Toon posts:

[Flash MX 2004] Button Release naar x,y (0,0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een movie met height 1600.
In frame 1 heb ik een onderaan een button staan. Die zorgt ervoor dat ik in frame 2 terecht komt.
Nu wil ik zelf kunnen kiezen waar ik in frame 2 terecht komt. Ik wil dus zelf de coordinaten aangeven. Nu gaat tie steeds automatisch naar de plek waar de button in frame 1 staat.
Hoe kan ik dit oplossen?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
dus je wilt na het klicken op een butten zelf bepalen waar je muis komt?

als ik goed na denk is er geen setproperty voor de muis alleen een get maar ik kan me vergissen.

uit de help
MovieClip._ymouse
Availability
Flash Player 5.

Usage
my_mc._ymouse

Description
Property (read-only); indicates the y coordinate of the mouse position.
dus read only dus je kan de muis positie niet bepalen.

Je zou de butten zo kunnen edditen zodat het midden van het butten op de positie ligt waar jij je muis wilt hebben maar ik weet niet of bij het cliken van een butten hij van die plaats uitgaat.

[ Voor 89% gewijzigd door Niakmo op 22-06-2004 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit had ik ook gezien in de help. Ik hoopte alleen dat er een foefje was om het toch gedaan te krijgen. Toch bedankt!

Verwijderd

Je kunt als ik me niet vergis je cursor wel 'hiden' en dan, bijv. d.m.v. dragable i.c.m. een MC, een andere cursor 'faken'. Maar misschien is dat wel niet wat je wil..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 08:44:
Ja, dit had ik ook gezien in de help. Ik hoopte alleen dat er een foefje was om het toch gedaan te krijgen. Toch bedankt!
Ik snap het niet :? Waarom zou je je muis willen verplaatsen? Of wil je (net zoals een browser window) weer terug naar boven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik! Ik wil gewoon bovenaan uitkomen als ik naar een volgend frame ga!
Ik wist het gewoon niet goed uit te drukken B)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 09:03 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-05 20:37
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 09:02:
Dat bedoel ik! Ik wil gewoon bovenaan uitkomen als ik naar een volgend frame ga!
Ik wist het gewoon niet goed uit te drukken B)
En je weet zeker dat de gebruikers van je website dat leuk vinden? :/

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is een foto-overzicht. Onderaan de pagina/frame staat een knop waar je naar de volgende pagina/frame gaat. Dan wil ik niet dat ze onderaan de pagina uitkomen, maar gewoon bovenaan bij de eerste foto's.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Dat heb ik net zo! Zoiets wil ik ook nog eens een keer voor elkaar krijgen... Ik ben dan ook heel benieuwd of het gaat lukken! Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om het goed te bekijken...

• Canard
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 09:17:
Ja, het is een foto-overzicht. Onderaan de pagina/frame staat een knop waar je naar de volgende pagina/frame gaat. Dan wil ik niet dat ze onderaan de pagina uitkomen, maar gewoon bovenaan bij de eerste foto's.
Ik wil niet zeuren hoor :) maar "Ja, het is een foto-overzicht" is voor mij geen argument dat gebruikers het niet erg vinden dat "hun" muiscursor opeens verplaatst wordt.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Mouse.hide();
cursor_mc._x = _xmouse;
cursor_mc._y = _ymouse;

;)

• Rum

Rum

Canard schreef op 23 juni 2004 @ 09:22:
[...]

Ik wil niet zeuren hoor :) maar "Ja, het is een foto-overzicht" is voor mij geen argument dat gebruikers het niet erg vinden dat "hun" muiscursor opeens verplaatst wordt.
Het gaat dan ook niet om verplaatsing van de muiscursor, maar om verplaatsing van de positie in de movieclip. De movieclip is groter dan het beeld zelf. Hij staat onderaan, maar in het volgende frame moet hij uiteraard weer bovenaan staan (ongeacht de positie van de muiscursor op het scherm).

• Canard
Rum schreef op 23 juni 2004 @ 09:27:
[...]

Het gaat dan ook niet om verplaatsing van de muiscursor, maar om verplaatsing van de positie in de movieclip. De movieclip is groter dan het beeld zelf. Hij staat onderaan, maar in het volgende frame moet hij uiteraard weer bovenaan staan (ongeacht de positie van de muiscursor op het scherm).
Dat kan ik niet opmaken uit het verhaal hoor... ben ik nou zo'n analfabeet? :)
Zo ja, dan ben ik niet de enige in dit topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 23-06-2004 09:33 ]

• Rum

Rum

Canard schreef op 23 juni 2004 @ 09:32:
[...]

Dat kan ik niet opmaken uit het verhaal hoor... ben ik nou zo'n analfabeet? :)
Zo ja, dan ben ik niet de enige in dit topic ;)
Nee, dat kon ik in eerste instantie ook niet opmaken uit het verhaal! Ik zit alleen met hetzelfde probleem, dus kon al snel beredeneren dat TS dit moest bedoelen. Mede vanwege het feit dat hij de opmerking maakt dat de movie een hoogte heeft van 1600.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het verkeerd gesteld. Ik wist wel wat ik wilde, maar kon het niet duidelijk in een vraag zetten. Mijn excuses hiervoor. Maar ik ben wel een stuk verder dankzij jullie hulp.
Pagina: 1