[ipod] kleine krasjes mogelijk wegpolijsten?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:20

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Het had nooit mogen gebeuren :'( (en ik denk ook als user Waslijn dit leest, hij in tranen uitbreekt) maar achterop mijn ooit zo maagdelijk glanzende iPod zijn enkele krasjes gekomen.
Ze zijn geheel niet diep, meer een paar vegen van sleutels die er door het grijs stoffen zakje tegenaan hebben gezeten. Nu vroeg ik me af of ik dat er af kan polijsten...

Ik wil de boel niet slopen of érger maken;
ik heb hier geloof ik wel polijstspullen voor metaal liggen
ik heb hier ook displex liggen

maar het punt van displex was geloof ik dat je moest blijven boenen en dus eerst krassen maken, en ze daarna net zo lang doorboenen tot je op gelijke hoogte met de kras boende, en dus niks meer zag. En dat lijkt me voor de bovenhoek van zo'n heel oppervlak niet gechikt!

Wie durft er wat te suggereren? Ik ben zuinig op mijn Podje hoor, dus ga niet hals over kop te werk ofzo... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114694

De iPod blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp en krasjes zullen daarom ook onvermijdelijk zijn. Op mijn iPod zitten ook al het een en ander aan krassen, ik vind dat zelf geen probleem. Ik weet niet waar de achterkant van een iPod van gemaakt is, maar voor elk metaal is er wel een polijst middel. Gewoon de goeie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 14:05
Ik heb de krasjes uit mijn iPod weggekregen door met een katoenen doek nogal hard te wrijven. Geen zalfjes of poedertjes aan my babe ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hmm... dankje idioteque...
Dit lijkt toch sterk op normale Displex, dat polijst ook, en kun je ook op allerlei apparatuur gebruiken, zoals horlogeglazen, beeldschermen enzo...

Ik ben nu heel zachtjes met Displex aan de gang en voor de ondiepe krasjes werkt het goed! Door blijven poetsen tot je poetsdoek zwart wordt, en je iPod weer glanzend! (hij wordt een beetje vettig namelijk, maar dat trekt snel weg)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Help, mijn iPod is al helemaal vol met krassen!
Als je niet al te diepe krassen op je iPod hebt kan je ze proberen "onzichtbaar te maken" met een bepaald soort was of je kan de speler polijsten met middeltjes die ze vaak in telefoon-winkels verkopen. Sommige supermarkten verkopen ook dit soort middeltjes.
Er schijnt zelfs een speciaal middel voor de iPod in de verkoop te zijn: http://www.ipodcleaner.com
En dit stond allemaal netjes in de startpost van Het grote (oude/nieuwe) iPod topic - Deel III

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dat kan wel zo zijn, maar ik kon het niet vinden met de search. Vandaar dit topic.

De oplossing Displex heb ik nu gegeven, ik wil er alleen wel bij zeggen; het tast het appeltje achterop wel een beetje aan, daar moet je gewoon zo min mogelijk overheen gaan.

Als er nog andere oplossingen zijn, kwak het hieronder... anders kan hij regelrecht zakken tot iemand dit weer zoekt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 22-10-2006 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00

chem

Reist de wereld rond

Ik heb tandpasta geprobeerd, en dat hielp amper. Koperpoets werkt wel goed! (van die blikken die je bv bij de Ah koopt, met rode dop)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115636

Breekbestendig plastic kan gemakkelijk krassen, en krasbestendig plastic kan gemakkelijk breken.. Lastige keuze. Maar ik vind het niet echt erg dat mn iPod en iBook behoorlijk gekrast zijn, het zijn gebruiksvoorwerpen. En om nou een hoesje te kopen dat de iPod niet bekrast lijkt me overdreven, want dan zit ie dus in een hoesje en zie je nooit de onbekraste werkelijkheid. ;) Zie het omhulsel als hoesje en het probleem is opgelost, zolang de inhoud maar beschermd is.
Pagina: 1