Toon posts:

Waarom flamebait ?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij toch echt af wat aan deze posting kwetsend is. Als iemand het er niet mee eens is laat hij het dan gewoon weten. Desnoods via een prive discussie. Volgens mij is de posting wel ontopic en ten opzichte van de parent ook relevant. (Ja, natuurlijk vind ik dat van mijn eigen posting). Een score van +1 lijkt mij dan ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Iets meer geduld mag ook: de reactie is totnogtoe slechts eenmaal gemodereerd. Misschien knapte de persoon die de reactie een -1 Flamebait gaf af op de bullshit in je eerste zin, het is natuurlijk niet echt een gepaste openingszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hem niet.. :?
Coax verdwijnt in het niet, zelfs bij de slechtste kwaliteit glasvezel. Stel ik heb een glasvezel met een looptijd verschil van 1cm (Das enorm veul voor een glasvezeltje, betekend dat je twee paden door de vezel kan nemen met een lengteverschil van 1cm). Dan kan je daar met baseband modulatie (ie. geen modulatie) al 2 Gbps over halen. Dat dat vaak niet gedaan wordt heeft als reden dat je hiervoor snelle dus duurdere optica nodig hebt. Maar als je theoretisch gaat kijken naar de bandbreedte die je met modulatie over glas kan halen (volgens de theory van Shannon) wint glas het altijd van kabel. Als je alleen al bedenkt dat de bandbreedte tussen paars licht en rood licht al 150 Peta Hertz is kan je je wel een voorstelling van het verschil maken.
Misschien omdat mensen de combinatie
Wat een bullshit.
gevolgd door een niet-duidelijke mogelijk niet correcte post niet trekken.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Mensen willen nog wel eens triggerhappy het modpulldowntje bedienen als je iemand vertelt dat deze poep praat. Maar door die wolken heen staat zeker een informatief verhaal. Reactie iig teruggezet op één en alles is weer open. :)

Overigens is de draad al wat ouder en sommige reacties verdienen zeker nog aandacht. Wie voelt zich geroepen? :)

[ Voor 21% gewijzigd door KeX op 22-06-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Replies van 10 minuten oud kan ik niet echt omhoog helpen... maar gelukkig is een regulier puntje nog altijd een duit in het zakje :).

Hint: bouw een post zo dat íe onmogelijk aanstootgevend is. Begin dus nooit met "Bullshit" want dat is modtaal voor:"je kan zeggen wat je wilt, ik neem dat niet serieus" maar dan lomp.

[edit]
Nee, he... zo druk op TMF B)

[edit2]
Woei

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 22-06-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Ecteinascidin schreef op 22 juni 2004 @ 19:36:
Replies van 10 minuten oud kan ik niet echt omhoog helpen... maar gelukkig is een regulier puntje nog altijd een duit in het zakje :).

Hint: bouw een post zo dat íe onmogelijk aanstootgevend is. Begin dus nooit met "Bullshit" want dat is modtaal voor:"je kan zeggen wat je wilt, ik neem dat niet serieus" maar dan lomp.

[edit]
Nee, he... zo druk op TMF B)
Idd, je krijgt geen kans om te reageren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Reactie is overigens al wel een dag oud en toch pas één keer slecht gemoddereerd. Goede reden om eens hier binnen te wandelen dus lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens gelezen. Vind hem in het beste geval +1 informatief oid, maar ook wel vrij offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:40:
Nog eens gelezen. Vind hem in het beste geval +1 informatief oid, maar ook wel vrij offtopic.
Ook een offtopic is probleemloos te beargumenteren. Vanwege de informatie prefereer ik zelf de informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, de kwaliteit van het medium is in deze meestal niet het probleem. De kosteneffectiviteit van de benodigde technologie om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken wel. En die bepaald vaak de te maken keuzes.

Hij staat nu op +1 interressant, AJWS geeft een gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steve,

Toen ik mijn bovenstaand verhaaltje deed was de reactie een dag oud en meestal zie ik dan weinig moderaties meer. Nu inderdaad enigzins voorbarig daar er net twee beoordelingen bij zijn gekomen. Verder is dit voor mij de eerste keer dat ik iets post op het TMF en moet daar wellicht nog wat gevoel voor krijgen wanneer dat wel of niet toepasselijk is. Mentale notitie gemaakt om wat langer te wachten en mijn emoties wat in toom te houden.

AJWS:

De parent zei dat coax vaak een hogere bandbreedte heeft dan glasvezel. Dat is niet waar. Het is wel zo dat glasvezel vaak toegepast wordt in systemen die minder data vervoeren dan sommige systemen die coax gebruiken. Een SPDIF optische uitgang voor een CD-speler bijvoorbeeld vervoert maar iets van 2 Mbps. Dat komt echter niet doordat het de fiber zelf niet meer kan maar omdat de gebruikte tranceiver (ledje/fotodiode) en elektronica niet meer aan kan.
De wiskundige Shannon heeft een theorie opgezet waarmee de maximaal haalbare informatieoverdracht van een medium kan worden berekend. Een van de belangrijkste parameters in deze berekening is de bandbreedte van het signaal dat door het medium gestuurd kan worden. Deze bandbreedte is de hoogste frequentie min de laagste frequentie die door het medium gestuurd kan worden. Bij coax is de hoogste frequentie voor bruikbare afstanden enkele tientallen gigaherzten en de laagste frequentie 0 Hertz. Als je door en glasvezel alleen zichtbaar licht kan sturen is de hoogste frequentie die van paars licht (740*10^12 Hertz) en de laagste frequentie die van rood licht (440*10^12 Hertz). De bandbreedte is dus 300*10^12 Hertz, ofwel 300 gevolgd door 12 nullen ofwel 300 Petahertz. (Ik zie nu pas dat ik in de originele posting een factor 500 te hoog zat, geedit in het origineel).

Het verschil tussen 100 Gigahertz (100*10^9) voor coax (laat ik optimistisch zijn) en 300 terahertz ( 300*10^12) is 3000. Dat vind ik persoonlijk nog wel een astronomisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik wel en is ook wel zo.

In de context blijf ik het een beetje een offtopic overreactie vinden. Dat is mijn mening, geen absolute waarheid.

Je had denk ik beter kunnen volstaan met een korte, niet al te technische opmerking dat de haalbare snelheden over glasvezel in theorie hoger zijn dan via coax.
Mensen die de rest van je "bewijsvoering" goed kunnen volgen zullen zelf ook wel weten dat dat zo is, voor hen die dat niet kunnen is het alleen een verzameling spannende termen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:17:
Steve,

Toen ik mijn bovenstaand verhaaltje deed was de reactie een dag oud en meestal zie ik dan weinig moderaties meer. Nu inderdaad enigzins voorbarig daar er net twee beoordelingen bij zijn gekomen. Verder is dit voor mij de eerste keer dat ik iets post op het TMF en moet daar wellicht nog wat gevoel voor krijgen wanneer dat wel of niet toepasselijk is. Mentale notitie gemaakt om wat langer te wachten en mijn emoties wat in toom te houden.
Mooi, maar het is ook een beetje mea culpa: ik had er niet op gelet dat de reactie al van gisteren was. Als de (in jouw ogen) scheve moderatie na een dag nog niet bijgewerkt is, is het uiteraard je goed recht om hier een modje te komen schoppen ;).
Pagina: 1