Toon posts:

Mijn ASUS P4S800 stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo ik heb me eigen computer in mekaar gezet met behulp van een vriend die het vaak genoeg gedaan heeft.
Nou dus ik hem in mekaar gezet en start em op begint een beetje te pruttelen en verder niks helemaal stil behalve dan de ventilatoren maar ook geen beeld.
nou me video heb ik getest en in andere computer deed et prima.
Ik heb hetzelfde gedaan met me harde schijf, cd-rw, processor, geheugen Module
ze werken allemaal prima.
Ik heb een voeding van 350 Watt dus ik denk niet dat het daar aanligt.

Even gegevens
Processor: Intel Pentium 4 2,80Ghz
Harde Schijf: Maxtor 200GB
Video kaart: Sapphire ATLANTIS RADEON 9200, 256 MB
Cd-rw: AOpen CRW-5232
Geheugen Module: Corsair 512MB PC3200/400 XLL
Moederbord: ASUS P4S800

Wie kan mij helpen moet ik mijn moederbord terugbrengen??????
Of is het iets anders?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

job

Aangezien je je pc nu toch niet kan gebruiken...
Zou ik zeggen, haal de boel allemaal weer los en laat je moederbord testen door de winkel waar je hem gekocht heb :)

Je hebt vrijwel alles getest wat je kan testen..
Je moederbord en cpu kan je wel laten testen in de winkel..
je voeding is eenvoudig te testen met een ventilator aangesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 22-06-2004 17:43 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
Blijven die ventilatoren wel draaien? Of gaat het hele systeem weer uit na een paar seconden? In het 2e geval zou ik namelijk toch voor de voeding gaan...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Neem in ieder geval deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

Verwijderd

Topicstarter
De ventiloren blijven gewoon draaien.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
staat toevallig het biosjumpertje nog op clear

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Zorgt dat ervoor dat ie niet opstart?????

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Heb het ook eens gehad, allemaal nieuwe onderdelen gekocht, inclusief een nieuwe (B-merk) 350watt voeding.
Het systeem wou heel zelden opstarten, en als hij wou opstarten crashte hij al tijdens de instalatie van windows.

Ik heb toen elk onderdeel getest, en het bleek uiteindelijk toch aan de voeding te liggen.
Het beestje draaid nu zoals het moet met een 300watt voeding van een A-merk.

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan niet eens windows installeren ik kan helemaal niks doen ik krijg alleen maar een zwart beeld verder niks en hij blijft gewoon draaien.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 17:56:
Zorgt dat ervoor dat ie niet opstart?????
Nee dat zorgt ervoor dat je pc ontploft... :|

serieus... Ja dat kan ervoor zorgen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 11:32
als de jumper nog op clear staat dan start de pc niet op, of heeft ie geen beeld zoals hier verteld wordt. Heb dit ook al gehad, gewoon de bios jumper verzetten en opnieuw proberen

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
jellabie schreef op 22 juni 2004 @ 17:58:
Heb het ook eens gehad, allemaal nieuwe onderdelen gekocht, inclusief een nieuwe (B-merk) 350watt voeding.
Het systeem wou heel zelden opstarten, en als hij wou opstarten crashte hij al tijdens de instalatie van windows.

Ik heb toen elk onderdeel getest, en het bleek uiteindelijk toch aan de voeding te liggen.
Het beestje draaid nu zoals het moet met een 300watt voeding van een A-merk.
Idd, die 350w was zeker van Q-tec? Ik snap niet dat dat soort rommel nog verkocht mag worden... Ik zou het als ik de TS was ook niet uitsluiten als oorzaak vd problemen.
@TS heb je trouwens netjes die extra 12v connector aangesloten? (kleine vierkante met gele en zwarte draadjes)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik dat met die jumpertjes proberen hartelijk bedankt voor deze info en als het nog niet werkt zal ik het vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Met die jumpertjes werkt ie nog steeds niet ik heb ook alle draden nagekeken maar ik kan niks vinden dus is ie stuk?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 17:36:

Nou dus ik hem in mekaar gezet en start em op begint een beetje te pruttelen en verder niks helemaal stil behalve dan de ventilatoren maar ook geen beeld.
nou me video heb ik getest en in andere computer deed et prima.
Douw je speakertjes eens erin. Mijn P4C800Deluxe heeft een speech reporter. Ik dacht dat de jouwe dat ook heeft.
Ik had dezelfde verschijnselen, geen beeld, wel ventilatoren en verder niks. Als het goed is, lijkt je systeem wel gewoon te draaien, alleen doet ie niks. Dit kan duiden op een system failed cpu test. Daarom moet je eens je speakers insteken en luisteren wat je Asus Speech reporter zegt.

Mijn probleem is dat de processorkoeler blijkbaar een te grote druk uitoefent waardoor aan de achterkant van het moederbord een verkeerd gesoldeerd (vanuit de fabriek) soldeerpuntje uitloopt en misschien kortsluiting veroorzaakt.

Indien ik de druk verminder, start ie gewoon op.

Als het goed is, moeten de lampjes van de CD brander of dvd speler of cdrom constant blijven branden op het moment als jij de powerknop indrukt.
Laat me ff wat weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 23-06-2004 08:48 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:12

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je jouw BIOS al gecleared?
Zitten je PS2 stekker van je keyb. er goed in? (bij mijn p4p800 had ik namelijk een probleem dat mijn pc totaal niets deed zelfs geen piepje of wat dan ook, alleen maar omdat mijn keyb. er niet goed in zat :? )

Al getest met een andere videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op 23 juni 2004 @ 08:46:
[...]

Douw je speakertjes eens erin. Mijn P4C800Deluxe heeft een speech reporter. Ik dacht dat de jouwe dat ook heeft.
Ik had dezelfde verschijnselen, geen beeld, wel ventilatoren en verder niks. Als het goed is, lijkt je systeem wel gewoon te draaien, alleen doet ie niks. Dit kan duiden op een system failed cpu test. Daarom moet je eens je speakers insteken en luisteren wat je Asus Speech reporter zegt.

Mijn probleem is dat de processorkoeler blijkbaar een te grote druk uitoefent waardoor aan de achterkant van het moederbord een verkeerd gesoldeerd (vanuit de fabriek) soldeerpuntje uitloopt en misschien kortsluiting veroorzaakt.

Indien ik de druk verminder, start ie gewoon op.

Als het goed is, moeten de lampjes van de CD brander of dvd speler of cdrom constant blijven branden op het moment als jij de powerknop indrukt.
Laat me ff wat weten.
Dat heb ik geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet ik sta hier echt voor een raatsel.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal bedankt voor de hulp ik heb weer is wat geleerd...

Maar goed ik was na al dat klote het helemaal zat dus ik ben terug gegaan naar mycom nou nieuwe moederbord gekregen eentje met dual channel wat ik eerst niet had :) maar goed terug gekomen heb ik de moederbord geinstalleerd en raad is hij deed et perfect.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Nou tot op een ander topic dan maar....
De mzzls
Pagina: 1