Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113586

Topicstarter
Ik vind dat mijn wave-bestanden na conversie van mp3 naar wav niet goed genoeg klinken. Ik converteer op het moment met Virtual Dub, welk programma kan dat beter? Zodat ook het geluid synchroon blijft met video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:23
van mp3 naar wave kan nooit meer klinken zoals de originele wave klonk, omdat er met de conversie van wave naar mp3 gegevens over het geluid zijn weggehaald die niet meer teruggehaald kunnen worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je bedoelt dus een audio stream in een divx/mpeg of zoiets?

Volgens mij kan goldwave dit ook. Ik ben tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Probeer eens een ander decompressieprogramma. Wanneer je converteert van MP3 naar WAVE dan mag de geluidskwaliteit niets acteruit gaan, en dat hoeft ook niet.

Probeer bijv. eens Audioactive MP3 Decoder.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het kan zijn dat de mpeg layer 3 stream is geclipped als gevolg van het encoding proces. Dit kun je controleren en fixen met mp3gain
Om te controleren of de gebruikte decoder de oorzaak van het probleem is kun je een file decoderen met lame --decode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vergat te zeggen dat ik de mp3 uit een divx haal....welke softwar eis daar goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Anoniem: 113586 schreef op 22 juni 2004 @ 15:52:
Ik vergat te zeggen dat ik de mp3 uit een divx haal....welke softwar eis daar goed voor?
Zoals ik al zei, Goldwave. Alleen niet gratis, er is wel een trial versie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 21:52
Demuxen doe ik altijd met virtualdub(mod). Vervolgens kun je converteren met vele programma's. Zelf gebruik ik doorgaans headac3he of besweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

als de divx mp3 gebruikt en het dus mp3 is..

ik gebruik www.dbpoweramp.com om al mijn geluids bestanden om te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Noork schreef op 22 juni 2004 @ 15:54:
[...]

Zoals ik al zei, Goldwave. Alleen niet gratis, er is wel een trial versie dacht ik.
Wat voor plugin heb ik daar voor nodig, als ik de avi open, krijg ik piep-geluiden te horen....(aaaaah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Je hebt geen aparte codec nodig, deze zitten al in goldwave. Althans, in de versie die ik heb. Om te saven als mp3 heb je wel een mp3 codec nodig. Dit kan gewoon de codec van Lame zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 18:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Doe je niet toevallig sample rate conversion van 48 Khz naar 44.1 Khz wave. Het kan best zijn dat Vdub dat niet zo netjes doet en dat het daardoor wat "digitaal" klinkt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1