Allereerst mijn specs omdat ik denk dat het probleem bij mijn mobo(drivers) ligt:
P4 2,4 proc fsb 800
256 MB pc3200 (twinmos)
MSI PT8 neo LSR (met Via PT800 chipset, Via VT8237 Southbridge )
TNT 2 videokaart (als testkaart)
Seagate Catalyst 6531 (6,4 GB 5400 toeren, test harde schijf)
Ik heb vanmorgen Red Hat 9 geinstalleerd. Dit ging zonder fouten. Maar tijdens het booten krijg ik de volgende melding: VP_IDE: unknown via southbridge, disabling DMA.
vervolgens doet hij niks meer (loopt niet vast, maar gaat gewoon niet verder, cursor blijft knipperen). Opstarten via de bootflop werkt niet, ik krijg dan een kernel error (veroorzaakt door de onboard netwerkkaart? <0> Kernel Panic: Attempted to kill init!). Ik heb alle mogelijke opties in de bios geprobeerd, maar niets hielp. Ik heb red hat nog 2 keer geinstalleerd (om te kijken of ik ergens de drivers voor het mobo kon instaleren). Maar ook dit hielp niet...
Ik heb zelf het idee dat al mijn problemen opgelost worden als ik op één of andere manier de drivers (de drivers van de chipset heb ik gedownload) van het mobo kan instaleren. Maar ik weet niet hoe... Iemand een tip?
Natuurlijk heb ik ook gezocht op GoT, de Red Hat-site en google, maar ik kon niets bruikbaars vinden.
(ps dit is mijn eerste kennismaking met Linux/Red Hat, dus gebruik svp n00b-taal)
P4 2,4 proc fsb 800
256 MB pc3200 (twinmos)
MSI PT8 neo LSR (met Via PT800 chipset, Via VT8237 Southbridge )
TNT 2 videokaart (als testkaart)
Seagate Catalyst 6531 (6,4 GB 5400 toeren, test harde schijf)
Ik heb vanmorgen Red Hat 9 geinstalleerd. Dit ging zonder fouten. Maar tijdens het booten krijg ik de volgende melding: VP_IDE: unknown via southbridge, disabling DMA.
Ik heb zelf het idee dat al mijn problemen opgelost worden als ik op één of andere manier de drivers (de drivers van de chipset heb ik gedownload) van het mobo kan instaleren. Maar ik weet niet hoe... Iemand een tip?
Natuurlijk heb ik ook gezocht op GoT, de Red Hat-site en google, maar ik kon niets bruikbaars vinden.
(ps dit is mijn eerste kennismaking met Linux/Red Hat, dus gebruik svp n00b-taal)
[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 22-06-2004 16:13 ]