Toon posts:

[Java] Jtoolbar background

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende Jtoolbars. Deze staan naast mekaar, het zijn er echter niet genoeg om een hele rij vol te tekenen. Bijgevolg is er een stukje van de toolbar "leeg". Ik vroeg me af of men dit stukje toolbar ook een bepaalde kleur kan geven.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zat net eens door je postings te kijken en ik heb het idee dat je net begonnen met jezelf Swing eigen te maken. Als je voordat je deze vraag had gesteld nu eerst eens in de Sun documentatie had gekeken, dan had je kunnen achterhalen dat je voor elk willekeurig Swing component de background color (zoekterm!) kunt aanpassen met de method setBackground. Deze wil een Color object dat je zelf kunt samenstellen.

Probeer anders ook eens de Swing tutorial (zoekterm!).

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd (ik had dit moeten vermelden), maar dit werkt niet. Als je de JFrame dan vergroot zie je wel eventjes een andere achtergrondkleur. Maar uiteindelijk het stukje naast de toolbar krijgt niet deze background color.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Moeten we nu raden hoe jij jouw gui in elkaar hebt gezet ofzo :? Post 's wat source, want hier hebben we niks aan.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Het handigste is (denk ik kweenie helemaal of het werkt) om al je JToolbars aan een enkel JPanel toe te voegen. Je geeft je toolbars een setBackground(null) en voor het JPanel waar ze in staan geeft je 'm de kleur die je wilt. Zou goed moeten gaan.