[Laptop] Platform

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik heb nu heel veel gelezen op internet over de verschillende platforms op laptops, maar ik weet nu nog niet helemaal zeker welk platform voor mij geschikt is.

In de FAQ hier vond ik dit stukje. Als ik dat zo zie, i.c.m. andere informate, is een Pentium-M/Centrino voor mij het beste.
Ik ga de laptop gebruiken voor m'n opleiding (Academie voor Digitale Communicatie). In het gebouw van de opleiding is overal een wireless netwerk, dus wireless toegang is voor mij een must (uitbreiden met een PCMCIA kaartje kan ook, maar is natuurlijk wel kwetsbaarder). Verder wordt USB2 als eis opgegeven, en FireWire ook (maar dat kan ook met extern kaartje).
De laptop zal ik elke dag van en naar school slepen (in m'n rugzak op de brommer of in de trein/bus), dus het liefst heb ik een laptop met laag gewicht.

Op de laptop moet o.a. Photoshop vloeiend draaien, en ik denk dat ik ook moet gaan videobewerken (i.v.m. die FireWire aansluiting).

Ik heb op internet gelezen dan een Centrino niet veel stroom verbruikt (= lang op de accu en minder hitte), en erg goed presteert. Ook zou dit platform veel functies/connectiviteit 'onboard' hebben.

Naast de vraag of het een beetje klopt wat ik allemaal zeg, vroeg ik me ook af een Dothan processor beter presteert dan een Banian (is nml. niet bijgewerkt in het lijstje in de FAQ).

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

* PD2JK beter lezen

[ Voor 89% gewijzigd door PD2JK op 22-06-2004 19:27 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Acer aspire 2012WLCI http://de-laptopper.nl/index.php?file_id=2448

zit alles op wat je wilt en niet eens zo gek duur, ben zelf ook van plan deze te halen

• nrg
drienties schreef op 22 juni 2004 @ 19:31:

zit alles op wat je wilt en niet eens zo gek duur, ben zelf ook van plan deze te halen
Die zit er idd erg goed uit. 2 vraagjes:
1. Zijn de prijzen op die site incl. of excl. BTW? Kon het niet vinden.
2. "Intel® PRO/Wireless network connection 802.11g (54Mbps)" -> Is die backward compatible met 802.11b (11Mbps)?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is backward compatible ja. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• nrg
Dan is die Acer een zeer mooie laptop..
drienties schreef op 22 juni 2004 @ 19:31:

Die laptop, met:
- Intel Pentium Mobile 735 1700MHz 2MB Cache (Dothan)
- 60GB 7200RPM
- 1024 MB DDR 333 MHz (2x512)

Is toch meer dan perfect voor mijn doelen?
Ik kom dan uit op €1528, maar misschien is dat te veel. Hangt er vanaf of de prijs incl. of excl. BTW is (ik heb het nog steeds niet gevonden op de site).

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vraag is zeer specifiek, maar ik denk dat je zelf al in de richting van het goede antwoord zit± Centrino is altijd OK.

1 dingetje wil ik ff kwijt, want je praat erg veel over firewire: De firewire is vierpolig ofwel kan geen stroom leveren aan je apparaat. Indien je daarvoor de koop bepaald, moet je daarop letten. Overigens hebben bijna alle laptops 4polige firewire... behalve de Acer1700 serie, maar die's dan weer 7.6 kilo oid en dus niet mobiel. :)

• nrg
Bij de minimum specificaties van de laptop (opgegeven door de opleiding) staat onder "Aangeraden" "Firewire aansluiting, kan als extern kaartje bijgeleverd worden". Ik denk dat de Firewire aansluiting gebruikt moet gaan worden om een videocamera aan te sluiten. Voldoet de aansluiting in de laptop daarvoor?

Overigens ben ik er inmiddels uit dat de prijzen van de-laptopper excl. BTW zijn. Ik moet maar even gaan overleggen met mijn 'financierder' wat het budget is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door nrg op 22-06-2004 20:01 ]

Pagina: 1