Toon posts:

[outlook 2k] autoantwoord tijdens vakantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ga op vakantie en nu is mijn vraag of het mogelijk is dat iedereen die mij gedurende de komende 2 weken een email stuurt een automatisch antwoord terugkrijgt waarin staat dat ik bijv. 7 juli weer terug ben?

Alvast bedankt voor de hulp

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Extra, afwezigheidsassistent :)

Whoop!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:05:
Hallo,
Ik ga op vakantie en nu is mijn vraag of het mogelijk is dat iedereen die mij gedurende de komende 2 weken een email stuurt een automatisch antwoord terugkrijgt waarin staat dat ik bijv. 7 juli weer terug ben?

Alvast bedankt voor de hulp
Je houd er ook rekening mee dat je PC dan aan moet blijven staan??

Bied je provider niet toevallig een auto-responder?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 22 juni 2004 @ 16:11:
Extra, afwezigheidsassistent :)
Die zie ik niet staan :o. Ik zie alleen: adresboek, zoeken, zoekcriteria, indelen..., map verwijderd items leegmaken, formulieren>, macro>, acounts..., aanpassen... en opties....

Het gaat om outlook 2000 eh

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:17:
[...]

Die zie ik niet staan :o. Ik zie alleen: adresboek, zoeken, zoekcriteria, indelen..., map verwijderd items leegmaken, formulieren>, macro>, acounts..., aanpassen... en opties....

Het gaat om outlook 2000 eh
Heb je alleen Outlook of ook een Exchange-server erachter hangen? Zonder Exchange-server (dacht ik iig, nooit echt in verdiept) gaat dit namelijk niet lukken. Vandaar dus ook:
XanderH schreef op 22 juni 2004 @ 16:12:
Bied je provider niet toevallig een auto-responder?
Dat is veel handiger als je zelf geen mailserver draait :) .

• marccom
  • Nu online
Sta je wel op je postbus of postvak in?

We werken hier met meerdere mailboxen in outlook (2000) en als ik op die gedeelde box sta heb ik de optie ook niet. Miss bij jou ook het geval?

Misschien... (zoals door XanderH al genoemd wordt) is dit alleen mogelijk icm een Exchange server, terwijl jij met pop3 werkt?

Whoop!

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 19:55

mbooij

De Mosselman

[lol] Vraag je moeder even... om naast de planten water geven je mail te controleren. [/lol]

Extra > Afwezigheidsassistent werkt inderdaat i.c.m. Exchange. Echter staat deze standaard geconfigureerd voor alleen interne berichten. In een ander topic staat wel hoe dit uit te zetten. Of je provider moet autoreply kunnen regelen voor je.

Als echte computerverslaafde neem ik mijn lappie altijd mee. Niet echt een probleem voor mij dus... ook zijn er tegenwoordig overal internet cafe's.

[ Voor 21% gewijzigd door mbooij op 22-06-2004 16:25 ]

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet er vooral een berichtje in zoals dit:

'Hoi. De eerstkomende 3 weken ben ik op vakantie. Dat betekent dus dat ik er niet ben. En dat houdt weer in dat je m'n hele huis leeg kunt komen roven. En omdat ik er toch niet ben kun je lekker de tijd nemen om je sporen uit te wissen. Veel succes!'

Ik zou 't niet doen, dus. In plaats daarvan zou ik, afhankelijk van de situatie, de webmail van je isp gebruiken om de mail te lezen vanuit een internet cafe/netanoo/etc. PC, of je e-mail naar een gmail/hotmail/spymac/whatever account forwarden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

TheVMaster

Moderator WOS
CyBeR schreef op 22 juni 2004 @ 16:25:
Zet er vooral een berichtje in zoals dit:

'Hoi. De eerstkomende 3 weken ben ik op vakantie. Dat betekent dus dat ik er niet ben. En dat houdt weer in dat je m'n hele huis leeg kunt komen roven. En omdat ik er toch niet ben kun je lekker de tijd nemen om je sporen uit te wissen. Veel succes!'

Ik zou 't niet doen, dus. In plaats daarvan zou ik, afhankelijk van de situatie, de webmail van je isp gebruiken om de mail te lezen vanuit een internet cafe/netanoo/etc. PC, of je e-mail naar een gmail/hotmail/spymac/whatever account forwarden.
indeed.....daar dacht ik ook net aan ;) anders maak je het ze wel HEEEL makkelijk... ;)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Xander
Ik neem aan dat de mensen die behalve je mailadres ook nog je huis-adres weten toch wel te vertrouwen zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder geeft geen planten water bij ons op het werk :P. Het gaat dus over mijn werkadres, en ik heb in mijn vakantie geen zin om vragen e.d. van klanten te gaan beantwoorden. Die autoresponder wil ik er dus vooral opzetten om klanten te laten weten dat ik op vakantie ben, en wanneer ik weer beschikbaar ben. Ik heb geen idee of wij hier zo'n exchange server draaien. Hoe kan ik daar achter komen?

of is er misschien nog een andere mogelijkheid naast die exchange afwezigheidsassistent?

• marccom
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:33:
Mijn moeder geeft geen planten water bij ons op het werk :P. Het gaat dus over mijn werkadres, en ik heb in mijn vakantie geen zin om vragen e.d. van klanten te gaan beantwoorden. Die autoresponder wil ik er dus vooral opzetten om klanten te laten weten dat ik op vakantie ben, en wanneer ik weer beschikbaar ben. Ik heb geen idee of wij hier zo'n exchange server draaien. Hoe kan ik daar achter komen?

of is er misschien nog een andere mogelijkheid naast die exchange afwezigheidsassistent?
Extra, Services, Microsoft Exchange Server, dubbelklikken. Daar staat het :)

Kan je geen regel instellen dat je mail wordt doorgestuurd naar een collega, zodat die het beantwoord?

Whoop!

• Xander
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:33:
Ik heb geen idee of wij hier zo'n exchange server draaien. Hoe kan ik daar achter komen?
Systeembeheerder vragen
Als je provider / systeembeheerder de mogelijkheid geeft wel ja...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar extra ga, zie ik services niet eens staan. Betekend dat dat we die exchange server niet hebben?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 13:55 . Reden: niet meer van toepassing ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 13:55:
Als ik naar extra ga, zie ik services niet eens staan. Betekend dat dat we die exchange server niet hebben?
Ga dat maar aan systeembeheer vragen dan :P . Het lijkt er inderdaad wel op, maar helemaal zeker weten doen we dat vanaf hier natuurlijk niet ;) .

• marccom
  • Nu online
Kijk eens in je configuratiescherm bij "post" dan krijg je hetzelfde venster als "services". Is deze mogelijkheid misschien beveiligd door jullie systeembeheer?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, daar staat dat het een POP3 server betreft...
Betekend dat dat het niet kan?

Verwijderd

Nee, dan heb je geen exchange en kan je geen gebruik maken van zulke functionaliteit. Helaas....

• Xander
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 16:00:
Nee, dan heb je geen exchange en kan je geen gebruik maken van zulke functionaliteit. Helaas....
Wat nogsteeds niet uitsluit dat de provider wel de mogelijkheid bied...

Verwijderd

XanderH schreef op 23 juni 2004 @ 16:16:
[...]

Wat nogsteeds niet uitsluit dat de provider wel de mogelijkheid bied...
Klopt...... Daar moet hij dus toch maar even naar informeren, me dunkt!
Pagina: 1