[Outlook 2k] Mail weg na synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:55
Een gebruiker belt net dat zijn mailbox leeg is. Hij vraagt of er misschien server problemen zijn, ik weet van niks... Kijk via de exchange webinterface even in zijn mailbox, blijkt inderdaad alle mail verdwenen te zijn...

Ik vraag gebruiker;

- wat heb je gedaan??!
- euhm ja weet ik niet (...)
- ik kijk in zijn andere mappen. Geen mail te vinden.
- in zijn verwijderde items map staat een mail met de volgende gegevens;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
13:42:23 Bezig met het synchroniseren van postbus gebruikers_naam
13:42:23 Bezig met synchroniseren van de hiërarchie
13:42:23 Bezig met het synchroniseren van Favorieten
13:42:23 Bezig met synchroniseren van map Postvak IN
13:42:25       149 item(s) verwijderd uit off line map
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Postvak UIT
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Verzonden items
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Agenda
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Concepten
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Contactpersonen
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Logboek
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Notities
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Taken
13:42:25 Bezig met synchroniseren van map Verwijderde items
13:43:03       150 item(s) toegevoegd aan off line map
13:43:03 Bezig met het synchroniseren van weergaven
13:43:03 Gereed

Hoe kom ik in de offline map?? Hij wil toch wel erg graag zijn mail terug maar ik kan lokaal niks vinden. Heb voor de zekerheid maar even een back-up gemaakt van de map documents and settings/gebruikersnaam/local settings/application data/microsoft/outlook, dit is de enige map waar volgens mij iets nuttigs in staat...

Gaat om Windows 2000 pro laptop met Outlook 2000 mét synchronisatie gebeuren...

Hoe tover ik deze mail terug zonder dat ik een back-up terug moet zetten (ik zou niet weten hoe Arcserve werkt...)

edit:
Mail staat niet in archive.ost :( We werken hier trouwens met een Windows 2000 Exchange server

[ Voor 3% gewijzigd door marccom op 22-06-2004 16:06 ]

Whoop!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bij 'bestand': 'off line werken'

Misschien dat zoiets helpt? Anders schiet mij niks te binnen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marccom
Die optie heb ik hier niet. Denk dat je het over Pop3 mail of Outlook Express hebt?

Alle opties mbt synchroniseren/offline werken staan goed ingesteld... Damn en dan niet herinneren wat deze man gedaan heeft :/

Whoop!

• marccom
Iemand nog een idee?

Whoop!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Wat gebeurd er als je onder "bestand" kiest voor "offline werken"?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Vunzz
Hmm, twee keer dezelfde post lijkt me wat veel van het goede... 8)7 |:( :Z

:o

[ Voor 87% gewijzigd door Vunzz op 24-06-2004 08:48 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• marccom
Vunzz schreef op 24 juni 2004 @ 08:47:
Wat gebeurd er als je onder "bestand" kiest voor "offline werken"?
Merely schreef op 22 juni 2004 @ 16:02:
Bij 'bestand': 'off line werken'

Misschien dat zoiets helpt? Anders schiet mij niks te binnen.
marccom schreef op 22 juni 2004 @ 16:10:
Die optie heb ik hier niet. Denk dat je het over Pop3 mail of Outlook Express hebt?

Alle opties mbt synchroniseren/offline werken staan goed ingesteld... Damn en dan niet herinneren wat deze man gedaan heeft :/
Gaat dus niet... toch bedankt :)

Whoop!

Verwijderd

weet je zeker dat er geen *.pst file op zijn harde schijf rondwaart?

• marccom
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 09:03:
weet je zeker dat er geen *.pst file op zijn harde schijf rondwaart?
Er zijn 2 archive.pst bestanden op de schijf te vinden, de originele en de back-up die ik gemaakt heb. In dit archive.pst bestand staan wel mails, maar dit zijn niet de mails uit PV in. Hierin staat alleen de agenda, de taken, de verwijderde en de verzonden items. Die zoek ik dus niet :(

Ben bang dat ik toch een back-up terug moet gaan zetten... Ga alvast kijken hoe dat Arc-serve werkt :)

Whoop!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals ik het (zonder enige recente ervaring 1) lees, heeft de gebruiker op een of andere manier zijn mailbox geleegd, wat dan "keurig" is gesynct. Als vervolgens is ingesteld dat verwijderde items standaard worden verwijderd, is het weg..

Waar je nog wel even rekening mee kan houden, is dat sommige virusscanners in het verleden de neiging hebben gehad e-mails te verbergen. Of dat ook met een OST is weet ik niet maar kijk er naar.

offtopic:
En probeer ajb alle backup en vooral restore procedures een keer uit. Niets zo nutteloos als een backupprocedure die pas achteraf niet blijkt te werken ;)

1 Met Exchange 2k, niet met lezen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vunzz
Behalve dat het mij niet zo handig overkomt dat je nu pas gaat uitzoeken hoe je backup software werkt... |:( 8)7

Ik werk hier met Outlook 2k op Echange 2k en er staat toch echt een optie offline werken onder het menu bestand.
Heeft (juist) niets met POP3 oid te maken.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je de netwerk kabel uit de laptop trekt en vervolgens Outlook opstart, zou jede vraag kunnen krijgen of je offline wil werken.

Ik heb hier geen Outlook met Exchange ter beschikking, dus moet het even doen met een "gejatte" beschrijving:

# On the Tools menu, click Services.
# In the "The following information services are set up in this profile" box, click Microsoft Exchange Server.
# Click Properties, and then click the General tab.
# Choose one of the following options:

* To always start Outlook offline, choose the Manually control connection state radio button, and then click the Work offline and use dial-up networking radio button under Default connection state.
* To choose each time you start whether to work offline or online, choose the Manually control connection state radio button, and then select the Choose the connection type when starting check box.
* To have Outlook automatically detect whether you are offline or not, click the Automatically detect connection state radio button.

In ieder geval moet op de laptop een *.ost bestand staan, waar de mails worden bewaard.

Succes.

• marccom
Het omzetten van bovenstaande opties maakt niets uit, bij mijn bestand menu heb ik echt geen "offline werken" optie :?

Een collega heeft arcserve even ingesteld voor me :)

in die .ost files staat wel mail, maar niet van postvak in, wel van agenda, verzonden items, verwijderde items en taken. Daar heb ik dus weinig aan :(

In de .pst files staat hetzelfde.

Waarom klikken gebruikers nou gewoon blindweg foutmeldingen weg :/

Whoop!

• Vunzz
Waarom klikken gebruikers nou gewoon blindweg foutmeldingen weg
Waarom weten systeembeheerders niet hoe hun backup werkt...

• marccom
Vunzz schreef op 24 juni 2004 @ 19:21:
[...]

Waarom weten systeembeheerders niet hoe hun backup werkt...
Back-uppen valt niet onder mijn taken, ik heb dus ook geen idee hoe dat ding werkt. Achteraf vrij simpel.

Whoop!

• marccom
Ben blij te kunnen melden dat de mail niet weg maar verplaatst is...

In Outlook kun je aangeven dat mail verborgen wordt, waarna het weer zichtbaar wordt door op het - teken te klikken... Wat bleek dus, na bestudering van het log in de SP, vond ik het vreemd dat de mail weg was, nergens terug te vinden verder... Mail was dus verwijderd uit PV IN, gekopieerd naar Verwijderde items :/

Daar stond de sortering op verbergen oid, iig gegroepeerd. Klik op het - teken (wat ik dus niet zag eerst...) en voila, mail terug :D

Gebruiker zeer blij, prob opgelost, thx voor reakties! :*)

(alleen vind ik het nog steeds vaag dat ik dit niet kon zien via de webinterface van Exchange in de IIS webadmin :? )

edit:
nu dus de waarschuwing gehad dat we dus op brick-level moeten gaan back-uppen, in geval van een echt probleem hebben we dus een VET probleem...

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 29-06-2004 11:26 ]

Whoop!

Pagina: 1