Toon posts:

[XP] Vreemd netwerk gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net te kijken in 'Mijn netwerkomgeving' en daar zie ik (zoals verwacht) 'Werkgroep' staan. Dit is mijn eigen werkgroep.

Maar nu staat er ook ineens het netwerk 'Mooerr', met een computer, te weten 'Prodigal'. Wat doet dat daar!! Ik ken heel dat 'Mooerr' niet... Wat
is er aan de hand, HELP!!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Heb je een draadloos netwetwerk kaart?

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 22 juni 2004 @ 19:48:
Heb je een draadloos netwetwerk kaart?
Nope...

Opstelling is als volgt:

ADSL modem --> Draytek router --> mijn PC

Verder hangt de PC van mijn vriendin er ook aan, maar die staat netjes in 'Werkgroep'.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Interesting :)

Check je buren is.. En inderdaad... je zal wel een draadloos netwerk hebben omdat je anders echt wel kan nagaan of er nog meer computers in je omgeving zijn.

Te laat.. Hmppf.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 22-06-2004 19:51 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
-Sander_ schreef op 22 juni 2004 @ 19:50:
Interesting :)

Check je buren is.. En inderdaad... je zal wel een draadloos netwerk hebben omdat je anders echt wel kan nagaan of er nog meer computers in je omgeving zijn.

Te laat.. Hmppf.. :)
Maar nog steeds interesting... Wellicht meer zelfs...

Verwijderd

geen spyware?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu (voor de tweede keer) aan het scannen... Net niks gevonden...

Zo dan.... Nu wel... Hij's nog niet klaar... maar nu al 44 objecten gevonden...

Wel knap trouwens... Heb mijn PC de afgelopen twee dagen niet aangehad...
En nu ineens dit...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 19:55 ]

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 06:21
Bij kabelinternet kun je vaak ook andere computers zien. Bij mijn ouders thuis zie ik ook tientallen computers in Mijn Netwerklocaties - ben echter nog nooit op een van deze computers gekomen.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

lanparty gehad? of ooit iemand anders zijn pc aangesloten gehad? want bij mij na een lanparty ben ik ook vaak 10tallen netwerken en computers rijker. helaas flikkert windows die er niet automatisch eruit:S

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

En wat gebeurt er als je scant wanneer je de pc van vriendinlief ontkoppeld hebt?

En wat als je bij haar scant? Zie je dan ook een Moeeer?
En wat als je bij haar scant als de jouwe afstaat?

Heb je al F4 (refresh) geprobeerd?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
paknaald schreef op 22 juni 2004 @ 19:55:
Bij kabelinternet kun je vaak ook andere computers zien. Bij mijn ouders thuis zie ik ook tientallen computers in Mijn Netwerklocaties - ben echter nog nooit op een van deze computers gekomen.
Een internetverbinding hoeft alleen het TCP/IP protocol te hebben, de rest wordt aangeraden allemaal te disablen. Als je 'Client for microsoft networks' aan laat staan heb je op een kabelnetwerk dikke kans dat je anderen kunt zien. Met openstaande shares is dat niet handig.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• job

job

P5ycho schreef op 22 juni 2004 @ 19:58:
Een internetverbinding hoeft alleen het TCP/IP protocol te hebben, de rest wordt aangeraden allemaal te disablen. Als je 'Client for microsoft networks' aan laat staan heb je op een kabelnetwerk dikke kans dat je anderen kunt zien. Met openstaande shares is dat niet handig.
Dat er nog providers zijn die dat nog niet dichtgetimmerd hebben :D
Was bij @home vroeger wel leuk trouwens.. dan kon je gewoon weg op andermans shares rondsnuffelen.

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 11:55
Probeer eens een ping uit te voeren. Dan kun je al gauw zien aan het ip/subnet of deze binnen zou netwerk ligt.

Verwijderd

Topicstarter
qwertyuiop schreef op 22 juni 2004 @ 20:00:
Probeer eens een ping uit te voeren. Dan kun je al gauw zien aan het ip/subnet of deze binnen zou netwerk ligt.
Die ping levert 192.168.1.11 op. Dit ligt inderdaad ook binnen mijn interne IP-pool

• job

job

Heb je echt zekerweten geen draadloze dingen in je netwerk...
niet geintergreerd in een laptop (pc vriendin?)? Of draadloze functies van je router..
Anders vind ik dit heel vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 22 juni 2004 @ 20:06:
Heb je echt zekerweten geen draadloze dingen in je netwerk...
niet geintergreerd in een laptop (pc vriendin?)? Of draadloze functies van je router..
Anders vind ik dit heel vreemd.
Oh... Fuck.... M'n AP

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:58
Even dicht timmeren met mac-filtering en WEP dan maar :*)

Verwijderd

Topicstarter
TeringJantje schreef op 22 juni 2004 @ 20:11:
Even dicht timmeren met mac-filtering en WEP dan maar :*)
Done... En AP offline gehaald, aangezien mijn laptop toch voorlopig niet thuis is...
Netwerk staat er echter nog wel...

Ping op die PC gaat niet meer, hij kan de Host niet meer vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 20:23 ]

• job

job

haha, opgelost..
Volgende keer maar beter beveiligen :)

En dat de werkgroep er nog staat. klopt
Die verdwijnt vanzelf.. wil je hem nu weghebben.. doe al je pc's in het netwerk uit.
Doe je pc weer aan en weg is de werkgroep.

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 12:47
Gozer ligt dus je draadloze netwerk af te tappen :). Ik heb trouwens ook van die vage dingen hier. Zo kan ik soms printers zien in windows waar ik gewoon volledige rechten op heb en dingen naar kan afdrukken. Mijn zusjes kwamen een maand geleden eens naar me toe met de vraag waarom de printer het niet deed, stond Word ingesteld om te printen naar 1 van die andere printers lol. En ze hadden denk ik minstens 10x proberen te printen.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 22 juni 2004 @ 20:26:
haha, opgelost..
Volgende keer maar beter beveiligen :)

En dat de werkgroep er nog staat. klopt
Die verdwijnt vanzelf.. wil je hem nu weghebben.. doe al je pc's in het netwerk uit.
Doe je pc weer aan en weg is de werkgroep.
Maar ik snap het niet echt.. Dat AP had WEP en MAC instellingen...
Maar zag net wel dat dat ding pas 59 dagen online was... Wellicht is de stroom er een keer af geweest (wat best mogelijk is) en dat dat ding gereset heeft...

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Met WEP en Mac adres filtering kun je nog wel pingen naar je acces point alleen kun je er verder niets mee.

Als ie het SSID singnaal er uit flikkert zie je gewoon je access point verschijnen maar kun je er verder weinig mee.

Ik heb hier ook gewoon het SSID signaal aan staan en de buurman denkt als computern00b wel ff dat ie de WEP encryptie + MAC filtering wel kan kraken omdat ie mijn netwerk op zijn laptop ziet verschijnen. Nou ik wens hem veel plezier. (hij heeft mij nog nodig bij het inbouwen van een CD rom spelertje dus vandaardat ik zelfs wel hardop durf te zeggen dat ie nog niet eens weet hoe ie op een onbeveiligde acces point komt :P )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1