo dat ik een login scherm wil hebben voor mensen die mijn site willen bezoeken. ik heb bij een vriend van mij gezien dat dat heel makkelijk kan in iis 6.0 bij permissions. deze kan ik nergens vinden in 5.1. Ik heb al geprobeerd om in te loggen als ik anonieme toegang heb uitgevinkd maar dat lukt niet. Weet iemand hoe ik met iis 5.1 een website kan hosten die eerst om je username en wachtwoord vraagt?
grtz
wallage

ps. ik heb de search functie van google in got al gebruikt maar zonder succes.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik geloof niet dat je er zelf naar hebt gekeken. Bij iis beheer gewoon naar je website gaan op eigenschappen klikken en dan naar mapbeveiliging en dan naar geverifieerde verbinding. En de rest volgt vanzelf.
Kijk volgende keer wat langer dan je neus lang is en als je wilt had je dit makkelijk kunnen vinden in de help van microsoft over iis of op google.

• wallage1216
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2021
almar schreef op 22 juni 2004 @ 20:02:
Ik geloof niet dat je er zelf naar hebt gekeken. Bij iis beheer gewoon naar je website gaan op eigenschappen klikken en dan naar mapbeveiliging en dan naar geverifieerde verbinding. En de rest volgt vanzelf.
Kijk volgende keer wat langer dan je neus lang is en als je wilt had je dit makkelijk kunnen vinden in de help van microsoft over iis of op google.
ik weet niet waar jij geverifieerde verbinding hebt staan maar ik iig niet bij mapbeveiliging. als ik in die tab op anonieme toegang en verificatiemethode bewerken kies kan ik wel basisverificarie aanvinken maar dan krijg je ook de waarschuwing "Wanneer de webserver de gebruikers met behulp van de basisverificatiemethode verifieert, verzendt de webbrowser gebruikersnamen van Windows-gebruikersaccounts en wachtwoorden in niet-gecodeerde vorm over het netwerk. Deze gegevens kunnen door kwaadwillige gebruikers worden onderschept", wat kort weg inhoud niet veilig!!!!!!!!. dit wil ik dus niet, dus hou je commentaar een beetje voor je. dan geef je toch geen antwoord als je zo moeilijk doet, das iets wat ik nog steeds niet snap aan forum bezoekers, als je een vraag dom vind geef je er gewoon geen antwoord op en ga je niet lopen !@#%$^.

Verwijderd

je doet het goed. alleen de rest wordt geregeld door ntfs permissies op de directory waar je webpage staat. als je vanaf je eigen pc test, krijg je verder ook geen inlogscherm aangezien het account waarmee je inlogt al rechten heeft :) (maak nieuw account, deny je eigen account even op de directories en probeer nog eens)

je zal toch basic authentication aan moeten zetten. gewoon geen admin accounts weggeven (ook je eigen niet gebruiken over inet). wil je het veiliger maken dan je site op ssl zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 08:50 ]