Audio van DVD bewerken

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb een DVD en daar moet ik het audio spoor van bewerken. Ik had zelf de volgende werkstappen in gedachten:

- DVD Rippen naar HD
- Beeld en Geluid van elkaar strippen
- Audio bewerken (wav formaat)
- Beeld en Geluid samenvoegen
- DVD branden

Ik heb voor alle stappen wel software, behalve voor het strippen en samenvoegen van beeld en geluid. Kan iemand mij een advies doen van een programma wat dit kan. Het moet kunnen draaien op Windows 2000 en/of Windows XP Home. Ik moet het geluid in wav formaat krijgen.

Ik heb Adobe Premiere Pro 1.5 momenteel geprobeert op advies van een maat van mij, maar die kan helaas niet overweg met DVD's.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Strippen AC3 audio van dvd's kan je bijvoorbeeld doen met VirtualDubMod, kijk eens op www.doom9.net

De audio en video wil je na 't bewerken weer multiplexen, dit kan met de meeste DVD authoring en encodingtools, zoals TMpegEncoder, CinemaCraft Encoder en Canopus Procoder. Kijk voor meer info op eerder genoemde site.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Heb momenteel nog niet veel succes gehad. Heb al aardig wat geprobeert met programma's van doom9. Echter VirtualDubMod kon om de een of andere reden niet met de bestanden van de DVD overweg. Ben momenteel nog aan het zoeken naar een ander programma, maar als iemand nog iets weet hoor ik het graag.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Heb inmiddels met BeSweet het geluidsspoor kunne strippen van de video beelden.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
cyspoz schreef op 22 juni 2004 @ 20:56:
Heb momenteel nog niet veel succes gehad. Heb al aardig wat geprobeert met programma's van doom9. Echter VirtualDubMod kon om de een of andere reden niet met de bestanden van de DVD overweg. Ben momenteel nog aan het zoeken naar een ander programma, maar als iemand nog iets weet hoor ik het graag.
Zat er naast, ik raak af en toe 't spoor bijster tussen m'n bergen tooltjes (gebruik vdubmod niet zo vaak, demuxen van avi's doe ik daar soms wel mee)...demuxen van AC3 uit een dvdtje gaat beter met beSweet inderdaad, kan je 'm gelijk decompressen of wat je er ook mee wilt doen.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ben inmiddels een stukje verder. Alleen moet ik nu nog een programma hebben dat het omgekeerde doet van BeSweet. Ik wil namelijk nu het bewerkte Avi bestand terug pompen in het vob bestand. Ik heb daar helaas nog niks voor gevonden.
Nou probeer ik via Power Director het samen te voegen en daarna met TMpegEncoder richting DVD formaat te gaan. Maar ik geloof niet dat dit helemaal gaat lukken en bovendien zit ik dan ook met kwaliteitsverlies volgens mij. Iemand een idee.

krijg de beelden helaas niet meer goed samengevoegd. Bedankt voor de reacties in iedergeval.

[ Voor 10% gewijzigd door cyspoz op 23-06-2004 01:19 ]

Pagina: 1