[TweakDSL] Modem wordt niet gedetecteerd in setup

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb vandaag de gehele TweakDSL doe-het-zelf setje binnengekregen.

Uiteraard gelijk alles geinstalleerd, en natuurlijk wel de kabeltjes goed op de splitter gemonteerd, maar helaas bij de "Installatie van de Alcatel 510 modem"
kan die geen modem detecteren op het netwerk. Het Alcatel modem brandt op
3 punten groen, dus de verbinding lijkt me in orde.

Ik heb de onderstaande configuratie en ik probeer contact te zoeken via "pc patrick". Alle kabels zitten op de juiste plek dus ik vraag me nu af waarom Setup dat modem niet kan vinden op het netwerk :? :? :? :? Iemand een idee wat ik
wellicht over het hoofd kan zien?

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/netwerk.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 22-06-2004 19:35 ]

Mijn YouTube Channel

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik zie dat je nu zelf al IP-adressen hebt ingegeven. In het begin kon ik ook geen contact krijgen met m'n speedtouch. dat probleem heb ik verholpen door eerst de pc automatisch een IP adres te laten aannemen (via DHCP dus).

enne kabels checken natuurlijk :)

Hier staat tekst

• Snowwie
Sjaak_Afhaak schreef op 22 juni 2004 @ 19:35:
ik zie dat je nu zelf al IP-adressen hebt ingegeven. In het begin kon ik ook geen contact krijgen met m'n speedtouch. dat probleem heb ik verholpen door eerst de pc automatisch een IP adres te laten aannemen (via DHCP dus).

enne kabels checken natuurlijk :)
Die interne nummers heb ik al verkregen doordat ik eerst de drie pc's die ik boven staan heb gekoppeld heb via de switch. Of moet ik eerst 1 pc direct aansluiten op het modem, dat configureren, en pas later de router en switch aankoppelen?

[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 22-06-2004 19:38 ]

Mijn YouTube Channel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Ok, heb je de manual goed gebruikt? Want die router hoort daar niet. Door die router krijg je een intern IP, maar daarmee kun je niiet direct communiceren met 10.0.0.38 van je modem. (Je router zit dan (ongeconfigureerd waarschinlijk :+ ) te routeren tussen twee interne netwerken: gaat fout).

Haal de router ertussenuit voor het configureren. Laat hem ertussenuit als je je ST 510 als router wilt laten dienen, of flash je ST 510 naar "bridged mode", en zet hem er na het configureren weer tussen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 22-06-2004 20:04 ]

• Snowwie
Xandrios schreef op 22 juni 2004 @ 20:03:
Ok, heb je de manual goed gebruikt? Want die router hoort daar niet. Door die router krijg je een intern IP, maar daarmee kun je niiet direct communiceren met 10.0.0.38 van je modem. (Je router zit dan (ongeconfigureerd waarschinlijk :+ ) te routeren tussen twee interne netwerken: gaat fout).

Haal de router ertussenuit voor het configureren. Laat hem ertussenuit als je je ST 510 als router wilt laten dienen, of flash je ST 510 naar "bridged mode", en zet hem er na het configureren weer tussen :)
Okej dan, ik heb ff de Switch en de Router er tussen weggehaald, en toen werd ie inderdaad wel gedetecteerd, en ook gelijk internet (das mooi :) ). Ik heb de Switch er weer tussen gestopt en heb nu internet op 3 pc's boven (nog mooier :) ).
Aangezien de modem ook als router kan fungeren, denk ik dat inderdaad zoals jij
zegt dat de router er niet meer tussen hoeft te zitten. Ik moet dan alleen nog bij de NAT instellingen van het modem bepaalde poorten 'forwarden' naar de juiste pc, maar de vraag is: krijgen de individuele pc's dan ook interne nummers in de vorm van 192.168.2.10* ?

Mijn YouTube Channel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Snowwie schreef op 22 juni 2004 @ 20:18:
[...]

Okej dan, ik heb ff de Switch en de Router er tussen weggehaald, en toen werd ie inderdaad wel gedetecteerd, en ook gelijk internet (das mooi :) ). Ik heb de Switch er weer tussen gestopt en heb nu internet op 3 pc's boven (nog mooier :) ).
Aangezien de modem ook als router kan fungeren, denk ik dat inderdaad zoals jij
zegt dat de router er niet meer tussen hoeft te zitten. Ik moet dan alleen nog bij de NAT instellingen van het modem bepaalde poorten 'forwarden' naar de juiste pc, maar de vraag is: krijgen de individuele pc's dan ook interne nummers in de vorm van 192.168.2.10* ?
Yup, ze krijgen via DHCP individule IP's. Alleen is het wel een iets andere 'range', namelijk (dacht ik) 10.0.0.X :)

• Snowwie
Xandrios schreef op 22 juni 2004 @ 20:21:
[...]

Yup, ze krijgen via DHCP individule IP's. Alleen is het wel een iets andere 'range', namelijk (dacht ik) 10.0.0.X :)
Bedankt voor de nuttige bijdrage :)

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Toch nog een aanvulling in dit topic.

Het blijkt nu dat ik met de 3 pc's achter de switch ook 3 aparte EXTERNE IP nummers heb, als ik opnieuw het modem te benaderen lukt dit wederom niet,
zelfs niet met de pc van mijn vriendin, dit wel internet heeft, de pc rechtstreeks
op de modem heeft aangesloten, maar de modem zelf niet kan detecteren.

Ik kan dus niet bij NAT instellingen komen, hoe creeer ik nu het interne netwerk?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Niemand?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Zorg ervoor dat alle 3 de pc's achter die swith gewoon DHCP aan hebben staan.. dat ze dus een ip krijgen van je Modem/Router. tussen de 10.0.0.1 en de 10.0.0.254 dacht ik zo.. en ik weet niet wat voor switch jij er tussen hebt... maar die moet dan ook niets anders doen dan gewoon te switchen :7

Het kan ook zijn dat je niet via DHCP wil werken.. dan moet je zelf alles instellen.. heeft zo ook zijn voordelen.. maar lijkt me 't beste dat jij gewoon DHCP gebruikt om alle instellingen door te geven aan de computers voor IP/SUB/Gateway..

voor handmatig:
IP (Moet je zelf weten. 192.168.x.x of 10.0.x.x)
Subnetmask (255.255.x.x)
Gatway (IP van je router is denk ik 10.0.0.138)

En kijk even in de modem/router of hij ziet hoeveel pc's er aan hangen..

succes!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Snowwie schreef op 24 juni 2004 @ 20:05:
Toch nog een aanvulling in dit topic.

Het blijkt nu dat ik met de 3 pc's achter de switch ook 3 aparte EXTERNE IP nummers heb,
Is het wel een extern ip adres?
En niet een apipa adres.. 169.254.x.x?
Pagina: 1