Moederbord 'ziet' extra geheugen niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18
'k heb hier een packard Bell PeeCeetje staan, met daar in een :

'Houston' Gigabyte GA-6WMM7 mobo met i810E chipset

staan, met 64 MB intern geheugen -> tijd voor een upgrade dus. Mobo heeft ruimte voor 2 geheugenreepjes, dus gooi ik er een 128 MB kingston PC133 reepje bij.... opnieuw opstarten... ziet ie maar 64 MB. Dan maar alleen de 128 Mb erin... ziet ie 64 MB. Oké, proberen we 2 van 64 = 128... ziet ie 64 MB...

Twee van 128 dan maar (256)? Ziet ie 128 MB....

Vage zooi... Bios geupdtae naar laaste versie, verandert niets... iemand ideetjes??

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ondersteund die chipset je modules wel ? Het zou best kunnen zijn dat je modules niet compatible zijn met een Intel chipset. Het iets te maken met enkelzijdige en dubbelzijdige modules.. Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar sommige modules werken alleen met een VIA chipset... kijk daar eens naar..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18
Hmmm... kan zijn...

Maar als ik de nieuwe modules er alleen in doe, zonder het oude geheugen, dan ziet ie toch nog wel de eerste 64 MB zeg maar, en werkt verder ook...

[ Voor 1% gewijzigd door hstoker op 22-06-2004 15:49 . Reden: typo ]

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?" :) Dat is eigenlijk wel de bedoeling voordat je een topic opent. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Het is dus gewoon een chipset beperking.

Dit topic is gesloten.