[Red Hat] boot-probleem (door mobo?)

Pagina: 1
Acties:

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:01
Allereerst mijn specs omdat ik denk dat het probleem bij mijn mobo(drivers) ligt:

P4 2,4 proc fsb 800
256 MB pc3200 (twinmos)
MSI PT8 neo LSR (met Via PT800 chipset, Via VT8237 Southbridge )
TNT 2 videokaart (als testkaart)
Seagate Catalyst 6531 (6,4 GB 5400 toeren, test harde schijf)

Ik heb vanmorgen Red Hat 9 geinstalleerd. Dit ging zonder fouten. Maar tijdens het booten krijg ik de volgende melding: VP_IDE: unknown via southbridge, disabling DMA. :( vervolgens doet hij niks meer (loopt niet vast, maar gaat gewoon niet verder, cursor blijft knipperen). Opstarten via de bootflop werkt niet, ik krijg dan een kernel error (veroorzaakt door de onboard netwerkkaart? <0> Kernel Panic: Attempted to kill init!). Ik heb alle mogelijke opties in de bios geprobeerd, maar niets hielp. Ik heb red hat nog 2 keer geinstalleerd (om te kijken of ik ergens de drivers voor het mobo kon instaleren). Maar ook dit hielp niet...

Ik heb zelf het idee dat al mijn problemen opgelost worden als ik op één of andere manier de drivers (de drivers van de chipset heb ik gedownload) van het mobo kan instaleren. Maar ik weet niet hoe... Iemand een tip?

Natuurlijk heb ik ook gezocht op GoT, de Red Hat-site en google, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

(ps dit is mijn eerste kennismaking met Linux/Red Hat, dus gebruik svp n00b-taal)

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 22-06-2004 16:13 ]

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan.
En mag ik je suggereren als het werkt naar een 2.6 kernel over te stappen (waarschijnlijk heb je nu een 2.4 kernel).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 17:24 ]

• L.N.
Die site had ik idd al gevonden en daar ook alle drivers gedownload. Maar mijn probleem is dat ik ze niet geinstalleerd krijg.... :( (volgens mij is het niet mogelijk om het tijdens de install te doen en ik krijg red hat niet geboot, dus kan ik ze ook niet na de installatie van red hat installeren)

En hoe kan ik mijn kernel updaten (heb nu idd 2,4)? <- HMM MOET BETER LEZEN, je stelt voor om het te doen als alles goed werkt..

[ Voor 11% gewijzigd door L.N. op 22-06-2004 18:05 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Geef in LILO eens mee "noapic nodma" en kijk oftie dan wel start ?

• L.N.
In de link van Williams staat een pdf hoe je een driverdiskette kunt maken. Helaas werkt dit niet onder windows en mijn red hat werkt niet :(

Met de naopic nodma ben ik nog bezig... ff het goede command zoeken (ben een enorme n00b) -> lukt ook niet (het verkeerde commando?)

[ Voor 10% gewijzigd door L.N. op 22-06-2004 19:08 ]

Verwijderd

LuukNouwen schreef op 22 juni 2004 @ 18:50:
In de link van Williams staat een pdf hoe je een driverdiskette kunt maken. Helaas werkt dit niet onder windows en mijn red hat werkt niet :(
Gebruik dan Knoppix, Mandrake Move etc.
Met de naopic nodma ben ik nog bezig... ff het goede command zoeken (ben een enorme n00b) -> lukt ook niet (het verkeerde commando?)
Dat zijn kernel parameters die je meegeeft voor dat de installatie start.
Pagina: 1